OraNoua.ro
Publicat în 10 ianuarie 2012, 18:04 / 234 elite & idei

Bogdan Dragoi: România trebuie să-şi facă reclamă în afară ca să strângă bani pentru finanţarea statului

Bogdan Dragoi: România trebuie să-şi facă reclamă în afară ca să strângă bani pentru finanţarea statului
+ Economie • + Observator

Bogdan Drăgoi, responsabilul cu finanţarea deficitului, spune că miza este să ne diferenţiem faţă de alte ţări din regiune.

Marea provocare a României în acest an va fi să-şi facă publicitate pe piaţa externă pentru a se detaşa de problemele altor ţări din regiune şi a se putea finanţa în condiţii rezonabile, afirmă Bogdan Drăgoi, secretar de stat în Ministerul Finanţelor responsabil cu Trezoreria.

„România are nevoie de publicitate externă. Chiar avem de spus o poveste de succes şi cred că trebuie să facem efortul să o spunem pentru ca investitorii să ne privească în mod diferit. Trebuie ca investitorii să afle că noi am făcut reformele corecte la timpul lor şi avem şansa să scoatem în evidenţă acest atu în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în Ungaria. Nici nu vreau să mă gândesc cum va arăta scrisoarea de intenţie a Ungariei cu FMI”, a spus Drăgoi într-un interviu pentru ZF. El admite că România a neglijat mult timp aspectul promovării externe şi afirmă că anul acesta Ministerul Finanţelor va fi prezent la toate conferinţele externe relevante pentru a vorbi despre România.

„În actualul context global, trebuie să fim emitenţi constanţi pe piaţa externă, nu avem altă opţiune. Dar trebuie să facem un efort mai mare pentru a ne diferenţia în ochii investitorilor faţă de alte ţări din regiune. Mesajul nostru va fi: uitaţi-vă la zonă, dar faceţi diferenţa. Dacă le explici situaţia concretă, contează la nivelul percepţiei.” Finan­ţele şi-au programat să atragă anul acesta până la 2,5 mld. euro de pe piaţa externă. Drăgoi spune că nu se uită numai la Europa şi SUA, ci şi la pieţele din Asia şi din zona Golfului.

Responsabilul cu finanţarea României afirmă că din trimestrul IV al anului trecut a încheiat o înţelegere cu cele 8 bănci selectate ca dealeri în programul de finan­ţare externă EMTN – Erste Bank, Société Générale, UniCredit, Barclays Capital, BNP Paribas, Citibank, HSBC şi Deutsche Bank – şi acestea vor aduce lunar la Bucureşti delegaţii de câte 8 – 9 investitori care vor face vizite şi la BNR.

Experienţa roadshowului din SUA din noiembrie 2011 de prezentare a României – primul după 16 ani – i-a arătat că multe fonduri de investiţii foarte mari nu erau la curent cu ceea ce se întâmplă în România. „Am realizat cât de important este ca lumea să ştie despre noi, mai ales în SUA, unde astăzi sunt practic toţi banii. Americanii nu fac însă diferenţe la nivelul Europei emergente. Pentru a întări acest efort de publicitate am decis să rup roadshow-urile de emisiunea efectivă de titluri şi în fiecare an vom avea unul în SUA şi altul în Europa.”

sursa: http://www.zf.ro/eveniment/romania-trebuie-sa-si-faca-reclama-in-afara-ca-sa-stranga-bani-pentru-finantarea-statului-9136199

Ultima ora:

ObservatorCsibi Magor: „The enemy of good enough is great”

PoliticAdrian Hatos: Investițiile masive și susținerea economiei private trebuie combinate cu reforme care să eficientizeze și să profesionalizeze aparatul de stat

EconomieGruia Stoica a cumpărat terenul pe care se află fabrica sa de vagoane din Debrecen, Ungaria, în urma unei investiţii de 6,5 milioane de euro

ExternRadu Magdin: Options and possible solutions from an Eastern European perspective

SocialCsibi Magor: „The enemy of good enough is great”

EvenimenteSilviu Nate: „Jordan – A Stable and Peaceful Country in a Turbulent Region. A Review of Jordan’s Policy in the Last Decades and Some Future Perspectives”

CulturaIonuţ Vulpescu: Al cui ziceaţi că e Brâncuşi?

EditorialPetre Guran: „În Hristos v-ați și îmbrăcat”



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe