Adriana
Publicat în 10 aprilie 2013, 12:45 / 178 elite & idei

Floriana Jucan: Naforniță, Regina Galei

Floriana Jucan: Naforniță, Regina Galei
+ Observator

După ce sâmbătă seara am ascultat și comentat la Radio România Muzical, împreună cu reputatul critic Anca Florea și excepționalul om de radio Luminița Arvunescu, „La Traviatta” transmisă live de la Metropolitan Opera, duminica trecută am participat la Gala Verdi – Wagner de la Opera Națională București.
Cu orchestră scoasă din fosă, cu un cor excepțional condus de maestrul Stelian Olaru, cu o atmosferă elegantă și înnobilată de momentul aniversar a 200 de ani de la nașterea celor doi mari compozitori, cu artiști lirici români care cântă la Staats Opera sau Scala din Milano, cu o audiență importantă cum n-a mai găzduit Opera Română de mult, Gala Verdi – Wagner a fost un început promițător pentru această instituție, sub conducerea noului director Răzvan Ioan Dincă.

Ieșită de sub tutela epocii Arbore, când Opera Națională Română a decăzut din toate punctele de vedere, pierzând artiști importanți și dezamăgind de multe ori publicul meloman, prima scenă lirică a țării trebuie să-și consolideze repertoriul, orchestra, echipa de artiști, relațiile interumane între aceștia, imaginea și brandul. În doar trei luni, noul director a reușit să creeze un nou simbol heraldic al ONB, să îmbunătățească light designul, să stabilească o deschidere internațională pe care o vom vedea materializată în spectacole-eveniment în următoarea perioadă, propunându-și în continuare să aducă acasă, programatic și cu periodicitate, marile valori cu importantă carieră internațională și să facă din ONB o instituție etalon a statului român.

A fost pentru prima dată în ultimii mulți ani când am văzut în loje jumătate din Guvernul României, oameni de afaceri, personalități culturale, ambasadori și simpli melomani încântați. Partea wagneriană a avut mai puțină emoție, forță și impact decât cea verdiană.

Tenorul Alexandru Badea a fost excepțional, baritonul Dan Paul Dumitrescu, de asemenea, iar soprana Valentina Naforniță a fost regina serii, cucerind sala prin voce, prin ținută și prin modestie, fiind singura readusă pe scenă cu aplauze de două ori. Toți trei fac performanță în străinătate și sunt gratulați cu superlative.

Am fost parte la o întâlnire între artă şi public, între artişti şi profesionişti, nutrind un optimism pe care mi-l doream în privinţa calităţii viitoare a spectacolelor şi evenimentelor de pe scena Operei Naţionale Bucureşti.
www.qmagazine.ro

Ultima ora:

ObservatorMireille Rădoi: Micul Paris la Biblioteca Centrală Universitară „CAROL I”  

PoliticKelemen Hunor: Acest guvern rămâne şi va face treabă până în 2024. UDMR nu va vota nicio moţiune de cenzură

EconomieCristian Grosu: Săptămâna care modelează Europa și România ei

ExternAntonia Colibasanu: What the EU’s Green Deal Means for Europe and Russia

SocialAdrian Hatos, la dezbaterea despre meditații organizată de Societatea Academică din România

EvenimenteMireille Rădoi: Micul Paris la Biblioteca Centrală Universitară „CAROL I”  

CulturaCristina Popescu: Pictorul Dimitrie Știubei, un pictor de …marcă

EditorialTeodor Baconschi: D-ale pandemiei. Un final cu repetiție



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe