Adriana
Publicat în 15 iunie 2022, 13:10 / 77 elite & idei

Gruia Stoica: Grampet Group a reușit sa pună România pe harta celui mai mare proiect de infrastructură din istoria contemporană, Noul Drum al Mătăsii

Gruia Stoica: Grampet Group a reușit sa pună România pe harta celui mai mare proiect de infrastructură din istoria contemporană, Noul Drum al Mătăsii
+ Observator

Grupul GRAMPET anunţă primul tren organizat pe Middle Coridor, care a traversat ruta China – România – Ungaria, operatorii săi acoperind ultima secţiune, respectiv distanţa Constanţa – Budapesta.

Transportul, lansat în urmă cu două săptămâni din Guiyang, a plecat astăzi din Portul Constanţa cu destinaţia Budapest.

Proiectul, finalizat în urma unor luni intense de eforturi logistice şi comerciale, a implicat 6 ţări (China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, România şi Ungaria), operatorii de stat din ţările asiatice şi Grupul GRAMPET, prin prisma statutului său de membru al asociaţiei Middle Corridor – Ruta de Transport Internaţional Trans-Caspică (TITR). 

Iniţiat de guvernele din China, Kazahstan şi Azerbaidjan, TITR vizează dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal care leagă Asia de Europa. Grupul GRAMPET a devenit prima companie europeană care a aderat la TITR, în septembrie 2018. Ulterior, în iunie 2019 a semnat un Memorandum de Colaborare cu NMSC Kazmortransflot LLP, operatorul naval de stat al Republicii Kazahstan, cu scopul de a deschide o conexiune regulată între porturile Constanţa şi Batumi. Acordul dintre cei doi membri ai Middle Corridor – Ruta de Transport Internaţional Trans-Caspică se alinia astfel obiectivului asociaţiei de a spori cooperarea şi de a intensifica fluxul de mărfuri de-a lungul rutei. 

„Marcăm astăzi încununarea unor eforturi care au început acum mai bine de 4 ani, prin care am pus România pe harta celui mai mare proiect de infrastructură din istoria contemporană”, spune Gruia Stoica, Preşedintele şi fondatorul Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român. „Momentul aderării la TITR a reprezentat un pas istoric atât pentru noi, ca lider regional pe piaţa transportului feroviar de marfă, cât şi pentru România. Am spus atunci că această alianţă poate transforma ţara noastră într-o platformă logistică pentru Europa şi Asia, generând în jur de 100.000 de noi locuri de muncă şi contribuţii la bugetul statului de peste un miliard de euro”.

Transportul a plecat din Guiyang cu o încărcătură de 41 de containere de 40 ft (dimensiune standard echivalentă cu 12 metri lungime şi 2,4 metri lăţime) şi a acoperit ruta China – Kazahstan – Marea Caspică – Azerbaijan – Georgia – Marea Neagră – România – Ungaria. Grupul GRAMPET organizează transportul feroviar pe segmentul Constanţa – Bucureşti – Craiova – Timişoara – Curtici – Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român şi Train Hungary.

Sorin Chinde, Vice Preşedintele Diviziei Transporturi din cadrul Grupului GRAMPET, adaugă: „Ne-am propus să introducem un trafic regulat de containere din China care va tranzita România către Vestul Europei. Momentan ne concentrăm pe primele transporturi test şi rezolvarea unor provocări logistice, cum ar fi timpul de tranzit pe distanţa Constanţa – Curtici, respectiv staţionarea în vama Curtici până la trecerea frontierei. Soluţiile pe care le avem în acest moment ne vor ajuta să parcurgem cu aceste trenuri distanţa Constanţa – Budapesta în 48 de ore.” 

Activarea Middle Corridor prin Portul Constanţa a fost unul dintre obiectivele strategice fixate de Grupul GRAMPET prin aderarea la TITR. Pandemia a blocat temporar acest proiect, dar contextul geopolitic şi economic actual, care reorganizează lanţurile globale de distribuţie, a impus o revenire şi o lansare rapidă. 

Gruia Stoica subliniază: „Grupul GRAMPET va continua să investească în această rută strategică ce leagă Europa de China. Ne menţinem angajamentul asumat faţă de partenerii noştri din Asociaţia TITR, dar şi faţă de partenerii noştri comerciali şi logistici. De subliniat că proiectul poate avea un potenţial economic major pentru România şi că va atrage dezvoltarea traficului intermodal atât în ţară, cât şi în regiune. În contextul economic şi geopolitic actual, Middle Corridor reprezintă o prioritate pe care sper că România o va fructifica la maximum”.

https://www.bursa.ro/primul-tren-organizat-de-grupul-grampet-pe-middle-coridor-a-plecat-astazi-din-portul-constanta-catre-budapesta-61246643

Ultima ora:

ObservatorMarco Badea: David Popovici a reușit! A devenit campion mondial la 100 de metri liber și atinge la doar 17 ani o performanță neegalată timp de 49 de ani

PoliticMarco Badea: 119 de zile de când Vladimir Putin a început războiul în Ucraina

EconomieSergiu Manea: Gândirea digitală înseamnă inclusiv să recunoşti foarte repede când eşti pe o cale greşită şi să înveţi din asta | Conferinţa Microsoft Envision România

ExternCristian Unteanu: Care este statutul exact al „luptătorilor străini” din Ucraina? Sunt şi români printre ei?

SocialSorin Ioniţă: Misiunea statului în lumea civilizată e să se ocupe de mediocrităţi ca mine, nu de genii

EvenimenteCiprian Stanescu: Despre economie circulara pe termen lung

CulturaMireille Rădoi: Studii despre Imperiul Bizantin la Biblioteca Centrală Universitară Carol I

EditorialAlexandru Grumaz: IAR Ghimbav a jucat la două capete în ceea ce privește elicopterele 



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe