OraNoua.ro
Publicat în 22 martie 2012, 00:02 / 233 elite & idei

Constantin Bratu: Piaţa berii din România va evolua în acest an la fel ca în 2011

Constantin Bratu: Piaţa berii din România va evolua în acest an la fel ca în 2011

Piaţa berii din România va evolua în acest an la fel ca în 2011, puterea de cumpărare fiind principalul motiv al scăderii acestei pieţe, a declarat, miercuri, directorul general al Asociaţiei ‘Berarii României’, Constantin Bratu.

„Deşi nu facem previziuni, din datele de până acum, anul 2012 va fi în linie cu ceea ce s-a întâmplat în 2011. Acest consum istoric înregistrat în 2008, în România, dar şi în Europa, nu va fi atins foarte rapid, iar principalul motiv al scăderii acestei pieţe este scăderea puterii de cumpărare”, a subliniat Constantin Bratu.

Acesta a precizat că nu s-a schimbat nimic în calitatea produselor de pe piaţă şi nici pe partea de investiţii făcute de producători.

„Ceea ce a afectat scăderea consumului de bere este puterea de cumpărare. Dacă consumatorii vor simţi că pot consuma mai mult acest consum va creşte, iar producătorii de bere sunt pregătiţi din punct de vedere tehnologic să aducă produse de o calitate şi mai mare.
Este posibil ca în viitor să ajungem din nou la 100 de litri pe cap de locuitor”, a precizat directorul general al Asociaţiei ‘Berarii României’.

Consumul de bere pe locuitor în România a crescut cu un litru în 2011, până la 89 de litri, aflându-se peste media europene, de 80 de litri. Lider în Europa rămâne Cehia cu 144 de litri în 2010, care a înregistrat şi ea o contracţie, de la 150 de litri în 2008, iar ţări precum Austria şi Germania depăşesc pragul de 100 de litri pe locuitor.

Potrivit datelor furnizate de Asociaţia ‘Berarii României’, piaţa berii din România a atins 17 milioane de hectolitri în 2011, faţă de 20,2 milioane hectolitri în 2008. Vânzările realizate de membrii asociaţiei au depăşit 15,6 milioane de hectolitri. Valoarea acestei pieţe, conform unui studiu Ernst&Young, se cifrează la 1,7 – 1,8 miliarde de euro, cifră calculată după vânzările din retail şi din HORECA.

Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în anul 2004, având misiunea de a promova şi dezvolta o industrie a berii responsabilă şi puternică în România. Din ianuarie 2008, organizaţia este membră a Asociaţiei Berarii Europei, considerată vocea industriei europene a berii în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale.

Fondată în 1958, la Bruxelles, organizaţia are astăzi 27 de membri şi reprezintă interesele a aproximativ 4.000 de producători din industria berii din Europa. Asociaţia Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a două milioane de oameni care datorează locurile de muncă producţiei şi vânzării berii.

Ultima ora:

ObservatorCsibi Magor: „The enemy of good enough is great”

PoliticAdrian Hatos: Investițiile masive și susținerea economiei private trebuie combinate cu reforme care să eficientizeze și să profesionalizeze aparatul de stat

EconomieGruia Stoica a cumpărat terenul pe care se află fabrica sa de vagoane din Debrecen, Ungaria, în urma unei investiţii de 6,5 milioane de euro

ExternRadu Magdin: Options and possible solutions from an Eastern European perspective

SocialCsibi Magor: „The enemy of good enough is great”

EvenimenteSilviu Nate: „Jordan – A Stable and Peaceful Country in a Turbulent Region. A Review of Jordan’s Policy in the Last Decades and Some Future Perspectives”

CulturaIonuţ Vulpescu: Al cui ziceaţi că e Brâncuşi?

EditorialPetre Guran: „În Hristos v-ați și îmbrăcat”



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe