OraNoua.ro
Publicat în 4 decembrie 2013, 01:45 / 248 elite & idei

Dan Șova: Autostrada București-Alexandria face parte din Coridorul IVA, construcția ei costă 400 de milioane de euro

Dan Șova: Autostrada București-Alexandria face parte din Coridorul IVA, construcția ei costă 400 de milioane de euro
+ Observator • + Social

Costurile realizării Autostrăzii București – Alexandria sunt estimate la 400 de milioane de euro, iar conform studiilor de trafic, aceasta are trafic de autostradă, a declarat, marți, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova.

El a explicat că tronsonul București — Alexandria face parte din Autostrada Sudului, respectiv București — Alexandria — Craiova — Calafat — Turnu Severin — Lugoj — Deva — Arad — Oradea, care se află pe Coridorul IV A, considerat de Comisia Europeană cel mai important coridor european pentru transportul de tranzit.

„Din fondurile de coeziune, unde noi avem trei miliarde de euro, nu putem finanța decât autostrăzi care se află pe rețeaua principală a rețelei transeuropene de transport. Deci, numai acelea pot fi finanțate din coeziune. Autostrada Sudului este București — Alexandria — Craiova — Calafat — Turnu Severin — Lugoj — Deva — Arad — Oradea. Dacă veți vedea studiile de trafic, veți vedea că pe București — Alexandria — Craiova chiar există trafic de autostradă. Problema este că putem finanța din coeziune doar ce se află pe coridoarele principale, iar Alexandria se află pe coridorul principal. Nu l-am făcut noi. Ultima oară coridoarele au fost modificate în martie 2012 de fostul ministru Nazare, deci nu putem fi bănuiți că am pus-o noi. Este pusă și trebuie să finanțăm din coeziune ceea ce se află pe aceste coridoare principale”, a explicat Șova, la Realitatea TV.

Potrivit acestuia, realizarea acestui tronson va costa 400 de milioane de euro și nu se pune problema amortizării la autostrăzile făcute din bani europeni.

„Problema amortizării se pune când o faci în concesiune sau în Parteneriat Public Privat. Ea va fi făcută 85% din fonduri europene. Pot să vă spun cu certitudine că pe studiile de trafic are trafic de autostradă”, a precizat ministrul delegat.

În altă ordine de idei, Dan Șova a spus că până în 2018 s-ar putea finaliza cei 64 de kilometri de autostradă între Pitești și Râmnicu Vâlcea, spre Sibiu.

„Cei 64 de kilometri de la Pitești la Râmnicu Vâlcea se pot face efectiv până în 2018, având în vedere studiile care trebuie făcute pe Pitești — Sibiu. Noi suntem primii în 2013 care ne-am apucat de Pitești — Sibiu. Pe acest tronson de autostradă nu s-a făcut niciodată absolut nimic. Eu sunt cel care am început să mișc Pitești — Sibiu ca autostradă. Nici măcar un studiu nu este făcut acolo. Până în 2018 se pot face cei 64 de kilometri, pentru că este de fapt Pitești — Curtea de Argeș și Curtea de Argeș — Râmnicu Vâlcea, având în vedere că numai studiile de fezabilitate cerute de Comisia Europeană ar trebui să țină 24 de luni. Eu am propus să țină doar 18 luni și este o întreagă discuție și ceartă cu cei de la CE pentru că noile studii de fezabilitate nu mai sunt acele studii care se scriau până acum în birou, fără să aibă mare importanță. Sunt studii care trebuie făcute cu foraje geo și hidro. Trebuie schimbată filosofia de abordare pentru 2014 — 2020”, a subliniat Șova.

El a adăugat că toate proiectele de autostrăzi programate a se finaliza până în 2018 vor fi contractate până în toamna anului 2015.

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

PoliticRemus Pricopie: Este politica o profesie serioasă?

EconomieNovel Research, Editura Club România: Trenduri în reglementări financiare

ExternIulian Fota, despre concluziile summit-ului Biden-Putin

SocialMarian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

EvenimenteVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

CulturaFlaviu Predescu: Marile portrete ale lui Nadar. Expoziție la Timișoara

EditorialCiprian Stănescu: Educația viitorului în realitatea mixtă. Top 3 provocări pentru Generația Z



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe