OraNoua.ro
Publicat în 30 septembrie 2015, 18:34 / 520 elite & idei

Andreea Pleșa: Șahul nu seamănă cu politica. Șahul are reguli!

Andreea Pleșa: Șahul nu seamănă cu politica. Șahul are reguli!

Good Affairs, o nouă companie specializată în Public Affairs, vine cu o viziune proprie: acea de a crea plusvaloare pentru societate, prin interconectarea agendei de business cu cea a factorilor de decizie, cu cea a mass-media și în final cu agenda socială pentru găsirea unei soluții în beneficiul tuturor părților.

 

Cum este să fii specialist în „cel mai cunoscut domeniu pe care oamenii nu îl înţeleg”?

Specialist în Public Affairs înseamnă să cunoști foarte bine domeniul în care activezi, să înțelegi mecanismul de funcționare al sistemului decizional, să vorbești pe limba liderilor de business, să poți estima cât mai precis efectele unor acțiuni sau măsuri și să propui soluții creative și integrate. Să faci Public Affairs înseamnă să asiști un client – companie, asociație, industrie – să își reprezinte eficient interesele legitime în fața celor mandatați să ia decizii, într-un mod transparent și bine argumentat, cu competență și integritate. Recunosc faptul că, nu de puține ori, a trebuit să explic, la începutul unei discuții, ce înseamnă Public Affairs, pentru a impune un registru comun al dialogului. Și încă un lucru comun cu șahul: nu poți să faci Public Affairs dacă nu îți place foarte mult.

 

Ce înseamnă, pe înţelesul tuturor, o companie de Public Affairs şi care este rostul acesteia?

Compania noastră de Public Affairs are rolul de a interconecta patru mari agende publice: cea politică – a decidenților, socială – a publicului larg, de business – a mediului de afaceri și agenda mass-media, care este, la rândul său, un liant al primelor trei. Liderii de business vor un mediu legislativ predictibil și un comportament administrativ corect pentru a-și fundamenta un plan de afaceri pe termen mediu și lung în țara noastră. Decidenții politici își doresc sprijin popular pentru deciziile lor și indicatori economici și sociali pozitivi. Oamenii își doresc stabilitate și prosperitate, înainte de orice. Viziunea noastră este de a crea, prin acțiunile noastre, profit pentru societate – de aici și numele Good Affairs.

Ne luptăm cu promotorii ignoranței, nepriceperii și superficialității 

 

Cum a început parteneriatul cu Rogalski Damaschin Public Relations?

Așa cum încep toate parteneriatele de succes: la o cafea bună. O cunoșteam pe Eliza Rogalski de cinci ani și am descoperit că avem în comun mai multe decât credeam. Nu am stat mult pe gânduri atunci când mi-a propus să înființăm noua companie de Public Affairs, mi s-a părut cel mai logic și natural lucru pe care îl putem face. Rogalski Damaschin este o companie importantă pe piața de PR din România, cu o experiență impresionantă în domeniul comunicării corporate și de criză și cu multiple premii naționale și internaționale, între care un premiu la categoria Public Affairs în cadrul celei mai importante competiții europene de PR – SABRE.

 

Care sunt obiectivele Good Affairs?

Obiectivul nostru este să devenim un exemplu de profesionalism, competență, proactivitate și „afaceri bune”, dacă este să traducem denumirea companiei.

80%

Good Affairs și-a propus ca în următorii trei ani să fie prezentă în peste 80% din pitch-urile de public affairs, devenind totodată o voce distinctă și asumată a industriei de public affairs din România.

 

 

Cu cine vă luptaţi pe această piaţă?

Cu promotorii ignoranței, nepriceperii, superficialității, care fac mult rău societății în general.

 

Cât de dificil a fost să faceți comunicare pentru o companie precum Roşia Montană Gold Corporation, dată fiind puternica reticenţă a publicului în legătură cu acest subiect sensibil?

Nu e niciodată dificil să lucrezi pentru un proiect în care crezi și acesta a fost cazul proiectului Roșia Montană. Rolul meu a fost să fac cunoscute beneficiile proiectului în rândul publicului larg, dar și în rândul unor grupuri de stakeholderi clar definiți: autorități publice, jurnaliști, experți, studenți etc., lucru pe care l-am realizat, conform cifrelor din studiile de piață și feedback-ului direct. Pentru un om de comunicare, proiectul Roșia Montană reprezintă cel mai complex și mai provocator MBA la locul de muncă.

„Difficult things take a long time, impossible things, a little longer”

 

 

Aveţi un motto după care vă ghidaţi?

Am câteva motto-uri care mă inspiră, dar preferatul meu este „Difficult things take a long time, impossible things, a little longer”. (n.r. „Lucrurile dificile necesită timp îndelungat, cele imposibile doar un pic mai mult”)

 

Lucrul la care vă pricepeţi cel mai puţin în viaţă – care nu vă iese niciodată?

Să comunic fără să spun nimic.

 

Aveți o experiență de aproape 25 de ani în politică și Public Affairs. Cum vedeți viitorul profesional al tinerilor școliţi în epoca digitală?

Este foarte adevărat că epoca digitală a schimbat mult comportamentul social, și nu doar în România. Dacă în 2004 oamenii ieșeau în stradă la Revoluția Portocalie din Ucraina după discuții aprinse la birou, sau în urma unui telefon de la un prieten în 2005 la Revoluția Lalelelor în Georgia, în 2009 asistam deja la revoluția Twitter în Republica Moldova. Industria de IT poate veni cu soluții mai facile și prietenoase pentru crearea unei comunități, prin like sau share. Însă aceeași industrie digitală va avea nevoie întotdeauna de un creier, nu de un algoritm tehnic, care să explice lucruri, să enunțe idei și să comunice cu argumente. Iar acest lucru îl poate asigura o lectură serioasă, de fond, implicată și critică, nu un like.

 

Andreea Pleșa a lucrat la prima companie de Public Affairs din România (Candole Partners) între 1996-2000, apoi a deținut poziții de management în Public Affairs și Corporate Communications la Coca-Cola România, UPC România și Roșia Montană Gold Corporation

qmagazine.ro

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

PoliticRemus Pricopie: Este politica o profesie serioasă?

EconomieNovel Research, Editura Club România: Trenduri în reglementări financiare

ExternIulian Fota, despre concluziile summit-ului Biden-Putin

SocialMarian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

EvenimenteVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

CulturaFlaviu Predescu: Marile portrete ale lui Nadar. Expoziție la Timișoara

EditorialCiprian Stănescu: Educația viitorului în realitatea mixtă. Top 3 provocări pentru Generația Z



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe