OraNoua.ro
Publicat în 30 martie 2016, 20:21 / 305 elite & idei

Bogdan Olteanu: Perioada de boom economic a adâncit asimetria dintre clienți și bănci

Bogdan Olteanu: Perioada de boom economic a adâncit asimetria dintre clienți și bănci

Perioada de boom economic a adâncit asimetria dintre clienți și bănci, iar acest aspect a dus la necesitatea apariției unui organism care să ofere consumatorilor posibilitatea de a soluționa alternativ disputele cu banca, respectiv Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), susține viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Bogdan Olteanu.

„Ne aflăm aici pentru că, de-a lungul timpului s-a creat această asimetrie (dintre clienți și bănci). S-a ajuns mai departe pentru că, în epoca de entuziasm, sistemul financiar, alături de mulți alți comercianți, au produs exagerări, alimentând această exuberanță irațională. (…) Sectorul financiar a făcut acest efort financiar pe care eu îl salut, de a găsi mecanismele de finanțare pentru această structură, astfel încât consumatorul să nu suporte costuri”, a explicat marți Olteanu, în cadrul conferinței de prezentare a Centrului.

Potrivit acestuia, au existat multe voci care au susținut, în ultima vreme, că acest proces este unul complicat, voci venind în special de la bănci și dinspre avocați.

„Pentru una dintre părțile de astăzi, pentru bănci, atât de complicat este faptul că astăzi există un sistem care le tratează asimetric în fața consumatorilor. Da, așa funcționează lucrurile astăzi, cel puțin în Europa. Există o asimetrie de tratament care echilibrează relația dintre consumatori și bănci și este normal să fie așa, pentru că există o asimetrie în accesul la informații, există o asimetrie în prelucrarea informațiilor, între consumatori și bănci, și atunci sistemul instituțional reechilibrează relația care dă, de exemplu, posibilitatea ca pentru bănci o decizie dată aici să fie obligatorie, în timp ce consumatorul să o poată contesta mai departe dacă nu este de acord cu ea”, a susținut Olteanu.

În ceea ce privește avocații, în opinia viceguvernatorului BNR, aceștia sunt împotriva sistemului pentru că pierd bani în momentul în care consumatorul renunță să se mai adreseze instanței pentru soluționarea litigiului cu banca, și merge la acest Centru.

„Este o reușită și vreau să marchez această reușită. Suntem printre țările care au a reușit să construiască un asemenea Centru. Sper ca anul viitor să constatăm că l-am făcut și funcțional. (…) Succes băncilor în a înlătura molozul reputațional acumulat în perioada de boom. Suntem, sper, pe drumul cel bun pentru a restabili această relație de încredere în care cetățeanul se duce cu încredere să depună banii munciți la bancă, alt cetățean se duce cu încredere să împrumute acei bani, să îi folosească și să îi dea înapoi, astfel încât deponentul să poată să recupereze în orice moment dorește depozitul”, a mai spus Bogdan Olteanu.

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera a participat la ședința Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România

PoliticNicuşor Dan: Nu se pune problema ca stimulentele pentru nou-născuţi sau voucherele materna să nu mai fie plătite

EconomieCosmin Ghita: Societatea Nationala Nuclearelectrica launches the 2021-2023 Scolarship program “The Young Nuclearist”

ExternManuela Catrina: Despre #suveranitate tehnologica si #semiconductori. Cum poate #Romania contribui la acest efort european

SocialMarian Staș: Reportaj la singura școală rurală care va funcționa după programul lui Iohannis „România Educată”

EvenimenteVictor Vevera a participat la ședința Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România

CulturaDoina Banciu: Tradiție și continuitate în valorificarea patrimoniului imaterial, ediția I

EditorialAlina Bârgăoanu: 11 septembrie și noul Internet



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe