OraNoua.ro
Publicat în 26 martie 2014, 17:21 / 239 elite & idei

Vasile Dâncu – Cercetare IRES: Elemente de percepție publică a Serviciului Român de Informații

Vasile Dâncu – Cercetare IRES: Elemente de percepție publică a Serviciului Român de Informații

Brandul instituțiilor publice nu diferă în mod fundamental de brandul corporatist. În general, sondajele de opinie au măsurat mai mult încrederea în instituții publice, cum ar fi guvernul, armata, biserica sau serviciile de informații. Încrederea este esențială pentru funcționarea normală a unei instituții publice în raport cu clienții ei – cetățenii. Practica ne arată că încrederea  este un indicator important,  dar nu și suficient pentru a spune tot despre imaginea publică a  unei instituții publice.  Pentru că indiferent de adevăr, imaginea publică are forța realității. Cetățeanul asociază percepții cu atitudini și emoții, iar, într-un final, încrederea  publică nu este  cauza, ci rezultatul percepției publice.

În acest context, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES a demarat în primăvara anului 2014 împreună cu o importantă companie de strategie media și comunicare un proiect de anvergură care presupune o serie de cercetări pe tema brandului și prestigiului instituțional al instituțiilor de securitate națională. În cadrul cercetării au fost abordate dimensiuni generale legate de notorietate, încredere, prestigiu, comunicare, performanță și vulnerabilitatea la riscuri, evaluate atât prin indicatori emoționali, cât și prin indicatori de percepție, pentru a construi astfel o imagine cuprinzătoare a brandului instituțional.

Rezultatele cercetării sunt ulterior prelucrate pentru a construi un indice de prestigiu care cuprinde elemente măsurabile ale celor șase dimensiuni enumerate.

Prima cercetare din serie vizează imaginea Serviciului Român de Informații – SRI, urmând ca seria de cercetări să continue cu instituții precum Poliția, SIE, Armata, Justiția și altele. În continuare prezentăm o selecție de indicatori care fac parte dintr-o cercetare mai complexă, încă în curs de desfășurare.

 Această prezentare face parte din seria Imaginea de brand și prestigiul instituțional.

Ultima ora:

ObservatorHorea Mihai Bădău: Inteligența Artificială – Ce se va întâmpla

PoliticLudovic Orban: La nivelul primăriilor este nevoie de o reechilibrare a bugetelor locale

EconomieSilviu Cerna: Pericolele populismului macroeconomic

ExternClara Volintiru: Taking stock of ‘election season’ in the Eastern Partnership countries

SocialCiprian Negură: Micro-sesiune marca Skills Of The Future

EvenimenteIon M.Ioniţă, Iulian Fota: Dezbatere Historia Live – Rusia şi Turcia în Nagorno-Karabah, consecinţele războiului

CulturaCristina Popescu: Nuduri în pictura românească

EditorialHorea Mihai Bădău: Inteligența Artificială – Ce se va întâmpla



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe