Adriana
Publicat în 13 iunie 2018, 08:48 / 64 elite & idei

Armand Goșu: România finanțează publicatii care-i înjură pe liderii pro-UE și iau interviu în genunchi de la Plahotniuc

Armand Goșu: România finanțează publicatii care-i înjură pe liderii pro-UE și iau interviu în genunchi de la Plahotniuc
+ Observator

Guvernul României finanțează generos publicații de la Chișinău care-i înjură birjărește pe liderii opoziției pro-europene de la Chișinău, Maia Sandu și Andrei Năstase și iau interviuri în genunchi oligarhului Vladimir Plahotniuc, groparul visului european din Republica Moldova, afirmă analistul politic de la București, Armand Goșu.

Vorbind despre interpelarea deputatului român Matei Dobrovie, care a solicitat explicații de la ministrul Românilor de Pretutindeni, Natalia Intotero, privind finanțarea portalurilor „Deschide.md” și „Timpul.md”, care au primit în ultimii ani zeci de mii de euro anual de la Guvernul român, asta chiar dacă cele două instituții media au făcut partizanat politic în favoarea liderului PDMVladimir Plahotniuc, potrivit mai multor rapoarte ale unor ONG-uri de media, Goșu afirmă că este nevoie de o anchetă serioasă pentru a scoate la iveală modul în care aceste portaluri dunt finanțate de autoritățile de la București.

„E cam ce făcea acum un deceniu și jumătate Iurie Roșca, prietenul de astăzi al lui Dughin, „marele patriot unionist” pentru „băieții” de la SIE și SRI, care-l finanțau generos. Atunci, Roșca submina pe banii Bucureștiului (flux pentru cine nu mai ține minte!) orice alternativă politică democratică și pro-occidentală care se năștea în Moldova (Filat, Urechean, Chirtoacă etc). Astăzi, Bucureștiul nu mai are un singur „patriot unionist” care se războiește cu orice partid sau lider politic democrat, pro-occidental, ci are o armată de mercenari, din dreapta sau din stânga Prutului și finanțează mai multe publicații care nu contenesc să-i atace pe Maia Sandu și Andrei Năstase”, comentează expertul.

În opinia lui Goșu, „acest episod rușinos din istoria recentă a României nu se va încheia decât odată cu scoaterea dosarului Republica Moldova de la servicii, îndepărtarea de butoane a tutoror celor care au produs acest dezastru (de la MAE, de la secretarii de stat, directorii generali, directorii direcției Moldova din ultimii 5 ani, după Pădurea Domnească!) și anchete serioase pentru că nu exclud ca unii demnitari și tehnocrați de la București să fi fost corupți de cineva de la Chișinău”.

„De altfel, circulă tot felul de zvonuri despre sume în plicuri grase, care fac un rău enorm imaginii României. Sper ca o anchetă seriosă (poate servicii secrete străine, partenerii României s-ar putea implica) să le curme odată pentru totdeauna”, afirmă analistul politic de la București, Armand Goșu.

Anterior, deputatul român Matei Dobrovie a solicitat explicații de la ministrul Românilor de Pretutindeni, Natalia Intotero, privind finanțarea unor portaluri de știri de la Chișinău loiale oligarhului Vladimir Plahotniuc.

„Într-un raport realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent privind manipularea și alte practici incorecte în presa din Republica Moldova se arată că Deschide.md a recurs la tactici partizane, prezentând exclusiv punctul de vedere al Guvernului și Partidului Democrat condus de oligarhul Vladimir Plahotniuc. În replică, conducerea portalului Deschide.md a atacat în mod denigrator reprezentanții Centrului pentru Jurnalism Independent într-un articol publicat pe website-ul său – fără să aducă argumente valide împotriva concluziilor raportului în cauză”, se arată în interpelarea lui Dobrovie.

El a făcut referire și la ziarul și portalul online „Timpul”.

„În aceeași notă, portalul Timpul.md, chiar dacă nu a fost obiectul studiului menționat mai sus, împărtășește aceleași practici incorecte cu cele ale portalului Deschide.md. La o privire atentă asupra știrilor publicate de Timpul.md, observăm că majoritatea știrilor sunt preluate de la Publika TV, instituție media despre care se știe că este controlată de oligarhul Vladimir Plahotniuc. Mai mult, este evident cum majoritatea știrilor îl promovează și apără pe Vladimir Plahotniuc de orice critică apărută în spațiul public. Spre exemplu, știrea ”Plahotniuc este curat ca lacrima. DIICOT neagă existența unei urmăriri penale împotriva sa” îl prezintă pe Vladimir Plahotniuc drept o victimă a unor ”acuzații nefondate” de infracțiuni de șantaj, înșelăciune și spălare de bani în condițiile în care nu există un comunicat oficial din partea DIICOT”, se mai arată în interpelarea deputatului.

Armand Goșu: România finanțează publicații care-i înjură pe liderii pro-UE și iau interviu în genunchi de la Plahotniuc

Ultima ora:

ObservatorRaed Arafat: Livrarea primului lot de ambulante a inceput; cate autospeciale noi va avea sistemul de urgenta

PoliticIurie Leancă: ”Sandu și Năstase încearcă să antreneze și România în luptele politice din R.Moldova”

EconomieDaniel Daianu: What drives illiberalism?

ExternAlexandru Grumaz: George H.W. Bush, Mihail Gorbaciov şi Summitul de la Malta din 1989

EvenimenteCristian Bușoi, organizator al evenimentului „UE 2019-2024: Cum putem sprijini eliminarea hepatitei virale, în conformitate cu strategia globală a OMS și SDGS ale ONU”

CulturaRadu Preda: Memoria dreptăţii

SocialRaed Arafat: Livrarea primului lot de ambulante a inceput; cate autospeciale noi va avea sistemul de urgenta

MoldovaArmand Goșu: Victoria lui Andrei Năstase reînvie speranța unei schimbări în Republica Moldova



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe