OraNoua.ro
Publicat în 17 iulie 2013, 10:16 / 131 elite & idei

Jean Valvis: Aqua Carpatica a ajuns la vanzari de 34 de milioane de lei

Jean Valvis: Aqua Carpatica a ajuns la vanzari de 34 de milioane de lei

Carpathian Springs, compania care pro­duce brandul de apă minerală Aqua Car­pa­tica creat în 2010 de omul de afaceri Jean Valvis, şi-a dublat cifra de afaceri anul trecut, pâ­nă la aproximativ 34 mil. lei (7,5 mil. euro), ara­tă o analiză a ZF pe ba­za datelor de la Re­gistrul Co­merţului. Compania a avut anul tre­cut un profit de 380.000 lei, la un număr de 71 de angajaţi.

„Volumele s-au dublat în primele şase luni ale acestui an (comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut – n. red.). Am lansat şi gama la cinci litri (…), păstrăm preţu­ri­le, în situaţia ac­tua­lă, nu avem ce să facem“, a spus Jean Val­vis, al cărui nume se leagă de două mari bran­duri locale, Dorna (apă minerală) şi LaDorna (lactate).

Valvis a pus bazele com­pa­niei producă­toare de apă minerală Dorna Apemin în 1994, care deţinea mărcile Dorna, Izvorul Alb şi Poiana Negri, iar în 2002 a vândut-o grecilor de la Coca-Cola HBC pentru circa 40 mil. euro, conform datelor de la acea vreme.

La opt ani după tranzacţia prin care cele trei branduri intrau în portofoliul gigantului din industria băuturilor răcoritoare, Valvis a decis să revină în unul dintre businessurile care l-au con­sa­crat, dar de data aceas­ta du­pă o investiţie de apro­xi­mativ 12 mil. euro într-o fabri­că situată la 20 de kilo­metri de Vatra Dornei şi cu un nou brand – Aqua Carpatica.

În 2010, când a lansat noul brand, piaţa era domi­na­tă de mărci locale, primii trei cei mai mari îmbuteliatori de la acea vreme fiind Romaqua (cu mărcile Borsec, Aqua­tique, Stânceni), Coca-Cola HBC şi European Drinks (Hera, Izvorul Minunilor), com­panie deţinută de fraţii Micula.

Cele opt branduri româ­neşti aveau atunci o cotă cu­mu­lată estimată la peste 70% din piaţă, potrivit datelor anterioare ale ZF.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Ultima ora:

ObservatorIulian Fota: Urmatoarea rupere de Occident va fi, mai intai, pe vector tehnologic?

PoliticNicușor Dan: Opţiunea mea pentru alegerile de duminică este Partidul Naţional Liberal

EconomieMirela Iovu: Impactul disruptiv al tehnologiei asupra industriei bancare in era post-Covid!

ExternThierry De Montbrial, senior Adviser Club România, a fait de L’IFRI de 2ème Think Tank le plus influent du monde

SocialOvidiu Nahoi: Și dacă, totuși, trăim în cea mai bună perioadă din istoria României?

EvenimenteMireille Rădoi: Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” a oferit Înaltei Curți de Casație și Justiție una din cele 8 copii autentificate ale fundamentului legislației moderne – Magna Carta

CulturaCristina Popescu: Emisiunea de mărci poștale „Urși”

EditorialVasile Pușcaș: Un proiect jurnalistic pentru Unire



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe