Bogdan Chiritoiu: Furnizorii autohtoni de produse alimentare, cu un picior in marile magazine


Prezent joi la Forumul IMM desfasurat in incinta Romexpo, presedintele Consiliului Concurentei a confirmat existenta unor discutii cu o serie de retaileri in vederea intrarii in marile magazine a furnizorilor autohtoni de produse agroalimentare, in ciuda faptului ca una dintre conditii pentru acest pas se refera la pret si volumul de marfa oferite.
“Pe tema furnizorilor romani de produse agroalimentare, dezbaterea e ampla. Suntem in discutii cu o serie de retaileri mari pentru a vedea cum putem facilita aparitia unor furnizori”, a spus Bogdan Chiritoiu. Discutia noastra se refera la eficienta si la consumator. Nu poti sa-i spui lantului daca el are oferte mai bune din alta parte sa cumpere de la firma X sau firma Y. Trebuie sa vedem cum sa avem dimensiuni. Deci, ca sa intri intr-un lant de retail trebuie sa ai un pret. Pretul il obtii la o alta dimensiune, iar legat tot de dimensiune trebuie sa ai un volum de marfa. Probleme exista in zona legumelor si fructelor”, a explicat Chiritoiu.
Oficialul Consiliului Concurentei a precizat, totodata, ca incalcarea drepturilor de concurenta va fi sanctionata in continuare. “Menirea noastra este sa fim foarte atenti la distorsiunile din piata, care pot sa prejudicieze obiectivul nostru. Noi suntem foarte atenti atunci cand vine vorba despre intelegeri intre concurenti si au fost, in ultimii ani, cazuri in care am gasit intelegeri intre firme diverse: de la firme de taximetrie pana la firme de panificatie. Ei justifica actiunile lor si probabil ca, din punctul lor de vedere, sunt convinsi ca au dreptate. Cert este ca pentru noi o incalcare a drepturilor de concurenta o vom sanctiona si daca avem o problema in mediul de afaceri e mai important sa colaboram si sa remediem problema.
Presedintele institutiei de control a mai vorbit si despre expunerea IMM-urilor – si implicit a producatorilor si furnizorilor autohtoni de produse agroalimentare – in cazul unor practici anticoncurentiale, de genul stabilirii preturilor intre distribuitor si furnizor. „Cand vine o firma mai mare si spune IMM-urilor care comercializeaza acele produse: <N-ai voie sa vinzi decat la preturi maximale>, suntem destul de indulgenti, dar atunci cand le spune sa vanda sub un anumit pret, au fost cazuri in care am sanctionat. In situatia asta, care se numeste abuz de pozitie dominanta, aceste firme mari impun conditii nefavorabile economic, discrimineaza sau ofera acces preferential unora fata de altora”, a mai spus Bogdan Chiritoiu.
Articol publicat pe www.finantistii.ro
Ultima ora:

ObservatorDaniel David: Agresivitatea în public trebuie refuzată pur și simplu din jurul tău, chiar dacă „lovește în ceva care și pe tine te deranjează”, fiindcă „se va întoarce și împotriva ta”. Nu trebuie susținută în poziții de putere fiindcă este periculoasă

PoliticMarco Badea: Profilul celor mai importanți candidați înscriși în cursa pentru Palatul Cotroceni

EconomieTănase Stamule: România vrea nu vrea va trece în următorii ani printr-o schimbare profundă

ExternTiberiu Andrioaiei: Echilibrul regional în Balcani presupune și efortul armonizării legislațiilor sectoriale

SocialDaniel David: Agresivitatea în public trebuie refuzată pur și simplu din jurul tău, chiar dacă „lovește în ceva care și pe tine te deranjează”, fiindcă „se va întoarce și împotriva ta”. Nu trebuie susținută în poziții de putere fiindcă este periculoasă

EvenimenteAndreea Negru: Armata și antreprenoriatul fac echipă pe frontul leadership

EditorialAlexandru Grumaz: Războiul stelelor! (1)

CulturaAndrei Borțun – Alina Vîlcu – Omid Ghannadi – Design Stories – ROMANIAN DESIGN WEEK – S03-E03
Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe