Adriana
Publicat în 16 noiembrie 2016, 15:31 / 111 elite & idei

Dani Sandu, despre prioritățile în educație

Dani Sandu, despre prioritățile în educație
+ Observator

Directorul de Telecom de la Samsung face o declaratie controversata, care ar trebui sa incurajeze o conversatie mai ampla si pe termen lung despre motivul pentru care educatia ar trebui sa fie o prioritate nationala in Romania.
„Cred că este de preferat să avem tablete în şcoli întâi şi abia apoi să rezolvăm cu toaleta din curte. Este o alegere grea. Dar cred că este alegerea corectă pentru că dacă aducem toaleta din curte înăuntru nu ne facem mai deştepţi, dar copiii noştri vor fi mai inteligenţi dacă vor avea acces la informaţie”.
Afirmatia in cauza arata autismul perceptiei corporate asupra educatiei. Pentru mediul corporate, educatia este marele filtru, care trebuie sa cearna inteligenta si potentialul de cercetare si inovare, sa incurajeze elitele sa mearga si mai departe. Pentru societate in general, educatia este marele egalizator, care trebuie sa asigure tuturor elevilor instrumentele necesare pentru a functiona in societate.
Dupa parerea mea, cel mai important lucru pe care trebuie sa il rezolvam la sistemul educational national (rural si urban) acum nu este ce facem pentru a impinge mai sus varfurile sau mai multi oameni catre varf, dar ce facem pentru a ne asigura ca si cei mai putin privilegiati 40% dintre elevii romani au parte de o educatie suficient de buna incat sa-i faca cetateni functionali si integrati ai societatii noastre.
In acest moment, Romania are una dintre cele mai mari rate de parasirea timpurie a scolii, dar si una dintre cele mai mari rate de neparticiparea la sistemul educational din Uniunea Europeana. Mai grav este ca in ultimii trei ani aceasta rata este in crestere.
Cand au de ales daca sa mearga la scoala sau nu, atat copiii cat si parintii sunt mai interesati de a avea conditiile necesare pentru a nu se imbolnavi si a nu suferi fizic decat de a avea acces la niste tablete banale – pe care nici profesorii din mediul rural dezavantajat nu stiu sa le foloseasca, cu atat mai putin copiii.
Intotdeauna cand ma gandesc la nevoia de a alege intre un sistem echitabil si un sistem care sa incurajeze elitele, imi aduc aminte ca Finlanda a ajuns sa aiba cel mai performant sistem educational din lume desi isi propusese altceva, anume sa il aiba pe cel mai egalitarian. Explicatie mai clara pentru de ce aceasta dihotomie este una falsa nu cunosc.

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

PoliticRemus Pricopie: Este politica o profesie serioasă?

EconomieNovel Research, Editura Club România: Trenduri în reglementări financiare

ExternIulian Fota, despre concluziile summit-ului Biden-Putin

SocialMarian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

EvenimenteVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

CulturaFlaviu Predescu: Marile portrete ale lui Nadar. Expoziție la Timișoara

EditorialCiprian Stănescu: Educația viitorului în realitatea mixtă. Top 3 provocări pentru Generația Z



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe