OraNoua.ro
Publicat în 21 ianuarie 2014, 21:03 / 216 elite & idei

Dan Șova: Șova: În urma negocierilor, am făcut o reducere de peste 7 milioane euro/km, pentru autostrada Comarnic-Brașov

Dan Șova: Șova: În urma negocierilor, am făcut o reducere de peste 7 milioane euro/km, pentru autostrada Comarnic-Brașov

Prețul pe kilometru pentru autostrada Comarnic-Brașov a fost redus, în urma negocierilor, cu peste șapte milioane euro față de prețul negociat în 2010, de la 35.281.737 euro/km la 28 milioane euro/km, afirmă ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, pe site-ul personal.

‘Pentru o comparație cu negocierea din 2010, informez că prețul mediu pe km pentru construcția autostrăzii de munte Comarnic — Brașov este 28 milioane euro/km (fără TVA). Prețul negociat de PD-L în 2010 pentru aceeași autostradă a fost de 35.281.737 Euro/km (fără TVA). Se poate observa ușor că am făcut o reducere a prețului pe km față de 2010, ca urmare a negocierilor, de peste 7 milioane euro. Tradus în procente, înseamnă mai puțin cu peste 20%’, a explicat Dan Șova.

Acesta a subliniat că, în cazul autostrăzii Comarnic — Brașov, nu s-a înțeles Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale cu constructorii, ‘spre deosebire de negocierile din 2003 și 2010’, ci negocierile s-au făcut cu finanțatorii la masă și, în plus față de finanțatorii privați, au participat permanent reprezentanții Băncii Europene de Investiții (BEI) și ai Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), care sunt, de asemenea, interesați să finanțeze Comarnic — Brașov.

‘Prețul este, deci, stabilit în condițiile în care analiza costului acestei autostrăzi s-a făcut de către CNADNR, de către experții consorțiului, s-a făcut și de către celălalt consorțiu, s-a făcut de către un consultant extern independent și de către experții băncilor finanțatoare’, menționează Dan Șova.

Ministrul delegat precizează că autostrada Comarnic — Brașov va avea 60 de km lungime, din care 53,215 km autostradă propriu-zis și încă aproximativ 7 km legăturile (tot în regim de autostradă) spre localitățile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Bușteni, Predeal și Râșnov.

Autostrada va începe la intersecția între DN1 și DJ 101R (podul dinspre Breaza) și se va termina la Cristian, unde se va asigura legătura atât spre Ghimbav, cât și spre DN73, în apropierea Centurii Brașovului.

Autostrada va avea 3 ieșiri, respectiv între Sinaia și Bușteni, la Predeal și la Râșnov, 19 viaducte, în lungime totală de 2,964 km, 15 poduri, în lungime totală de 0,135 km, și aproximativ 20 km de tuneluri, câte 9,77 km de tunel pe fiecare parte: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Bușteni și 3,7 km la Predeal.

Din cei aproximativ 60 km de autostradă, aproximativ 40 km (adică partea fără tuneluri) au un cost total de 1.070 milioane euro, iar cei aproximativ 20 km de tuneluri (9,77 km pe fiecare parte) au un cost total de 396,368 milioane euro. În cazul tunelelor, de exemplu, standardul de cost pentru tunel autostradă de munte este 27 milioane Euro/km (fără TVA), iar în urma negocierilor, prețul obținut este de 20 milioane Euro/km (fără TVA), adică mai puțin cu 7 milioane euro pe km.

Joi, reprezentanții consorțiului Vistrada Nord, compus din companiile Vinci, Strabag și Aktor, au parafat cu autoritățile române un Memoradum privind finalizarea calendarului și a restului măsurilor în ceea ce privește atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice referitor la proiectarea, construirea, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii București — Brașov, tronsonul Comarnic — Brașov.

Premierul Victor Ponta anunța joi că finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov va avea loc până în anul 2017, cel târziu, iar costurile estimate se vor ridica la valoarea de 1,8 miliarde de euro, echivalentul a 28 de milioane de euro pentru fiecare kilometru.

Potrivit oficialului, în Memorandumul semnat de autoritățile române cu reprezentanții consorțiului Vistrada Nord, câștigător al licitației pentru lucrările la tronsonul Comarnic-Brașov, se prevede ca semnarea contractului să aibă loc până de Paște, respectiv 20 aprilie, iar lucrările să demareze până la finele lunii aprilie.AGERPRES/(AS-editor: Nicoleta Gherasi)

Ultima ora:

ObservatorAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

PoliticSebastian Burduja propune o întâlnire cu părţile implicate în problema gunoiului şi constituirea unui grup de lucru

EconomieBogdan Chiriţoiu: 2020 a fost clar un an diferit; pe ansamblu economia noastră a mers surprinzător de bine

ExternMarco Badea: Moștenirea politică a lui Netanyahu nu va fi o națiune mai sigură, ci o societate israeliană profund fracturată, care trăiește în spatele zidurilor

SocialManuela Catrina: Ne luptam cu birocratia, iar unii cred ca hartia e mai safe

EvenimenteAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

CulturaIonuț Vulpescu: Proiectul pe care l-am inițiat, prin care mi-am propus să rezolv una dintre problemele dificile cu care se confruntă în special muzeele, a devenit lege!

EditorialCorneliu Vișoianu: Voluntarul și Club România după 10 ani | Bogdan Gavrilă, Spiritul Voluntarului care dă, fară să aștepte răsplată ci doar construiește ”Zero-risk” society



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe