Matei Bogdan
Publicat în 14 decembrie 2021, 10:29 / 146 elite & idei

Bogdan Chirițoiu: Sfat pentru hipermarketuri – Vindeți benzină și motorină

Bogdan Chirițoiu: Sfat pentru hipermarketuri – Vindeți benzină și motorină

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, susține că diversificarea ofertei de carburanți ar putea determina o creștere a gradului de concurență în sectorul carburanți din România. O soluție în acest sens ar putea fi reprezentantă de facilitarea intrării pe piața carburanților a unor noi concurenți care dispun de resurse financiare comparabile celor deținute de companiile deja active în România. Un exemplu în acest sens este reprezentat de marile lanțuri de hiper/supermarketuri prezente în țara noastră, se arată într-un document semnat de Bogdan Chirițoiu. Această activitate nu ar fi una complet nouă pentru acestea, cu atât mai mult cu cât ele desfășoară deja activități de comercializare a carburanților în alte state europene (Franța, Germania, Marea Britanie), având o pondere importantă în cadrul piețelor naționale respective. Mai mult, lanțurile de hipermarketuri dispun deja, într-o formă sau alta, de spațiu suficient pentru amplasarea benzinăriilor în imediata vecinătate a magazinelor de desfacere produse alimentare/nealimentare, putând astfel profita de afluxul de clienți care pot deveni, în același timp, și compărători ai carburanților comercializați.

Analizele efectuate au relevat faptul că, la nivelul UE, industria carburanților continuă să fie dominată de mari companii multinaționale, integrate și deseori multifuncționale, ce sunt active în toate stadiine producției carburanților (extracție, procesare/rafinare și distribuție).

Situația din România nu diferă semnificativ față de restul țărilor europene, principalele caracteristici ale pieței naționale a carburanților fiind următoarele: caracterul oligopolist, oferta fiind concentrată în portofoliul unui număr restrâns de companii petroliere, elasticitate relativ scăzută a cererii în funcție de preț, omogenitatea produselor, stabilitatea relativă a cotelor de piață înregistrate de cei mai importanți concurenți, barierele ridicate la intrarea pe piață, gradul ridicat de transparență a modificărilor de prețuri etc. Structuri similare ale sectorului carburanților se regăsesc în majoritatea țărilor europene, ca exemple putând fi enumerate state precum Bulgaria, Germania sau Grecia.

www.cotidianul.ro

Ultima ora:

ObservatorGabriel Andronache: Digitalizarea sistemului energetic național: soluții și proiecte inovative pentru o infrastructură energetică modernă

PoliticOana Țoiu, despre victimele violenței domestice: ”Nu poate nimeni în locul lor să apeleze la autorități, însă sunt câteva lucruri care le pot fi de ajutor”

EconomieGabriel Andronache: Digitalizarea sistemului energetic național: soluții și proiecte inovative pentru o infrastructură energetică modernă

ExternRadu Carp: Umbra lui Putin în Italia post-Draghi – între Rousseau şi Montesquieu

SocialNicoleta Munteanu: Povestea româncei care este parteneră într-o companie care are în responsabilitate peste 6 miliarde de euro şi care a dezvoltat singură un program unic pentru copiii din toate şcolile din România

EvenimenteFlavia Popa şi Ciprian Stănescu – Climate Change Summit şi cum schimbăm paradigma mediului

CulturaDan Mircea Cipariu: ORLAN, file de corp și auto-hagiografie

EditorialAlexandru Grumaz: După Putin ultranaționaliști? (III) (lecții din războiul din Ucraina)



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe