OraNoua.ro
Publicat în 6 iunie 2012, 17:07 / 291 elite & idei

Sandra Pralong – Eveniment dedicat sustinerii copiilor supradotati din România

Sandra Pralong – Eveniment dedicat sustinerii copiilor supradotati din România

Joi, 31 mai, a avut loc evenimentul ‘Un copil supradotat este un copil normal. Ai si tu unul?’, organizat de Livia Dila cu scopul promovarii si sustinerii activitatilor dedicate copiilor supradotati din România.

La eveniment au participat academicianul Solomon Marcus, Sandra Pralong, fondatoarea SynergEtica – Fundatia pentru o societate etica, si profesorul Florian Colceag – www. Supradotati.ro, presedintele Fundatiei IRSCA Gifted Education.

Cei prezenti, printre care numeroase personalitati publice, precum Oana Cuzino, Lucian Mândruta, Alice Nastase, Corina Bârladeanu, Anca Rusu, Sonia Argint Ionescu, Kinga Varga, Andrei Nourescu, Nicoleta Vascan, Cristina Andone au reflectat la ideile lansate, conform carora, principala problema a educatiei este ca saboteaza înca din copilarie stimularea tendintei copiilor de a întreba.

Despre un sistem bazat pe control, care creeaza uniformitate

Fondatoarea Synergetica – Fundatia pentru o societate etica, Sandra Pralong, a copilarit în Elvetia, si-a facut studiile în SUA, unde a fost jurnalista la Newsweek, si s-a întors în România cu credinta ca schimbarea este posibila.

‘În peregrinarile mele am observat ca educatia este cea mai buna unealta de a crea uniformitate, apartenenta si natiune. Sistemul nostru de educatie corespunde unui sistem comunist, totalitar. Nu pretuim autonomia, nu încurajam oamenii sa fie curiosi – iata metehnele unui sistem bazat pe control, care crede în ierarhii, în adevaruri unice. Sistemul nostru de învatamânt transmite informatia, stiinta, nu logica. Nu încurajeaza copiii sa chestioneze, caci aceasta ar duce la pierderea autoritatii. 

Trebuie sa regândim cum gândim, ce societate ne dorim sa fim: cu oameni autonomi, cu carater sau controlabili, santajabili si manipulabili. Sistemul încearca sa ne unifomizeze si trebuie regândit din temelii’, a sublinat Sandra Pralong. 

La rândul sau, Florian Colceag a sublinat acelasi neajuns al sistemului eduativ românesc, care ‘ne-a îngropat talantul’, prin analogie cu parabola biblica a darurilor divine. ‘Învatamântul nostru vinde diplome, nu formeaza personalitati, este prost gândit, nu învata copiii sa devina oameni adevarati. Trebuie sa-i învatam pe copii nu sa devina mai inteligenti, ci mai oameni, autonomi, cu personalitate‘, a declarat presedintele Fundatiei IRSCA Gifted Education.

Vrem sa descurajam sistemul care saboteaza, împiedica educatia, nu favorizeaza un climat autentic si relaxat de învatare. Sistemul nu încurajeaza capacitatea interogativa, întrebarea nu place, e cel mult tolerata. Copilul care pune multe întrebari este considerat obraznic, nedisciplinat. Întregul sistem de învatamânt, manualele, examenele sunt alcatuite dupa urmatorul tipar: copilul trebuie sa raspunda la întrebari formulate de altii‘, a subliniat academicianul Solomon Marcus.

Fundatia IRSCA Gifted Education se dedica educatiei pentru excelenta, ceea ce nu înseamna numai copii supradotati, în sensul acceptat al cuvântului.

În orice copil este potentialul unui om adevarat; nu spun geniu, caci genialitatea o apreciaza istoria. Avem la fundatie oameni de stiinta de 10 ani care discuta despre cea mai profunda fizica atomica a momentului. Strategia mea nu este sa ma îndrept spre copii supradotati, ci sa consider ca fiecare are potential’, a precizat profesorul Florian Colceag, care a reusit, prin initiativele sale, sa introduca în Legea învatamântului paragrafe dedicate educatiei pentru excelenta.

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

PoliticRemus Pricopie: Este politica o profesie serioasă?

EconomieNovel Research, Editura Club România: Trenduri în reglementări financiare

ExternIulian Fota, despre concluziile summit-ului Biden-Putin

SocialMarian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

EvenimenteVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

CulturaFlaviu Predescu: Marile portrete ale lui Nadar. Expoziție la Timișoara

EditorialCiprian Stănescu: Educația viitorului în realitatea mixtă. Top 3 provocări pentru Generația Z



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe