Adriana
Publicat în 13 martie 2012, 10:49 / 146 elite & idei

Mugurel Radulescu: pasi de urmat in gestionarea situatiilor de criza

Mugurel Radulescu: pasi de urmat in gestionarea situatiilor de criza

In cadrul Conferintei dedicate Comunicarii de Criza, Mugurel Radulescu (Group Coordinator of EU Industry Association Affairs, Coca-Cola Hellenic) a discutat despre necesitatea unui plan de criza, gestionarea echipei care va actiona intr-o astfel de situatie si despre procedurile ce trebuie avute in vedere atunci cand se gestioneaza o posibila criza.

Mugurel Radulescu a pus accent pe pregatirea modului de actionare intr-o situatie de criza standard prin alcatuirea unui plan de criza care sa fie revizuit periodic, pe necesitatea captarii de informatii relevante care sa ajute la depistarea unei posibile astfel de situatii, pe importanta stakeholderilor si a faptului ca trebuie avuti mereu in vedere atunci cand se actioneaza intr-o astfel de situatie. In acelasi timp, Mugurel a mai punctat importanta gestionarii reactiei publicului in cazul unei crize si a empatiei si diplomatiei de care compania trebuie sa dea dovada atunci cand vrea sa inlature un motiv de ingrijorare pe care publicul il manifesta.

Acesta si-a inceput prezentarea prin punctarea faptului ca este important ca o companie sa utilizeze mijloacele necesare pentru a afla atunci cand exista pericolul unei crize. „Este foarte important, mai ales pentru o organizatie care are o reputatie de aparat, sa detina mijloacele necesare pentru a sti ca se intampla o criza. Daca de exemplu nu scanezi media, daca nu ai un infoline, daca nu ai un sistem de scanare a mediului online cu siguranta nu vei afla atunci cand exista un pericol de criza care planeaza asupra companiei tale”, a declarat el.

In acelasi timp, Mugurel a pus accentul pe 3 reguli cheie pentru o companiei atunci cand vrea sa gestioneze situatiile de criza: existenta unui punct de contact unic – o echipa responsabila cu gestionarea situatilor de criza la care sa ajunga toate informatiile referitoare la situatii care pot genera o criza -, instruirea angajatilor si filtrarea informatiilor.

„Punctele de contact trebuie instruite. Secretarele, cei care au abonamente la mass-media, persoanele care o scaneaza, forta de vanzari, in general orice angajat trebuie sa cunoasca anumite reguli simple prin care sa preia o informatie si sa o trimita catre echipa care se ocupa de gestionarea situatilor de criza”, a spus Mugurel Radulescu. El a mai adaugat ceva din experienta personala, si anume importanta captarii interesului managementului din toate departamentele companiei deoarece managementul trebuie sa accepte faptul ca exista un plan de criza, sa se consulte atunci cand exista o astfel de situatie si sa reactioneze integrat. In acelasi timp, el a mai declarat faptul ca planul de criza trebuie revizuit cel putin la fiecare 6 luni.

„Ceea ce se intampla in viata reala este ca o echipa de management neinstruita poate sa fie cel mai mare pericol. Oamenii actioneaza disparat. De obicei, e nevoie de 2 sau 3 traininguri pentru ca o echipa de management sa fie rodata si sa isi aminteasca faptul ca trebuie sa actioneze coordonat. Nu se actioneaza in afara echipei de manageriere a crizei”, a mai spus Mugurel.

In cadrul punctului de contact unic are loc filtrarea informatiilor de catre o persoana responsabila de acest lucru. Pentru aceasta „se pun cateva intrebari simple – Este afectata sanatatea cuiva? Pot fi afectate bunurile companiei? Exista un risc de pierdere a reputatiei? Se poate ajunge la o pierdere financiara? Ce piete si ce produse sunt afectate? Sunt afectate si alte companii? –, intrebari structurate in cateva proceduri simple pentru ca intr-o situatie de criza este important ca deciziile sa fie rapide”, a spus Mugurel.

El a mai punctat importanta comportamentului responsabil fata de stakeholderi. De exemplu, in cazul in care exista o situatie conflictuala cu partenerii sociali, angajatii trebuie informati cu privire la cursul negocierilor si interesele lor trebuie avute in vedere atunci cand se iau decizii in cadrul lor.

O echipa care se ocupa cu gestionarea situatiilor de criza include componenti din mai multe departamente ale companiei, cum ar fi calitate, juridic sau productie, insa se poate ajunge la decizia de a aduce echipe suplimentare, de exemplu din cadrul unei firme de avocatura sau PR.

In incheiere, Mugurel a punctat cele mai importante 2 aspecte de care o companie trebuie sa tina cont atunci cand gestioneaza o criza, si anume: un comportament de o maniera responsabila care sa ia in considerare necesitatile tuturor stakeholderilor care pot fi afectati si coordonarea care trebuie sa stea la baza tuturor deciziilor companiei.

Articol publicat pe www.smark.ro

Ultima ora:

ObservatorSergiu Manea: Forbes 30 pentru RO30

PoliticIon M. Ioniţă: Bădălău şi ai lui

EconomieSergiu Manea: Forbes 30 pentru RO30

ExternIulian Chifu: Un game changer în Brexit – Raportul serviciilor britanice privind ingerinţele Rusiei în referendumul din 2016

EvenimenteMireille Rădoi: Un produs de diplomație culturală – Femei remarcabile din România și din Peru

CulturaRadu Preda: Organizatorii memoriei

SocialAndrei Stoian: Sistemul de învăţământ românesc a acumulat o serie întreagă de probleme

MoldovaAndrei Vlasceanu: Tragedie antică şi teatru rusesc la Chişinău



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe