Matei Bogdan
Publicat în 23 noiembrie 2022, 11:23 / 126 elite & idei

Andreea Paul: Adaptarea la noile tehnologii şi feluri de învăţare, soluţia pentru viitor. Peste 800 sute de elevi și profesori, instruiţi în meseriile viitorului

Andreea Paul: Adaptarea la noile tehnologii şi feluri de învăţare, soluţia pentru viitor. Peste 800 sute de elevi și profesori, instruiţi în meseriile viitorului

Adaptarea la noile tehnologii şi feluri de învăţare, soluţia pentru viitor. Peste 800 sute de elevi și profesori, instruiţi în meseriile viitorului

Două treimi dintre români consideră că știința și tehnologia ne fac viața mai sănătoasă, mai ușoară și mai confortabilă, dar și că datorită acestora generația următoare va avea mai multe posibilități. În aceste condiții, 71,9% dintre români declară că ar fi interesați să învețe mai multe despre cum funcționează noile tehnologii, conform sondajului realizat de Agenda 2050,
O conversație despre viitorul României
. În acelaşi timp, conform specialiştilor în domeniu, aproximativ 85% dintre meseriile ce vor exista peste 10 ani nu au fost încă inventate, iar generaţiile de acum vor schimba cel puţin șapte locuri de muncă de-a lungul vieţii.

În această toamnă, 581 de elevi și 241 de profesori de la școli din sectorul 3 au avut ocazia să afle detalii despre cele mai căutate profesii ale viitorului, cum evoluează piața muncii pe măsură ce noile tehnologii transformă stilul de viață, dar şi care sunt competențele de bază de care au nevoie, indiferent de meseria aleasă.

Profesorii, părinții, școala sunt cei care trebuie să se adapteze noii generații de copii. Generația Z e perfect conectată la viitor și la tehnologia care evoluează într-un ritm exponențial. Le-am deschis apetitul pentru meseriile care apar și i-am învățat cum să identifice semnalele viitorului care schimbă modul de viață și de muncă al omenirii. Școala e chemată să țină pasul cu lumea în schimbare, să antreneze gândirea anticipativă a elevilor, capacitatea lor de a citi semnalele viitorului, iar profesorii să dezvolte învățarea inovatoare care să stimuleze creativitatea și gândirea critică a copiilor.”, a declarat Andreea Paul, coordonatoarea proiectului și președinta organizației non-guvernamentale INACO

Şase sesiuni de instruire au fost susţinute de trainerii INACO în perioada 31 octombrie -15 noiembrie în trei școli din sectorul 3 – Liceul Teoretic Dante Alighieri, Școala Gimnazială nr. 80 și Școala Gimnazială nr. 195 (Hamburg). Trei sesiuni au fost dedicate elevilor, iar trei cadrelor didactice din școli, iar temele abordate au adus în discuţie, printre altele, abilitățile de bază pentru locurile de muncă ale viitorului, competențele digitale esențiale în viitorul apropiat, mega-tendinţele tehnologice cu impact relevant asupra pieţei muncii şi tendințelor de formare profesională. S-a discutat şi despre cum pot fi pregătiţi elevii încă din școală în vederea susținerii unui interviu de angajare şi s-au dat informaţii relevante despre cum poate fi construit un CV în format clasic, dar și unul în format video, conform noilor tendințe de pe piața muncii. Alte teme care au stârnit un real interes în rândul audienţei au fost cele legate de crearea unui brand personal în rețelele sociale pe care tinerii petrec mult timp, precum şi cele care au adus în discuţie competențele de viață în vreme de pace și război, care să îi ajute să găsească soluții în vremuri de maximă instabilitate și incertitudine.

Training-urile s-au desfășurat în cadrul proiectului Ghidul meseriilor viitorului, conceput și derulat de INACO – Inițiativa pentru Competitivitate, și finanțat de Primăria Sectorului 3, cu fonduri nerambursabile de la bugetul local.

A cincea ediție a Ghidului Meseriilor Viitorului poate fi accesată gratuit pe website-ul Asociației INACO.

*****************************************************************

INACO – Inițiativa pentru Competitivitate este o comunitate non-profit de manageri, consultanți, analiști, experți în domeniul economic, educațional, conectată la rețeaua de specialiști în economia de stat și privată din România. INACO sprijină prin analiză, investigație, cercetare și propunerea de soluții ridicarea nivelului de competitivitate economică a instituțiilor publice și al mediului de afaceri din România.
INACO crede că raportarea la tendințele tehnologice, științifice, economice și sociale ale viitorului prin educație non-formală și consiliere vocațională este obligatorie pentru competitivitatea tinerilor, pentru a fi împliniți în viața profesională, prin corelarea propriilor aptitudini și vocații cu alegerile educaționale și profesionale potrivite.

Echipa de experți INACO care a susținut instruirile e formată din co-autori ai Ghidului Meseriilor Viitorului, ediția a V-a: coordonator – conf. univ. dr. Andreea Paul (Facultatea REI, ASE)Anca Tamaș, Daniela Palade Teodorescu, Silviu Ioniță și Mariana Nicolae.  

Pentru mai multe informații:

Andreea Paul – 0722637140, Președintă INACO

Daniela Palade Teodorescu –  daniela@tudorcommunications.com, 0742660118

Ultima ora:

ObservatorOvidiu Nahoi: Falsul patriot – un portret de Ziua Națională

PoliticCristian Bușoi: Felicitări Ambasadei României în Belgia

EconomieDan Mircea Cipariu: Povestea PNRR trebuie privită din perspectiva următoarelor provocări

ExternCristian Unteanu: Ajutorul pentru Ucraina pe timp de război – ce țări ajută? Cum? La ce nivel? Cu ce?

SocialOvidiu Nahoi: Falsul patriot – un portret de Ziua Națională

EvenimenteMihai Manole: Suntem onorați să primim premiul pentru „Public Transportation Partner 2021 – 2022 in Romania”, în cadrul Vertiv Roadshow 2022 – Bucharest

CulturaFlaviu Predescu: Condeie române în Italia. Invitată scriitoarea Camelia Morda Baciu

EditorialAlexandru Grumaz: O pace imposibilă!



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe