Adriana
Publicat în 10 aprilie 2013, 13:38 / 77 elite & idei

Lucian Isar: CFR SA trece pe profit abia în 2016

Lucian Isar: CFR SA trece pe profit abia în 2016
+ Observator

Planul companiei CFR SA, care admi­nis­trează reţeaua feroviară a României, prevede trecerea pe profit abia în primul trimestru al anului 2016 sau obţinerea unui mic profit operaţional după ce anul trecut compania de stat a avut pierderi operaţionale de 600 mil. lei (136 mil. euro), potrivit oficia­lilor companiei.

„Ne uităm la gaura de 600 mil. lei pe care trebuie să o ducem la zero. În planul de admi­nistrare depus am stabilit o serie de obiective cantitative şi calitative“, a declarat Lucian Isar, preşedintele consiliului de administraţie al companiei, în cadrul primei conferinţe de presă la care a participat la CFR SA. Isar este membru şi în boardul privat al Tarom, are de asemenea şi-a planificat intrarea pe profit abia în 2016, la încheierea mandatului.

Planul de administrare al companiei are 85 de pagini şi va fi aprobat sau respins de Ministerul Transporturilor până pe 19 aprilie.

Obiectivul este ca CFR SA să îşi poată sus­ţine operaţiunile din surse proprii şi să reducă cheltuielile astfel încât o sumă mai mare de bani să ajungă pentru lucrări de mentenanţă şi reparaţii la calea ferată, în condiţiile în care alocarea de la stat pentru aceste lucrări este insuficientă, de 18 mil. euro anul acesta. În pri­mul trimestru din acest an, s-au renegociat con­tracte, a început recrutarea a 11 directori, s-au vândut deşeuri feroase de 9 mil. de lei (2 mil. euro) la Bursa de Mărfuri, s-au purtat discuţii cu reprezentanţi ai ambasadelor americană şi israelienă pentru ca săptămâna viitoare să vină din aceste ţări experţi în securitate feroviară pentru a găsi soluţii la furturile de pe calea ferată. Furturile de componente feroviare au cauzat pagube de 10,5 mil. euro anul trecut pe întreaga reţea fe­ro­viară, din care 70% doar pe ruta Bucureşti – Constanţa, reabilitată cu aproape un miliard de euro. Durata călătoriei a ajuns la cinci ore pe această rută, faţă de doar două ore şi jumătate cât se estima în urma acestei investiţii

Întrebat de ZF când a circulat ultima dată cu trenul, Lucian Isar a spus că în urmă cu două săptămâni a mers până la Predeal, iar durata călătoriei a fost de două ore. „Credeam că o să fac mai mult, dar a fost o performanţă, uneori durează mai mult cu maşina.“ El a mai spus că în trimestrul unu CFR SA a avut un profit contabil de 100 mil. lei (23 mil. euro), faţă de minus 20 mil. lei (4,5 mil. euro) în aceeaşi perioadă a anului trecut, dar este în continuare pe pierderi opera­ţionale.

Reducerea de costuri pe care şi-a asumat-o conducerea privată anul acesta la CFR SA este de 10%-15%, faţă de costurile de 1,6 mld. lei (370 mil. euro) de anul trecut.

Compania care administrează infra­structura are de recuperat creanţe de 1,7 mld lei (386 mil. euro) de la companiile de stat CFR Marfă şi CFR Călători, din care 750 mil. lei (170 mil. euro) de la transportatorul feroviar de marfă. De la operatorii privaţi de pe calea ferată CFR SA are de recuperat 70 mil. lei (15,9 mil. euro).

www.zf.ro

Ultima ora:

ObservatorHorea Mihai Bădău: Inteligența Artificială – Ce se va întâmpla

PoliticLudovic Orban: La nivelul primăriilor este nevoie de o reechilibrare a bugetelor locale

EconomieSilviu Cerna: Pericolele populismului macroeconomic

ExternClara Volintiru: Taking stock of ‘election season’ in the Eastern Partnership countries

SocialCiprian Negură: Micro-sesiune marca Skills Of The Future

EvenimenteIon M.Ioniţă, Iulian Fota: Dezbatere Historia Live – Rusia şi Turcia în Nagorno-Karabah, consecinţele războiului

CulturaCristina Popescu: Nuduri în pictura românească

EditorialHorea Mihai Bădău: Inteligența Artificială – Ce se va întâmpla



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe