Andreea Paul: Diferența dintre bugetul englez și cel românesc: mai mare decât distanța dintre Marea Britanie și România
George Osborne, ministrul britanic de finanțe, a prezentat miercuri, 20 martie, bugetul Marii Britanii pentru anii urmatori în Parlament.
Planul Guvernului pentru dezvoltarea economiei corespunde principiilor stabilite în legea bugetului din iunie 2010. Primul punct tare al construcției bugetului englez: continuitatea. În România, traseismul și urmărirea intereselor personale iau locul consecvenței. USL ne-a readus la modelul nesănătos de creștere economică bazată pe consum și birocrație, după patru ani grei de corecții. Dovada că nu a învățat nimic din criza economică.
Construcția bugetară engleză este bazată pe trei piloni:
• Soluționarea problemei datoriilor prin responsabilitate fiscală și un plan credibil de reducere a deficitului;
• Activism monetar pentru a sprijini cererea și pentru a păstra ratele dobânzilor la niveluri scăzute;
• Politici economice pentru a stimula companiile să creeze locuri de muncă și să livreze prosperitate de durată.
Rezultatul? Guvernul englez a construit un buget pentru ca cei care muncesc din greu să își poată achiziționa o casă, să înceapă o afacere sau să facă economii pentru pensionare.
Din contră, USL impozitează pe cei care îndrăznesc să mai muncească în România. A anunțat majorarea sau implementarea a nu mai puțin de 20 taxe noi și impozite. Birocrația se desfătează în luxul pe care USL îl achită cu banii din buzunarele noastre.
Cum știu englezii să facă economie?
I. Guvernul are în vedere 3 puncte esențiale pe partea de economie și finanțe publice, ca reacție la creșterea economică mai mică decât cea așteptată:
• Creșterea cheltuielilor de capital, adica de investitii, cu 3 mld. lire pe an în perioada 2015-2016, finanțate prin scăderea cheltuielilor curente.
• Reducerea cheltuielilor la nivelul ministerelor cu 1,1 mld. lire în perioada 2013-2014 și cu 1,2 mld. lire în perioada 2014-2015. Doar bugetele educației și sănătății rămân neschimbate.
• Primele salariale din sectorul public vor fi limitate în perioada 2015-2016.
II. Măsuri pentru stimularea creșterii economice:
Bugetul include măsuri suplimentare pentru a construi o economie puternică. Forța economiei engleze stă în stimularea companiilor pentru a crea noi locuri de muncă și încurajarea populației pentru achiziționarea unei locuințe:
• Transformarea sistemului fiscal din Marea Britanie în cel mai competitiv din grupul G20 prin reducerea ratei impozitului pe profit până la 20% – cel mai mic nivel din cadrul grupului.
• Acordarea dreptului la o indemnizație de 2000 lire pe an pentru întreprinderile și organizațiile de caritate. Indemnizația va ușura povara companiilor cu plata contribuțiilor de asigurare și va reduce costurilor de angajare a personalului.
o Număr de beneficiari: 1,25 milioane angajatori.
o Peste 90% din suma totală alocată este destinată micilor antreprenori.
• Lansarea unui pachet de sprijin financiar de 5,4 mld. lire pentru a aborda problemele pe termen lung de pe piața imobiliară. Vor fi inițiate două scheme de sprijin pentru achiziționarea de locuințe.
• Finanțarea cu 1,6 miliarde lire a unei strategii industriale. De asemenea, Guvernul va colabora cu industria de profil pentru a crea, din acest fond, un Institut de Tehnologie Aerospațială.
• Crearea unui fond unic de creștere locală.
III. Măsuri pentru asigurarea echității
Măsurile cuprinse în buget sunt menite să sporească echitatea la nivelul sistemelor de impozitare și de redistribuire a bunăstării și să mențină costurile gospodăriilor și întreprinderilor la un nivel scăzut.
• Scutirea de impozitul pe venit a primelor 10.000 de lire din veniturile populației. Mai mult, 27 milioane de persoane cu venituri mici și sub 65 de ani vor fi scutite integral de impozitul pe venit până în aprilie 2014.
• Anularea creșterii taxei pe combustibil, planificată pentru 1 septembrie 2013, pentru a sprijini șoferii și întreprinderile.
o Taxa pe combustibil va fi înghețată timp de aproape trei ani și jumătate, cu prețuri la pompă mai mici cu 13 penny pe litru decât în aprilie 2013;
• Introducerea unei scheme neimpozabile de îngrijire a copiilor. Măsura încurajează familiile cu copii să continue activitatea profesională.
o 2,5 milioane de familii care lucrează vor beneficia de acest sistem de vouchere.
• Introducerea unui singur pilon de pensionare și implementarea plafonului de 72.000 lire cu privire la cheltuielile de asistență socială din aprilie 2016. Aceste modificări vor contribui la întărirea capacității Marii Britanii de a susține o populație îmbătrânită. În același timp, fiecare cetățean va fi informat cu privire la sprijinul de care va beneficia la bătrânețe.
• Reducerea taxei la bere cu 2 procente începând cu 25 martie 2013 și anularea creșterii progresive a acestei taxe.
o Practic, fiecare halbă de bere va costa mai puțin cu un penny.
• Reducerea semnificativă a fraudelor și evaziunii fiscale, care vor genera o creștere de peste 4,6 mld. lire a încasărilor totale la buget în următorii cinci ani.
• Măsuri noi pentru asigurarea unei politici monetare active, care va continua să joace un rol crucial în sprijinirea economiei.
Articol publicat pewww.andreeavass.ro
Ultima ora:
ObservatorAndrei Caramitru: RUSIA ATACA FRONTAL SI TOTAL ROMÂNIA . PARCHETUL TREBUIE SA ACTIONEZE – ACUM !!!!!!
PoliticAndrei Caramitru: RUSIA ATACA FRONTAL SI TOTAL ROMÂNIA . PARCHETUL TREBUIE SA ACTIONEZE – ACUM !!!!!!
EconomieCristian Tudor: Ultragreens continuă să demonstreze că inovația, perseverența și angajamentul pentru excelență pot face diferența
ExternAnca Dragu discută la Bruxelles despre integrarea în structurile financiare europene
SocialElena Calistru, la audierea din comisia REGI a Parlamentului european, despre viitorul politicii de coeziune din perspectiva societății civile
EvenimenteAlexandra Dobre: Am bucuria de a vă invita la un moment special pentru mine!
EditorialRadu Carp: Mesia de pe TikTok – o dezinformare de proporţii (I)
CulturaFlaviu Predescu: Despre Festivalul de Teatru de la Cluj, la Cultura pentru toți – Video
Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe