OraNoua.ro
Publicat în 19 septembrie 2012, 14:14 / 331 elite & idei

Mihaela Nicola deține o participație în Omnicom Media Group România

Mihaela Nicola deține o participație în Omnicom Media Group România

Compania The Group of Communication Agencies, aparţinând oamenilor de publicitate Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola, figurează la Registrul Comerţului cu o participaţie de 29,9% în agenţia Omnicom Media Group România (OMG), parte a reţelei internaţionale Omnicom, transmite in exclusivitate revista Forbes Romania.

În februarie a.c., un comunicat de presă al holdingului The Group anunţa parteneriatul dintre grupul condus de Zoltan Szigeti şi Omnicom Media Group. Documentul nu oferea detalii despre acest parteneriat de media buying, precizând doar că o agenţie din cadrul The Group devine acţionar la agenţiile OMD şi PHD, membre ale grupului OMG în România. La acea vreme, însă, datele de la Registrul Comerţului arătau că acţionarii agenţiilor de media OMG, OMD şi PHD erau neschimbaţi.

După aproape şapte luni de la acest anunţ, redactat într-un perfec limbaj corporatist şi preluat „de-a gata” de mai toată presa, configuraţia s-a schimbat. În acţionariatul agenţiei Omnicom Media Group, alături de vechii asociaţi – TBWA Bucureşti (35%) şi DDB Bucureşti (34,9%) – apare firma The Group of Communication Agencies cu o participaţie de 29,9%. Asociaţi la această firmă din urmă sunt: Zoltan Szigeti (37%), Mihaela Nicola (32%) şi Bogdan Nicola (31%), fratele Mihaelei. Societatea The Group of Communication Agencies a fost înfiinţată în martie 2010 şi are obiect de activitate consultanţă pentru afaceri şi management”. Bilanţul financiar al acestei firme, în 2011, este nesemnificativ: pierderi de 11.300 de euro. Compania The Group of Communication Agencies se află în acţionariatul a 12 agenţii ale holdingului The Group.

La rândul său, OMG deţine participaţii de 95% la OMD, respectiv de 100% la PHD. Aşadar, fondatorii The Group au devenit acţionari indirecţi la OMD şi PHD prin intermediul The Group of Communication Agencies, care deţine 29,9% din OMG. Astfel, se ştie acum nu numai că Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola sunt parteneri cu reţeaua internaţională Omnicom, dar şi ce pachet de participaţii deţin din filiala din România.

Potrivit Forbes Romanua, Holdingul The Group a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri cumulată de 112 milioane de euro şi un profit net de 4,97 milioane de euro, situându-se pe primul loc în topul grupurilor de comunicare din România. (Asta în ciuda unor voci din piaţă care susţin că banii sunt plimbaţi de la o agenţie la alta din grup, numai pentru a umfla bilanţul The Group.) Oricum, The Group deţine şi cea mai tare agenţie de media de pe piaţă, Media Investment, cu o cifră de afaceri în 2011 de 47,2 milioane de euro şi un profit net raportat de 1,92 milioane de euro. În acest an, agenţia Media Investment a avut 42 de clienţi pe TV, printre care: Cosmote, Germanos, Henkel, Domo, Lavazza, Romtelecom, Terapia, Centrofarm, Aqua Carpatica, Hochland.

La rândul său, în acest an, OMD a administrat bugetele de media (TV) pentru 17 clienţi, printre care: Dacia Renault, Wrigley, Mars, Wrigley, Beaufour Ipsen şi Mol România. OMD a raportat pentru 2011 o cifră de afaceri de 1,08 milioane de euro (reprezentând valoarea totală a comisioanelor încasate de la clienţi) şi un profit net de 73.000 de euro, potrivit topului întocmit de „Forbes România”.

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

PoliticRemus Pricopie: Este politica o profesie serioasă?

EconomieNovel Research, Editura Club România: Trenduri în reglementări financiare

ExternIulian Fota, despre concluziile summit-ului Biden-Putin

SocialMarian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

EvenimenteVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

CulturaFlaviu Predescu: Marile portrete ale lui Nadar. Expoziție la Timișoara

EditorialCiprian Stănescu: Educația viitorului în realitatea mixtă. Top 3 provocări pentru Generația Z



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe