Matei Bogdan
Publicat în 14 octombrie 2020, 14:06 / 38 elite & idei

Marco Badea: Știrea verde a zilei

Marco Badea: Știrea verde a zilei

Știrea verde a zilei🌍: Federația Europeană pentru Transporturi și Mediu a publicat la începutul săptămânii o nouă analiză despre piața de automobile din Europa, în care arată că în pofida pandemiei de COVID-19, vânzările de vehicule electrice au crescut constant de la 1 ianuarie 2020 și vor ajunge la 10% din totalul vânzărilor de automobile până la finalul acestui an, urmând să continue să crească și în 2021 până la nivelul de 15%. După această fază, prognoza de acum arată că vânzările de automobile electrice vor intra într-o perioadă de stabilizare la nivelul aproximativ din acești doi ani (https://bit.ly/3iUy2SJ).
Reuters notează că în timp ce pandemia de coronavirus a condus la o scădere generală a vânzărilor de mașini pe tot continentul, mașinile electrice, pe care Transport & Environment le-a definit atât ca modele de baterii, cât și ca modele hibride plug-in, au devenit tot mai populare și anul acesta își vor tripla cota de piață în Europa, pe măsură ce majoritatea producătorilor de automobile vizează îndeplinirea obiectivelor UE privind emisiile și mai ales că European Commission a subliniat deja că va continua politica de limitare a CO2 pentru autoturisme, această măsură făcând parte din propunerile executivului comunitar de înăsprire a obiectivelor climatice ale UE pentru 2030 (https://reut.rs/3jZbCB4).
Așa cum reiese și din graficul de mai jos, PSA Group, Volvo, FCA-Tesla și BMW Group respectă deja obiectivul UE privind emisiile de carbon, pe baza vânzărilor lor în prima jumătate a anului 2020. În același timp, Renault, Nissan, Toyota-Mazda și Ford au un mic decalaj de 2 grame de CO2 pe km, iar la distanță considerabilă se află Volkswagen, care are 5g de CO2 pe km, Hyundai-Kia cu emisii de CO2 între 7g și 3g pe km, Daimler cu 9g pe km și Jaguar-Land Rover cu emisii de CO2 de 13g pe km.
Pe același subiect, cotidianul croat The Dubrovnik Times citează Asociația Producătorilor de Automobile Europene, care a declarat că vânzările de vehicule electrice au fost stimulate de schemele naționale de sprijin pentru a favoriza redresarea economică, doar că această tendință nu este neapărat una de lungă durată, chiar dacă stimulente de cumpărare din Germania și Franța au încurajat latura sustenabilă a comportamentului cumpărătorilor de mașini în ultimele zece luni (https://bit.ly/3dy5NZa).

Ultima ora:

ObservatorCosmin Ghiţă: Nu excludem în acest moment o emisiune de obligaţiuni sau alte instrumente în conexiune pentru retehnologizare

PoliticDragoș Preda: #DezvoltamPrahova #DezvoltamPrahovaInteligenta

EconomieCosmin Ghiţă: Nu excludem în acest moment o emisiune de obligaţiuni sau alte instrumente în conexiune pentru retehnologizare

ExternBarbu Mateescu: ”Anti-contemporaneitatea face un pas înapoi”

SocialCsibi Magor: Am avut cu toții un an greu. Dar putea să fie mult mai greu

EvenimenteDan Mihalache: “Understanding the Romanian Diaspora – Diaspora mobilisation during COVID-19”

CulturaCristina Popescu: Cele mai recente aprecieri internaționale ale mărcilor poștale românești, materializate în două premii Nexofil

EditorialAndrei Stoian, Alexandru Georgescu și Radu Magdin la emisiunea Sfere de Interes



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe