Matei Bogdan
Publicat în 5 februarie 2020, 19:19 / 116 elite & idei

Sergiu Oprescu: „Ne-am dori să creştem intermedierea financiară de la 27% la 35%”. Bancherii lansează o campanie, #DreptulLaBanking

Sergiu Oprescu: „Ne-am dori să creştem intermedierea financiară de la 27% la 35%”. Bancherii lansează o campanie, #DreptulLaBanking

Bancherii îşi unesc forţele într-o campanie comună menită să informeze, să educe şi să câştige încrederea publicului, campanile care ar trebui să conducă la o creştere a gradului de intermediere financiară în România. Sergiu Oprescu, preşedinte Alpha Bank, explică faptul că România ar îndeplini precondiţiile, cel puţin pe cel al lichidităţii, de trecere la un grad mai mare de intermediere financiară decât cel prezent, chiar dacă nu la cel de dinainte de criză, de 40%.

„Intermedierea financiară este în strânsă corelaţie cu bunastarea economică a populaţiei. Chiar dacă la noi PIB-ul per capita este de 10.000 de euro, intermedierea este de numai 27%. Ne dorim să creştem acest grad de intermediere chiar până la un 35%, chiar dacă nu vom putea realize acest lucru dintr-o dată. Precondiţiile pentru a atinge acest target, cel puţin al lichidităţii sistemului bancar, care ar fi un prim pas, ar fi îndeplinit. Dar la intermedierea de 40% din 2011 nu avem momentan cum ajunge”, a declarat Sergiu Oprescu, preşedinte Alpha Bank şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB). La rândul său, Sergiu Manea, preşedinte BCR şi al Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) precizează că indicatorii de lichiditate şi solvabilitate pe care îi are sistemul bancar acum permit creşterea gradului de intermediere financiară la 35%, dar mai sunt multe lucruri de făcut pentru a realiza acest lucru. 10% din PIB-ul României sunt credite imobiliare sau pentru investiţii imobiliare.

Conform datelor furnizate de bancheri, peste 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la bănci și au achiziționat locuințe sau au realizat alte investiții imobiliare. Numărul debitorilor persoane fizice cu credite ipotecare este de 283.769 și numărul debitorilor persoane fizice cu alte credite pentru investiții imobiliare este de 201.505, arată datele Băncii Naționale a României, la finele anului 2019. Valoarea creditelor ipotecare și pentru alte investiții imobiliare se ridică la 20 miliarde euro, ceea ce reprezintă 10% din Produsul Intern Brut al României. Aproximativ 100.650 companii se dezvoltă cu finanțare de la băncile din România, potrivit datelor la finele anului 2019. Valoarea finanțărilor acordate de bănci companiilor se cifrează la 25 miliarde euro, la finele lunii noiembrie 2019. Pentru dezvoltarea IMM-urilor, antreprenorii au contractat finanțări de la băncile din România în valoare de 17 miliarde euro, potrivit datelor din luna noiembrie 2019. Românii fac aproximativ 885 milioane de tranzacții electronice în siguranță anual prin intermediul băncilor din România. În agricultură, românii au contractat credite de peste două miliarde de euro, potrivit datelor aferente lunii septembrie 2019. Băncile vor să-i susţină pe cei 15 milioane de deponenţi „Băncile din România lansează în premieră campania de informare și conștientizare #DreptulLaBanking, prin care își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg, despre rolul de facilitator al dezvoltării și prosperității pe care îl au băncile și despre cum pot beneficia românii și societatea de toate instrumentele pe care le includem simbolic în #DreptulLaBanking”, spune comunicatul de presă transmis de bancheri. Campania #DreptulLaBanking vorbește despre încrederea reciprocă între oameni şi sistemul bancar, esenţială pentru creşterea bunăstării individuale, cât şi despre dezvoltarea economiei României. Deschidem astfel o conversație necesară bănci – societate, care să acopere toate aspectele despre ceea ce reprezintă băncile și ce înseamnă activitatea bancară. #DreptulLaBanking începe de la nevoi personale precum achiziția unei locuințe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar înseamnă și dreptul la investiții într-o agricultură modernă și performantă, în infrastructură, în educație sau în sănătate. Analogia cu un drept, care este tema campaniei, reprezintă o invitație adresată tuturor românilor să cunoască mai bine ce posibilități și oportunități au în relația cu băncile cu care aleg să lucreze, dar și să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria. Prin această campanie, băncile din România s-au unit în efortul de a-i susține mai bine pe românii care își încredințează resursele băncilor, în prezent fiind peste 15 milioane de deponenți. Astfel, acestea se angajează să aducă sistemul financiar-bancar mai aproape de oameni, reducând diferenţa dintre oamenii care au dreptul la banking şi cei care îl utilizează efectiv. Campania își propune să contribuie la creșterea nivelului de educație financiară în rândul consumatorilor, până în prezent, peste un milion de români beneficiind de cursuri gratuite de educație financiară realizate de sistemul bancar din România.

www.economica.net

Ultima ora:

ObservatorIulian Fota: Urmatoarea rupere de Occident va fi, mai intai, pe vector tehnologic?

PoliticNicușor Dan: Opţiunea mea pentru alegerile de duminică este Partidul Naţional Liberal

EconomieMirela Iovu: Impactul disruptiv al tehnologiei asupra industriei bancare in era post-Covid!

ExternThierry De Montbrial, senior Adviser Club România, a fait de L’IFRI de 2ème Think Tank le plus influent du monde

SocialOvidiu Nahoi: Și dacă, totuși, trăim în cea mai bună perioadă din istoria României?

EvenimenteMireille Rădoi: Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” a oferit Înaltei Curți de Casație și Justiție una din cele 8 copii autentificate ale fundamentului legislației moderne – Magna Carta

CulturaCristina Popescu: Emisiunea de mărci poștale „Urși”

EditorialVasile Pușcaș: Un proiect jurnalistic pentru Unire



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe