Matei Bogdan
Publicat în 4 martie 2020, 18:16 / 176 elite & idei

Răzvan Nicolescu: La Râmnicu Vâlcea avem institut de cercetare în domeniul hidrogenului. Ştiţi că au construit trei maşini pe hidrogen? Nu ştie nimeni de ele. Avem şi o firmă care face staţii electrice. Cum o ajutăm?

Răzvan Nicolescu: La Râmnicu Vâlcea avem institut de cercetare în domeniul hidrogenului. Ştiţi că au construit trei maşini pe hidrogen? Nu ştie nimeni de ele. Avem şi o firmă care face staţii electrice. Cum o ajutăm?

Obiectivul asumat la nivel european pentru anul 2050 privind eliminarea emisiilor de carbon se va traduce în investiţii anuale de 250 de miliarde de euro, potrivit unor calcule Deloitte şi Goldman Sachs.

Pentru România, acest plan poate deveni o oportunitate imensă de dezvoltare, dacă industria locală va fi pusă la treabă şi sprijinită.

„Aceşti bani vor trebui daţi de cineva şi încasaţi de altcineva”, a spus Răzvan Nicolescu, partener Deloitte, în cadrul celei de-a noua ediţii a ZF Power Summit, dând mai multe exemple.

„La Râmnicu Vâlcea avem institut de cercetare în domeniul hidrogenului. Ştiţi că au construit trei maşini pe hidrogen? Nu ştie nimeni de ele”, a spus Nicolescu, partener Deloitte, lider pentru Europa Centrală, responsabil de industria gazelor naturale, petrolului şi produselor chimice.

Astfel, Nicolescu, fost ministru al Energiei în 2014 în Guvernul Ponta, îndeamnă autorităţile să încurajeze companiile locale pentru a putea poziţiona România drept unul dintre furnizorii de tehnologie ai tranziţiei energetice.

De la staţii electrice sau baterii şi până la vehicule electrice sau pe hidrogen, guvernul trebuie să deblocheze potenţialul mediului de business.

„Dacă discutăm concret, avem o firmă care produce staţii electrice – Electromagnetica – listată la bursă şi deţinută în mare parte de propriii salariaţi. Cum o ajutăm?”, întreabă specialistul Deloitte.

Mai departe, Răzvan Nicolescu propune a analiză a transportului, mai ales în perspectiva extinderii mobilităţii electrice.

 „Noi continuăm să cumpărăm autobuze diesel din import sau trecem pe autobuze electrice ori tramvaie? Vorbim mult de transport urban, electromobilitate şi maşini electrice, dar nu am inventat noi roata acum. Metroul şi tramvaiul electric există de zeci de ani. Trebuie să ne oprim din a tăia liniile de tramvai din Bucureşti, trebuie să terminăm construcţia noilor staţii de metrou şi să instalăm mii de staţii electrice în tot Bucureştiul. Dar noi continuăm să cumpărăm autobuze diesel în timp ce Polonia şi-a dezvoltat fabrică de producţie de autobuze electrice”, a mai spus Nicolescu.

https://www.zf.ro/companii/energie/nicolescu-deloitte-ramnicu-valcea-avem-institut-cercetare-domeniul-hidrogenului-stiti-au-construit-trei-masini-hidrogen-stie-nimeni-avem-firma-face-statii-electrice-ajutam-18904208

Ultima ora:

ObservatorAlexandru Grumaz: Hackerii ruşi chinezi şi iranieni atacă America aflată în febra alegerilor prezidenţiale! Câteva poveşti despre spioni

PoliticIon M. Ioniţă: Candidatura inexplicabilă a lui Traian Băsescu şi efectele ei

EconomieSergiu Manea: BCR lansează ghidul pentru antreprenori „La ce ne uităm când credităm” – cei șapte indicatori pe care banca îi urmărește în procesul de creditare

ExternIulian Chifu: Utopii, strategii şi realităţi dure ale viitorului UE. Căderea în realitate

SocialRemus Pricopie: O Românie Normală este o Românie Educată

EvenimenteMihai Toader-Pasti, la conferința Building Home

CulturaCristina Popescu: Uniformele regalității (III). Reginele României

EditorialAlexandru Grumaz: Hackerii ruşi chinezi şi iranieni atacă America aflată în febra alegerilor prezidenţiale! Câteva poveşti despre spioni



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe