Matei Bogdan
Publicat în 21 octombrie 2020, 16:56 / 52 elite & idei

Florinel Chiş, director executiv ARMO – Asociaţia Română a Magazinelor Online: Piaţa comerţului online ar putea ajunge la 5,5 miliarde de euro anul acesta. Este în creştere cu 30% faţă de anul precedent. 82% din populaţia adultă a României are acces la internet

Florinel Chiş, director executiv ARMO – Asociaţia Română a Magazinelor Online: Piaţa comerţului online ar putea ajunge la 5,5 miliarde de euro anul acesta. Este în creştere cu 30% faţă de anul precedent. 82% din populaţia adultă a României are acces la internet

♦ Peste 10 milioane de români intră zilnic sau aproape zilnic pe internet ♦ Aproximativ 300.000 de români cumpără în fiecare zi un produs sau mai multe de pe internet, cel mai mare mall virtual din ţară.

Piaţa comerţului electronic, una dintre puţinele indus­trii care au evoluat în vre­me de pandemie, se află în creş­tere cu 30% faţă de anul trecut, estimările spunând că aceas­ta ar putea ajunge în 2020 la 5,5 mld. euro, întrucât comerţul online a permis businessurilor să îşi continue activitatea şi să deservească clienţii pe toată durata pandemiei, respectând, totodată, măsu­rile impuse de autorităţi.

„Companiile au avut o repliere ra­pidă şi s-au adaptat la noul context, ast­fel încât au reuşit să îndeplinească dorinţele clienţilor şi să le permită aces­tora să cumpere în siguranţă, respec­tând normele. Ne uităm acum la o creş­tere de peste 30% faţă de 2019, deşi în context european mai avem de recu­pe­rat în această zonă. România a avut anul acesta cea mai ma­re rată de creş­tere din Uniu­nea Eu­ro­pea­nă“, a de­clarat Flori­nel Chiş, direc­tor exe­cu­tiv al Aso­ciaţiei Ro­mâ­ne a Maga­zi­ne­lor On­line (ARMO), în ca­drul emisiunii on­line de business ZF Live.

Acesta mai spu­ne că pen­tru a putea face cumpără­turi on­line, un utilizator are ne­voie, în primul rând, de o conexiune bună la internet şi de a i se putea stabili locaţia.

82% din populaţia României are acces la internet, arată un studiu rea­li­zat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS), cu respondenţi atât din zone urbane, cât şi din zone ru­rale. În plus, peste 10 milioane de ro­mâni in­tră zilnic pe internet, pentru comu­ni­care, so­cia­lizare sau cum­pă­rături, iar aproxi­ma­tiv 300.000 cum­pără cel puţin un produs online în fiecare zi.

www.zf.ro

Ultima ora:

ObservatorAneta Bogdan: Meaning 2021

PoliticLudovic Orban, despre comunicarea în Coaliţie: Nu fac bine declaraţiile polemice, coeziunea în comunicare e esenţială

EconomieCorina Popescu: Electrica anunță finalizarea primei etape a fuziunii prin absorbție a celor trei companii de distribuție a energiei electrice din cadrul Grupului

ExternRobert Lupițu: Președintele Klaus Iohannis îl decorează pe ambasadorul american Adrian Zuckerman pentru implicarea în dezvoltarea Parteneriatului Strategic România – SUA

SocialVictor Negrescu: Recomandări pentru sprijinirea educației și reducerea decalajelor

EvenimenteRăzvan Orășanu: Vrem să creăm un program săptămânal – un soi de mix de conferințe dedicate subiectului și webinarii dedicate profesorilor, toate legate de digitalizarea în educație

CulturaCristina Popescu: ZIUA CULTURII NAȚIONALE. 150 DE ANI DE LA PRIMA SERBARE A ROMÂNILOR DE PRETUTINDENI

EditorialAneta Bogdan: Meaning 2021



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe