OraNoua.ro
Publicat în 7 mai 2014, 15:27 / 497 elite & idei

Dan Șova participă la Reuniunea informală ministerială în domeniul maritim și la Consiliul miniștrilor transporturilor, în 7-8 mai

Dan Șova participă la Reuniunea informală ministerială în domeniul maritim și la Consiliul miniștrilor transporturilor, în 7-8 mai

Politica de transport maritim a Uniunii Europene până în 2018, cu extindere până în 2020, va fi analizată miercuri, la Atena, la Reuniunea informală ministerială în domeniul maritim unde va fi prezent și ministrul român al Transporturilor, Dan Șova, a anunțat, marți, ministerul de resort.

Dan Șova va participa, în perioada 7 — 8 mai 2014, la Atena, la Reuniunea informală ministerială în domeniul maritim (7 mai 2014) și la Consiliul informal al miniștrilor Transporturilor (8 mai 2014).

„România susține transportul maritim de calitate, ce asigură protecția navigatorilor și a pasagerilor pe mare și un nivel înalt de siguranță a navelor. România susține, de asemenea, accelerarea digitalizării și simplificării procedurilor administrative pentru facilitarea traficului maritim. Poziția României este de a susține îmbunătățirea performanțelor transportului maritim în domeniul protecției mediului marin la nivel UE și internațional, fiind favorabilă inițiativei legislative europene de utilizare a LNG (Gaz natural lichefiat), atât în transportul maritim, cât și pe căi navigabile interioare și de creare a unei infrastructuri minime pentru alimentare cu LNG în porturi până în 2025, respectiv 2030, în scopul reducerii dependenței de petrol și emisiilor de CO2”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor, remis marți AGERPRES.

În privința Propunerii de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unui cadru privind accesul la piața serviciilor portuare și transparența financiară a porturilor, în dezbatere la nivel european, ministrul român al Transporturilor este preocupat de implicațiile pe care acest efort de armonizare le poate avea asupra porturilor din Uniune. ‘Deși susținem necesitatea îmbunătățirii concurenței și creșterii eficienței și transparenței porturilor, trebuie să ne asigurăm că în cadrul acestui proces nu creștem povara administrativă și nu introducem restricții nejustificate care să afecteze profitabilitatea porturilor’, precizează Dan Șova.

În cadrul Consiliului informal al miniștrilor Transporturilor, una din temele care va face obiectul dezbaterii o constituie provocările actuale în dezvoltarea infrastructurii inteligente și a industriei auto pentru creșterea siguranței rutiere.

„România consideră că Sistemele Inteligente de Transport (STI), prin implementarea lor la bordul vehiculului, cât și în structura infrastructurii rutiere, conduc la sporirea siguranței circulației, definitivarea unei infrastructuri rutiere inteligente și creșterea mobilității. Pentru a asigura implementarea coordonată și efectivă a acestor sisteme în întreaga Uniune, ar trebui accelerată introducerea unor specificații, inclusiv standarde, care să stabilească dispoziții și proceduri mai detaliate”‘, se mai arată în comunicat.

De asemenea, ar trebui asigurat cadrul necesar pentru facilitarea unei cooperări între toate părțile interesate, precum: furnizori de servicii STI, asociații ale utilizatorilor de STI, operatori de transport și de instalații, reprezentanți ai industriei prelucrătoare, parteneri sociali, asociații profesionale și autorități locale.
Un alt aspect important este reprezentat de creșterea capacității statelor membre de a asigura un grad cât mai mare de integrare între transportul rutier și alte moduri de transport prin implementarea noilor tehnologii ale informației și comunicațiilor (de ex.: servicii inovatoare de informare exactă și în timp real a utilizatorilor infrastructurii, gestionarea traficului și care să asigure siguranța și conexiunile între modurile de transport).

„Implementarea coordonată a sistemelor STI ar trebui să ia în calcul experiența și rezultatele deja obținute de unele state membre în acest domeniu (de ex.: elaborarea unui ghid de bune practici, reuniuni de experți care să elaboreze un set de linii directoare pentru implementarea unitară a sistemelor STI). În ceea ce privește finanțarea, considerăm că trebuie alocate fonduri suficiente la nivel UE, la nivelul statelor membre pentru siguranța rutieră, sisteme inteligente de transport, dar și pentru activități de cercetare în acest domeniu important”, menționează comunicatul MT.

O altă temă pe ordinea de zi vizează rezultatele Conferinței europene privind armonizarea politicilor sociale europene în transportul rutier de marfă, care a avut loc la Paris în data de 16 aprilie 2014. Armonizarea politicilor sociale în transportul rutier constituie una din preocupările statelor membre. Protecția socială, riscul pierderii locurilor de muncă și riscul de delocalizare sunt subiecte ale agendei publice care revin frecvent în dezbatere.

„România susține aplicarea principiilor de piață la nivel UE, în cadrul Pieței Unice, fiind totodată preocupată de situația socială a lucrătorilor din transporturi și susține astfel asigurarea protecției necesare a șoferilor implicați în operațiuni de transport internațional sau în alte state membre, precum și combaterea abuzurilor și fraudelor inclusiv în transportul rutier, prin întărirea controlului operațiunilor de transport. România susține orientarea eforturilor spre a întări colaborarea dintre autoritățile din statele membre, pentru a îmbunătăți politicile și practicile de control. Considerăm că instrumentele legislative europene în domeniul politicilor sociale în transportul rutier de marfă există”, menționează MT.

Ultima ora:

ObservatorMarius Stoian: TREI NUME PENTRU O ISTORIE ÎN CONSTRUCȚIE

PoliticMircea Geoană, despre riscul escaladării conflictului în Orientul Mijlociu: ”Există un risc autentic. Riscul de război este real”

EconomieAdrian-Cătălin Bulboacă, Bulboacă & Asociaţii: Există o mare provocare între lumea riguroasă a fondurilor de investiţii, a băncilor, şi antreprenorii care trebuie să producă bani, să asigure locuri de muncă, să plătească taxe şi impozite

ExternLuca Niculescu: România, prezentă la Conferința ministerială a OCDE dedicată științei și tehnologiei

SocialCsibi Magor: Cel mai mic task ne poate încărca în momentele în care înțelegem sensul acțiunilor noastre

EvenimenteNicoleta Munteanu, la Maratonul pentru Educație Antreprenorială

EditorialMarius Stoian: TREI NUME PENTRU O ISTORIE ÎN CONSTRUCȚIE

CulturaCristina Popescu: Romfilatelia introduce în circulație o emisiune comună realizată împreună cu Statul Israel având un subiect inedit – Hora, punte culturală între România și Israel



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe