Adriana
Publicat în 5 decembrie 2012, 15:31 / 155 elite & idei

Bogdan Chiritoiu: Piata pieselor auto trebuie liberalizata, pentru ca preturile sa scada

Bogdan Chiritoiu:  Piata pieselor auto trebuie liberalizata, pentru ca preturile sa scada
+ Observator

 

Consiliul Concurentei recomanda autoritatilor din Romania sa liberalizeze piata pieselor auto pentru ca preturile sa scada, a declarat miercuri presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.

„Comisia Europeana recomanda liberalizarea acestui sector, adica sa poata produce oricine anumite piese. Este vorba de piesele vizibile. Noi fiind favorabili ideii de a nu avea monopol, ci de a avea concurenta care sa duca la preturi mai scazute, am venit cu aceasta recomandare care este de partea proiectului de lege si care spune sa aplicam si noi recomandarea UE de a liberaliza piata. Similar noua cu aceasta recomandare au venit si colegii din Franta, care este o tara importanta producatoare auto”, a mentionat Chiritoiu.

Acesta a subliniat ca „miza subiectului este aceea ca piesele care sunt in interiorul masinii pot fi produse de orice producator”.

„Orice producator de piese auto poate produce piese de schimb care intra in interiorul masinii. In unele state europene, aceasta regula este valabila si pentru piesele care sunt la exterior, vizibile, gen: portiera, elemente de caroserie, farul, oglinzile, etc. Sunt alte tari care spun: partile acestea vizibile sunt protejate si numai producatorul masinii are voie sa le vanda, iar pretul este mai mare. Aceasta este regula care in principiu se aplica in Romania. Exista o initiativa in Palament, in faza avansata, care spune ca si Romania vrea sa liberalizeze piata si sa permitem producerea de catre orice alt producator autorizat a pieselor de schimb vizibile”, a explicat presedintele Consiliului Concurentei.

Chiritoiu a subliniat ca un alt aspect, relevant, este legat de siguranta produselor. „Este o critica legitima, dar nu orice pui pe matina are legatura cu siguranta. Nu vedem rostul ca orice componenta a masinii sa fie produsa doar de un singur producator, nu vad de ce ne-am incapatana. Industria auto se plange astfel: noi ne bazam pe preturile astea mari ca sa ne recuperam costul investitiei. Dar ei spun: le punem la preturi mici in masina pe care o vindem prima data, apoi o sa va luam mai multi bani in momentul cand trebuie sa schimbati ceva la masina”, a mai spus Chiritoiu.

Acesta estimeaza ca o lege in acest sens ar putea fi aplicata in cateva luni.

Articol ppublicat pe www.ziare.com

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

PoliticRemus Pricopie: Este politica o profesie serioasă?

EconomieNovel Research, Editura Club România: Trenduri în reglementări financiare

ExternIulian Fota, despre concluziile summit-ului Biden-Putin

SocialMarian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

EvenimenteVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

CulturaFlaviu Predescu: Marile portrete ale lui Nadar. Expoziție la Timișoara

EditorialCiprian Stănescu: Educația viitorului în realitatea mixtă. Top 3 provocări pentru Generația Z



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe