Matei Bogdan
Publicat în 1 iulie 2020, 11:57 / 277 elite & idei

Barbu Mateescu: Ce efect are publicitatea politică pe rețelele sociale?

Barbu Mateescu: Ce efect are publicitatea politică pe rețelele sociale?

Sociologul Barbu Mateescu arată că prezența online a unui partid poate însemna mai multe lucruri pentru electorat.

În afară de funcția explicită, adică de conținut, sponsorizările postărilor au și funcția implicită – de menținere a brand-ului în conștiința publică. 

Un partid care comunică sau despre care se vorbește produce impresia că este relevant. 

Barbu Mateescu

Și chiar poate fi, dar aici contează mai mult impresia decât adevărul – pentru majoritatea votanților există temeri vizavi de a vota o forță politică de relevanță mică.

Aceste temeri se măresc atunci când vorbim despre alegerea primarului sau președintelui de CJ, scrutine la care votul se poate risipi cu ușurință. Prin comparație, la parlamentare dacă votezi o formațiune ce trece pragul votul tău nu dispare ci produce un impact.”, a explicat Barbu Mateescu.

USR lovește sub «categoria sa de greutate», cheltuind de 23 de ori mai puțin decât PNL, (tot) de 23 de ori mai puțin ca PSD și de 2 ori mai puțin decât o entitate care are un nume asemănător cu al Uniunii, dar care n-are nicio legătură cu ea”, explică sociologul, referindu-se la pagina SalvamRomania.org.

El a precizat că vorbim doar de sumele alocate oficial de PSD și PNL, dar, în realitate, există și alți advertiseri care rostogolesc asumat mesajele acestor partide, deci raportul e mai degrabă 50 (PSD) – la 50 (PNL) – la 1 (USR).

„Probabil că USR își păstrează banii pentru parlamentare, a descentralizat masiv către filiale procesul de achiziție al sponsorizărilor sau alocă resurse financiare activităților în offline, punctul său relativ slab. Pe cifre, însă, este evident că USR național a comunicat mai puțin în primele trei luni ale pandemiei decât partidele pe care vrea să le ajungă din urmă”

În perspectiva alegerilor locale și parlamentare, investiția în publicitate politică pe Facebook înseamnă vizibilitate și conturarea unei identități.

PSD și PNL au luat foarte în serios cele trei luni de început de pandemie, au înțeles necesitatea unei comunicări intense (și scumpe). Restul scenei politice s-a bazat în principal pe televizor sau a ratat autobuzul. În această situație se află și mulți competitori la locale din partea acestor formațiuni politice. 

Nu e o pierdere insurmontabilă, dar trebuie înțeles că mulți candidați vor intra în cele trei luni de dinaintea alegerilor fără o identitate clară sau o notorietate solidă. Această situație reprezintă un avantaj pentru majoritatea primarilor în funcție„, a mai spus Barbu Mateescu.

Și, să reținem, vorbim aici doar de banii investiți în publicitatea de pe Facebook. Dar partidele din România au deja o prezență activă și prin Google Ads sau pe platforma YouTube. Este de așteptat că aceste cheltuieli vor crește proporțional în perioada campaniilor electorale.

https://pressone.ro/publicitatea-politica-pe-facebook-in-pandemie-cine-a-platit-si-in-favoarea-cui

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera: ICI Bucureşti familiarizează audienţa din România cu noţiunea de HPC – High Performance Computing

PoliticKlaus Iohannis, la Forumul de la Malmö: Vom înființa în România un premiu național anual pentru personalităţi române şi internaţionale care contribuie la educaţia privind Holocaustul

EconomieCristian Popa: BNR este hotărâtă sa tempereze dinamica prețurilor

ExternGeorge Friedman: Europa și NATO, trase pe linie moartă de Statele Unite

SocialSorin Cucerai: Dreptul la viață e nederogabil

EvenimenteVictor Vevera: ICI Bucureşti familiarizează audienţa din România cu noţiunea de HPC – High Performance Computing

CulturaCristina Popescu: Porumbei exotici

EditorialClaudiu Butacu: Cum arată cultura organizațională a unui ONG acum, față de cum arăta acum câțiva ani



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe