OraNoua.ro
Publicat în 5 aprilie 2017, 17:42 / 296 elite & idei

Metin Apti: „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“! 80 de delegați străini au participat

Metin Apti: „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“! 80 de delegați străini au participat

Astăzi, 5 aprilie 2017, la sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Sa Constanța s-a desfășurat masa rotunda cu tema „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“, eveniment organizat, în premieră, de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța, Constanța Port Business Association și Asociația Drumul Mătăsii. Au participat peste 80 de delegați, reprezentanții ambasadelor din țările de pe traseul Drumului Mătăsii – Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turkmenistan, China, alături de oficiali din Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, ai organizațiilor reprezentative din transporturi și delegați ai companiilor interesate de dezvoltarea afacerilor pe această rută. La eveniment a participat și primarul Municipiului Constanța – Decebal Făgădău.
Cooperare între China și țările de la Marea Caspică și Marea Neagră

„Portul Constanța pe Drumul Mătăsii” este un eveniment care își propune să evidențieze rolul portului Constanța pe Drumul Mătăsii, în cadrul proiectelor de transport intermodal, potențialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri și avantajele acestei rute de transport. Sunt invitați să ajute la realizarea acestui scop atât reprezentanții autorităților statelor aflate pe Drumul Mătăsii cât și ai autorităților portuare și ai partenerilor privați din domeniu. Evenimentul este organizat, în premieră, de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța, Constanța Port Business Association și Asociația Drumul Mătăsii. Nicolae Dan Tivilichi, director general CN APM SA Constanța: „Acest eveniment este inițiativa a trei entități: CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Constanta Port Business Association și Silk Road Association, reunind specialiști din domeniul transportului naval pentru a dezbate aspecte importante despre cooperarea dintre China și țările de la Marea Caspică și Marea Neagră, în beneficiul tuturor. Portul Constanța a făcut deja pași importanți pentru a îmbunătăți cooperarea pe această rută de transport, a Drumului Mătăsii, prin semnarea unor protocoale de colaborare cu portul Qingdao din China, porturile Batumi și Poti din Georgia, portul Aktau din Kazakhstan și cu Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan“.  Viorel Panait, președinte Constanta Port Business Association: „Transportul este o activitate în slujba comerțului, iar noi, firmele din Portul Constanța trăim într-o realitate la care trebuie să ne adaptăm. Mediul de afaceri din port, împreună cu Administrația Portului Constanța, ne exprimăm interesul pentru dezvoltarea cooperării pe coridorul Drumului Mătăsii pentru a atrage fluxuri noi de mărfuri. Indiferent de forma lor, vrac solid, vrac lichid, containere, operatorii din port au abilitatea de a dezvolta facilitățile care să facă posibil acest lucru“. Apti Metin, președinte Asociația Drumul Mătăsii: „Când dezbatem conceptul Drumului Mătăsii, discutăm despre un concept pe cât de larg răspândit, pe atât de diferit înțeles. Este amplu discutat de către politicieni, dar nu sunt destule proiecte care să îl concretizeze. În acest cadru, astăzi, venim cu o propunere clară pentru partenerii de pe vechiul și noul Drum al Mătăsii să ia în considerare facilitățile pe care Portul Constanța și Dunărea le au pentru dezvoltarea țărilor noastre“ Din anul 2007 Portul Constanța a devenit membru al BASPA și odată cu aceasta s-a implicat activ într-un proces continuu de menținere și căutare a unor noi parteneriate între porturile de la Marea Neagră, cu scopul deschiderii de noi rute comerciale cu porturi din întreaga lume.  Portul Constanța a parafat în anii următori parteneriate cu porturile Aktau – Kazakhstan, Poti și Batumi – Georgia, cu State Service for River and Maritime Transportation din Turkmenistan, cu portul Qingdao – China, iar în prezent se pregătește semnarea unui protocol de colaborare cu portul Baku, Azerbaijan. Schimbul de informații între acești parteneri se axează pe identificarea blocajelor și crearea unui proces prin care să se utilizeze soluții optime, care pot fi oferite tuturor actorilor implicați în transportul intermodal pe coridorul Asia-Europa. „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii” înseamnă aducerea împreună a tuturor factorilor decizionali, autorități de stat, autorități portuare, companii private, cu scopul de a contribui cât mai eficient la dezvoltarea optimă a coridorului de transport Asia – Europa, iar Portul Constanța are ocazia încă odată să sublinieze rolul său important în această configurație. În 2016, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a încheiat un parteneriat strategic împreună cu S.N.T.F.M. C.F.R. MARFĂ S.A., concretizat printr-un protocol de colaborare menit să consolideze legăturile intermodale la nivel național și internațional. O altă direcție de acțiune va fi identificarea posibilităților de atragere a noilor fluxuri de marfă care ar putea fi operate pe ruta Europa – Marea Caspică – Asia Centrală, cu implicarea și sprijinul reprezentanților celor două companii în țările care definesc hinterlandul portului Constanța.

Ultima ora:

ObservatorAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

PoliticSebastian Burduja propune o întâlnire cu părţile implicate în problema gunoiului şi constituirea unui grup de lucru

EconomieBogdan Chiriţoiu: 2020 a fost clar un an diferit; pe ansamblu economia noastră a mers surprinzător de bine

ExternMarco Badea: Moștenirea politică a lui Netanyahu nu va fi o națiune mai sigură, ci o societate israeliană profund fracturată, care trăiește în spatele zidurilor

SocialManuela Catrina: Ne luptam cu birocratia, iar unii cred ca hartia e mai safe

EvenimenteAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

CulturaIonuț Vulpescu: Proiectul pe care l-am inițiat, prin care mi-am propus să rezolv una dintre problemele dificile cu care se confruntă în special muzeele, a devenit lege!

EditorialCorneliu Vișoianu: Voluntarul și Club România după 10 ani | Bogdan Gavrilă, Spiritul Voluntarului care dă, fară să aștepte răsplată ci doar construiește ”Zero-risk” society



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe