Adriana
Publicat în 31 octombrie 2012, 17:02 / 96 elite & idei

Mircea Geoana: Imaginea României nu poate fi promovată cu cârpeli

Mircea Geoana: Imaginea României nu poate fi promovată cu cârpeli
+ Observator

Atunci când apare un articol negativ la adresa României în presa din străinătate, deși pare a avea un efect minor, îl putem cuantifica în mai puține investiții străine, în scumpirea creditului pentru România, în adâncirea problemelor pentru România . Un astfel de subiect este extraordinar de sensibil și de important și nu se poate rezolva prin campanii în salturi”, a declarat Mircea Geoană la dezbaterea Percepția României în străinătate: oportunități, mijloace, priorități” , organizată marți, 23 octombrie 2012, de Comisia pentru Politică Externă a Senatului României în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Aspen România și Comisia pentru Politică Externă din Camera Deputaților.

 Scopul acestei dezbateri a fost acela de a pune în contact toți actorii ce pot contribui la îmbunătățirea percepției externe asupra României. “Încercăm să găsim acel cadru în care factorul politic, executiv și administrativ, împreună cu mediul de afaceri, societatea civilă și mediul academic să genereze un mecanism prin care indiferent de guvern, indiferent de contextual politic, să vină cu o strategie integrată pe termen mediu și lung pentru că repararea răului facut din diverse motive va dura”, a subliniat Mircea Geoană.

Acest demers face parte dintr-o serie mai largă de dezbateri și audieri. Pe linie instituțională, Comisia pentru Politică Externă a Senatului României a organizat in luna septembrie o audiere mai vastă cu tema: “Oportunități si mecanisme de promovare a imaginii României în exterior”, la care au participat reprezentanți ai tuturor instituțiilor guvernamentale cu atribuții în acest domeniu. Totodată, pe parcursul anului 2012, Institutul Aspen România a organizat o serie de mese rotunde cu tema: “România – o identitate pierdută? Argumente pentru o comunitate de re-branding naţional”, la care au luat parte aproximativ 60 de participanţi- autorităţi publice, personalităţi publice, reprezentanţi ai industriei româneşti şi ai mediului de afaceri. Printre panelişti s-au numărat Sandra Pralong, CEO, Synergetica Foundation, Teddy Dumitrescu, CEO, Publicis, Oana Marinescu, Project Manager, 100%.ro, Mihaela Nicola, CEO, The Group, Bogdan Theodor Olteanu, Partner & Managing Director, Borţun Olteanu, Ivan Patzaichin, Preşedinte, Asociaţia “Ivan Patzaichin – Mila 23”, Robert Blaj si Ioana Gheorghiu de la Spectacular Group of Companies, Teodor Frolu, Vicepreşedinte, Asociaţia “Ivan Patzaichin – Mila 23”, Irina Anghel, Secretar General, South Eastern European Private Equity and VC Association, Anca Harasim, Director executiv, American Chamber of Commerce in Romania, Lucian Isar, Managing Partner, Elara Projekt, Ştefan Liuţe, Director de strategie, Grapefruit, Robert Michael Luke, Managing Director, GED Capital Development.

Indiferent cum ne uităm la subiectul imaginii României în străinătate, el reprezintă unul din cele mai grave riscuri la adresa dezvoltării prosperității și securității României. În India, prin anii 1980, confederația de industriași indieni   s-au dus și au bătut la ușa Guvernului de atunci și le-au propus un parteneriat public-privat și s-au apucat să construiască profesionist imaginea țării, nu ca în România unde lucrezi cu cine trebuie. Într-un parteneriat public –privat există o șansă ca și în România să putem să construim o imagine de țară corectă, o poveste de țară pentru noi”, a mai declarat Președintele Comisiei pentru Politică Externă din Senatul României.

Totodată, Mircea Geoană a adăugat că România trebuie să-și prioritizeze mai bine zonele de interes. “Există în acest moment o risipă incredibilă de bani publici destinați promovării imaginii României în străinătate. Italia, de exemplu, și-a comasat resursele în câteva locuri pe care ei le-au considerat destinații – cheie pentru interesele lor, nu peste tot în lume, secția comercială a ambasadei, biroul de turism și institutul lor cultural, într-o “Casa Italia”, sub egida ambasadei. Același model poate fi folosit și de România pentru a ținti mai bine zonele prioritare pentru interesele sale economice”.

Ca urmare a acestei dezbateri s-a stabilit crearea unui grup de lucru care să reunească reprezentanți ai instituțiilor guvernamentale, ai mediului de afaceri și ai societății civile sub egida MAE – Aspen care să traseze un plan concret de acțiuni comune.

Articol publicat pe www.mirceageoana.ro

Ultima ora:

ObservatorIulian Fota: Urmatoarea rupere de Occident va fi, mai intai, pe vector tehnologic?

PoliticNicușor Dan: Opţiunea mea pentru alegerile de duminică este Partidul Naţional Liberal

EconomieMirela Iovu: Impactul disruptiv al tehnologiei asupra industriei bancare in era post-Covid!

ExternThierry De Montbrial, senior Adviser Club România, a fait de L’IFRI de 2ème Think Tank le plus influent du monde

SocialOvidiu Nahoi: Și dacă, totuși, trăim în cea mai bună perioadă din istoria României?

EvenimenteMireille Rădoi: Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” a oferit Înaltei Curți de Casație și Justiție una din cele 8 copii autentificate ale fundamentului legislației moderne – Magna Carta

CulturaCristina Popescu: Emisiunea de mărci poștale „Urși”

EditorialVasile Pușcaș: Un proiect jurnalistic pentru Unire



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe