Matei Bogdan
Publicat în 17 aprilie 2019, 16:25 / 86 elite & idei

Gruia Stoica: în România e mai ușor să ”produci” un pilot de avion decât un mecanic de locomotivă

Gruia Stoica: în România e mai ușor să ”produci” un pilot de avion decât un mecanic de locomotivă

Lipsa personalului calificat și a investițiilor în infrastructură sunt cele mai importante probleme care lovesc în momentul de față industria feroviară românească, spune Gruia Stoica, președintele Grampet, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și din Europa de Sud-Est.

“Anul trecut am încercat să rezolvăm una dintre problemele care veneau din urmă: lipsa personalului. Este o problemă sectorială, întreaga industrie feroviară are o problemă cu personalul pentru că nu mai există personal calificat – nu mai avem mecanici de locomotivă. Industria are un deficit de 400-500 de mecanici… ajungem într-o situație în care în România aproape că este mai ușor să <produci> un pilot de avion decât un mecanic de locomotivă”, spune Gruia Stoica într-un interviu acordat wall-street.ro.

Omul de afaceri subliniază că și la nivel de management compania a întâmpinat dificultăți în trecut, motiv pentru care Grampet evită în prezent să între pe segmente noi de activitate înainte de a avea în prealabil personalul corespunzător.

Din structura grupului Grampet fac parte 16 companii care acoperă întregul lanț de soluții, servicii și produse de transport feroviar – de la construcția vagoanelor și a locomotivelor, la transportul propriu-zis al mărfurilor. GFR (Grup Feroviar Român) este principala companie din grup și este și cel mai mare operator feroviar privat din România.

Gruia Stoica: vrem să unim porturile de la Oceanul Atlantic cu cele din Marea Mediterană

“În momentul de față am reușit să legăm Marea Nordului și Marea Baltică de Marea Neagră. Foarte curând, prin Grecia, vom face conexiunea și cu Marea Egee. Practic, vrem să unim porturile de la Oceanul Atlantic cu cele din Marea Mediterana”, spune Gruia Stoica.

Grecia este cea mai recentă țara unde GFR a înființat o sucursală, iar în prezent compania așteaptă obținerea certificatului de siguranță pentru a-și începe activitatea. Următoarele ținte pentru dezvoltarea rețelei de transport a GFR sunt Macedonia, Muntenegru, Slovenia, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda. GFR fie va înființa filiale în aceste țări, fie va încerca obținerea drepturilor de tranzit.

www.clubferoriar.ro/gruia-stoica

Ultima ora:

ObservatorDaniel Daianu, talk given at the Hungarian Academy of Sciences, 18 June 2019

PoliticTanase Stamule: O grămadă de guguștiuci comentează pe Facebook despre faptul că a picat moțiunea

EconomieBogdan Chiriţoiu, despre prevenţie şi amenzi: Biserica se chinuie de 2.000 de ani să ne îndrepte, dar fără să ai şi o bâtă nu îi corectezi pe oameni

ExternAlexandru Grumaz: Marea Neagră, de la „lac rusesc“ la spaţiu de securitate al Europei

EvenimenteDragoș Preda: Invitație pentru Membrii Club Romania

CulturaIoan-Aurel Pop: Eminescu – valoarea absolută a culturii româneşti

SocialSever Voinescu: Ghidul Andrei Șerban

MoldovaIulian Chifu: La Chişinău – majoritate de coaliţie, fără cheie de control şi fără frâne



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe