Adriana
Publicat în 6 noiembrie 2012, 14:43 / 183 elite & idei

Mihaela Nicola: Pentru anul viitor premisa realistă este că piaţa media nu va mai scădea, urmând ca din 2014 să îndrăznim să ne gândim la o creştere uşoară

Mihaela Nicola: Pentru anul viitor premisa realistă este că piaţa media nu va mai scădea, urmând ca din 2014 să îndrăznim să ne gândim la o creştere uşoară
+ Observator

Mihaela Nicola, acţionar şi CEO al grupului de comunicare The Group, unul dintre cele mai mari de pe piaţa locală, apre­ciază că anul viitor cuvântul de ordine pentru industria de comunicare va fi stag­narea, continuându-se trendul înregistrat şi în acest an.

Ea este de părere că am putea să ne gândim la un avans al industriei de comunicare începând din 2014. „Pentru anul viitor premisa realistă este că piaţa nu mai scade. Probabil că în 2014 vom putea îndrăzni la o creştere uşoară a pieţei dacă indicatorii macroeconomici rămân stabili.”

Zoltan Szigeti (45 ani), Mihaela Nicola (45 ani) şi Bogdan Nicola (39 ani) au fondat în urmă cu şapte ani şi conduc în prezent holding-ul format din 17 agenţii, care au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 112 milioane de euro. Această valoare reprezintă afacerile cumulate ale agenţiilor, iar The Group este o um­brelă sub care sunt reunite aceste companii.

 

Criza ne-a făcut mai responsabili

Mihaela Nicola crede că reîntregirea salariilor bugetarilor din acest an nu se va vedea în consum, banii urmând a se duce în inflaţie (per total, în cele două tranşe – 1 iu­nie şi 1 decembrie, suma cu care se majo­rează cheltuielile de personal pentru salariile bugetarilor este de aproape un miliard de euro). Ea explică astfel de ce estimările pentru piaţă nu vizează o creştere în acest an.

Potrivit datelor The Group, piaţa de co­municare (care include pe lângă publicitate şi acti­vităţile de PR, marketing online) are o valoare estimată de 400 – 450 milioane euro. La această sumă se adaugă în acest an şi bugetele pentru campania electorală.

Cea mai mare contribuţie la piaţa de comunicare o are publicitatea. Potrivit Media Fact Book, o analiză a pieţei româneşti de advertising realizată de agenţia Initiative, parte a grupului de comunicare Lowe, piaţa de publicitate a avut anul trecut o valoare de 309 milioane euro, cu circa 40% mai mică decât în 2008, anul de boom al economiei locale.

Totuşi, Mihaela Nicola crede că în ultimii trei ani industria de comunicare per ansamblu s-a contractat anual cu 5%, acest lucru fiind consecinţa firească a faptului că puterea de cumpărare a populaţiei a scăzut. Din acest motiv, companiile care vindeau produse sau servicii au resimţit acest lucru în cifrele lor de vânzări, fiind nevoite să-şi ajusteze bugetele investite în comunicare.

„Criza ne-a făcut pe toţi mai respon­sabili în privinţa felului de a investi atât pe plan profesional, cât şi personal.”

Holdingul The Group a raportat pentru anul trecut afaceri de 112 milioane de euro, în creştere cu trei milioane de euro faţă de 2010.

The Group a fost creat în urmă cu şapte ani de Zoltan Szigeti, Mihaela Nicola şi Bogdan Nicola. Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola au părăsit în 2005 grupul Ogilvy pe care îl conduseseră aproape un deceniu şi au format The Group, care cuprinde în prezent agenţiile Brands Talk, Pepper Commu­nication, BT Production Group, House of Media, Innovaty Production, Media Invest­ment, My Media Branded Content, Na­vidoo Media, New Media Agency, Nicola & Partners, PosterCom Media, Q Research, The Media Partnership, Touch Commu­nication Media, Field Star, Your Promo, My Media şi fundaţia The Group Foundation.

 

Afaceri în creştere pe timp de criză

„Din 2008 afacerile noastre au crescut pentru că au existat şi clienţi care şi-au ma­jorat investiţiile în comunicare, ca urmare a faptului că au lansat extensii de brand sau au apelat la forme noi de comunicare. De ase­menea, un alt factor de creştere îl reprezintă adăugarea de nume noi în portofoliu. În fiecare an am câştigat 3-4 clienţi noi.” În ultimii trei ani grupul nu a pierdut decât doi clienţi care au fost nevoiţi să se alinieze la agenţiile lor multinaţionale.

Ea crede că unul dintre factorii care au contribuit la dezvoltarea portofoliului este că fondatorii The Group au în continuare funcţii de execuţie şi nu şi-au asumat rolul de proprietari, ci pe cel de membri ai echipei, ei continuând să participe la şedinţele de strategie, să scrie prezentările pentru clienţi sau să meargă pe teren unde se desfăşoară promoţiile. „Ne preocupă în egală măsură atât chestiunile strategice de viziune, cât şi detaliile operaţionale, iar clienţii consideră acest lucru un act de responsabilitate.” The Group, o umbrelă sub care sunt reunite 17 agenţii, are în total 210 angajaţi. Cei mai mulţi lucrează în agenţiile de media, creaţie, producţie, PR, online şi trade marketing (promoţii la raft), care contribuie de altfel cel mai mult la cifra de afaceri a grupului.

Pentru acest an Mihaela Nicola estimează că cifra de afaceri obţinută de agenţiile din grup va fi comparabilă cu cea din 2011.

Articol integral, publicat pe www.zf.ro

Ultima ora:

ObservatorCsibi Magor: Cine hrănește toxicitatea din organizații?

PoliticKlaus Iohannis a decorat cadre medicale, profesori și reprezentați ai societății civile cu prilejul Zilei Naționale a României: O recunoaștere a meritelor oamenilor care aduc cinste țării noastre

EconomieRadu Craciun: Vor fi pietele emergente la originea urmatoarei crize?

ExternSebastian Cochinescu: It was great to visit the Capital Factory Center for Defense Innovation last week in Austin, Texas.

SocialCsibi Magor: Cine hrănește toxicitatea din organizații?

EvenimenteAndreea Paul, la TEDx Baia Mare

CulturaRăzvan-Ioan Dincă, numit în fruntea Societății Române de Radio şi Televiziune

EditorialSilviu Nate: Noua coaliție, dilemele și liniaritatea politicii externe a Germaniei



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe