OraNoua.ro
Publicat în 11 decembrie 2013, 19:40 / 198 elite & idei

Remus Pricopie participă la Conferința Ministerială Regională pentru Educație de la Istanbul

Remus Pricopie participă la Conferința Ministerială Regională pentru Educație de la Istanbul

Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, va participa marți și miercuri la Conferința Ministerială Regională pentru Educație, cu titlul ‘Educație de calitate pentru toți copiii’, care se desfășoară la Istanbul.

Potrivit unui comunicat de presă remis marți AGERPRES, ministrul Remus Pricopie va prezenta punctul de vedere și acțiunile concrete întreprinse de România în privința educației incluzive și a egalității de șanse la educație pentru toți copiii.

Pentru a diminua numărul copiilor excluși din sistemele de învățământ, reprezentanții statelor participante la conferință vor adopta un plan de măsuri care se centrează, potrivit sursei citate, pe patru principii concrete: ‘Fiecare copil în școală’, ‘Fiecare copil învață’, ‘Fiecare copil învață de timpuriu și este încadrat la timp în sistem’, ‘Fiecare copil este sprijinit prin politici guvernamentale eficiente și reale’.

Țările participante își propun, totodată, accelerarea politicilor de echitate și acces la educație și finalizarea de către toți copiii a unui ciclu complet de educație de bază (un an de învățământ preșcolar, învățământ primar și gimnaziu), dar și a educației liceale. Principiile asumate au în vedere ca finalizarea primului an de învățământ preșcolar să aibă loc înainte de vârsta de 6 ani.

Principiile și măsurile ce vor fi însușite de participanți în timpul Conferinței Ministeriale Regionale pentru Educație vor ține cont și de datele obținute în urma mai multor studii efectuate cu privire la accesul la educație al copiilor din Europa și Asia.

„Datele studiilor privind accesul la educație a copiilor din Europa Centrală, de Est și de Sud, precum și din Asia Centrală arată că 2,5 milioane dintre copiii care ar trebui să se afle în învățământul primar și gimnazial nu se regăsesc în școală. 1,6 milioane de copii, care ar trebui să se afle în învățământul preșcolar, nu frecventează acest tip de învățământ, iar alte 12 milioane de adolescenți nu frecventează școala”, precizează comunicatul de presă.

Sursa adaugă faptul că, potrivit studiilor amintite, cei mai mulți dintre acești copii provin din familii defavorizate socio-economic și din zone rurale.

„Cel mai grav caz îl constituie copiii din minoritățile marginalizate, care nu sunt nici măcar luați în evidențele naționale de colectare a datelor de identitate. Se estimează că aceștia sunt de ordinul milioanelor. Din cei 5,1 milioane de copii cu dizabilități, se estimează că 3,6 milioane nu sunt integrați în nici un sistem de educație. Un caz aparte îl constituie milioanele de copii care se află fizic în sistemul de învățământ, dar sunt excluși de la educație — aceștia sunt considerați ca fiind în afara sistemului”, se mai arată în document.

Conferința este organizată de Ministerul Educației din Turcia și UNICEF, prin Biroul Regional pentru Europa Centrală și de Est și Comunitatea Statelor Independente.

Ultima ora:

ObservatorHorea Mihai Bădău: Inteligența Artificială – Ce se va întâmpla

PoliticLudovic Orban: La nivelul primăriilor este nevoie de o reechilibrare a bugetelor locale

EconomieSilviu Cerna: Pericolele populismului macroeconomic

ExternClara Volintiru: Taking stock of ‘election season’ in the Eastern Partnership countries

SocialCiprian Negură: Micro-sesiune marca Skills Of The Future

EvenimenteIon M.Ioniţă, Iulian Fota: Dezbatere Historia Live – Rusia şi Turcia în Nagorno-Karabah, consecinţele războiului

CulturaCristina Popescu: Nuduri în pictura românească

EditorialHorea Mihai Bădău: Inteligența Artificială – Ce se va întâmpla



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe