Matei Bogdan
Publicat în 17 martie 2021, 11:07 / 191 elite & idei

Corina Crețu: Autostrada Unirii – Acest proiect trebuie să devină prioritatea zero a României

Corina Crețu: Autostrada Unirii –  Acest proiect trebuie să devină prioritatea zero a României

Europarlamentarul Corina Crețu (Pro România, S&D) a criticat marți discuțiile care se poartă la nivel politic privind construcția de autostrăzi, subliniind faptul că în perioada în care a fost membru al Comisiei Europene a propus ca studiul de fezabilitate al proiectului autostrăzii Unirii Târgu Mureș – Iași să fie finanțat din bugetul multianual 2014-2020 pentru ca demararea construcției să aibă loc în 2021.

“Se discută din nou despre autostrăzile de care România are atât de multă nevoie: Autostrada Moldova (Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani) și Autostrada Unirii (Târgu-Mureș – Iași). Problema fundamentală este că doar se discută, dar nu se face nimic concret. Ba mai mult, Autostrada Unirii lipsește acum și din Planul Național de Redresare și Reziliență. Construcția acestei autostrăzi ar fi trebuit să înceapă anul acesta Eu am oferit varianta, în calitate de Comisar European, ca studiul de fezabilitate să se realizeze din Bugetul 2014-2020 și să înceapă construcția în 2021 – dar din păcate nici acum nu există o solicitare din partea Guvernului României pentru realizarea acestui proiect”, a scris Crețu, pe pagina sa de Facebook.

“Am considerat întotdeauna că e absurd ca România să refuze banii pe care ni pune la dispoziție Uniunea Europeană, mai ales pentru Moldova – care este printre cele mai sărace regiuni ale Uniunii Europene. În 2019 menționam faptul că aşteptăm proiecte noi, fiind important să trecem de bariera politică, pentru că în definitiv e vorba despre dezvoltarea ţării şi îmbunătăţirea vieţii oamenilor. Mă tem că sunt șanse istorice pe care le-am pierdut și pe care le vom pierde și în continuare”, a continuat ea.

Mai mult, Crețu și-a manifestat criticile și față de faptul că acest proiect lipsește și din Planul Național de Redresare și Reziliență prin care România va putea atrage peste 30 de miliarde de euro.

“Din păcate, văd că acest proiect lipsește acum și din Planul Național de Redresare și Reziliență. Va fi oare prins în Bugetul din Politica de Coeziune (Programul de Infrastructură Mare)? Sunt, totuși, 80 de miliarde EUR în total – bani care trebuie alocați potrivit nevoilor, nu potrivit intereselor partidelor la guvernare. Anul trecut am fost atât la Târgu Mureș, cât și la Iași. În ambele localități am menționat că Autostrada Unirii trebuie să devină prioritatea zero a României. Se pare că, în ciuda tuturor apelurilor mele, ale societății civile, ale cetățenilor în general, acest proiect este amânat la nesfârșit”, a spus europarlamentarul român.

www.caleaeuropeana.ro

Ultima ora:

ObservatorGabriel Andronache: Digitalizarea sistemului energetic național: soluții și proiecte inovative pentru o infrastructură energetică modernă

PoliticOana Țoiu, despre victimele violenței domestice: ”Nu poate nimeni în locul lor să apeleze la autorități, însă sunt câteva lucruri care le pot fi de ajutor”

EconomieGabriel Andronache: Digitalizarea sistemului energetic național: soluții și proiecte inovative pentru o infrastructură energetică modernă

ExternRadu Carp: Umbra lui Putin în Italia post-Draghi – între Rousseau şi Montesquieu

SocialNicoleta Munteanu: Povestea româncei care este parteneră într-o companie care are în responsabilitate peste 6 miliarde de euro şi care a dezvoltat singură un program unic pentru copiii din toate şcolile din România

EvenimenteFlavia Popa şi Ciprian Stănescu – Climate Change Summit şi cum schimbăm paradigma mediului

CulturaDan Mircea Cipariu: ORLAN, file de corp și auto-hagiografie

EditorialAlexandru Grumaz: După Putin ultranaționaliști? (III) (lecții din războiul din Ucraina)



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe