GFR a notificat Consiliul Concurenţei cu privire la achiziţia CFR Marfă. GFR: De acum privatizarea depinde de avizul Concurenţei
Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a depus marţi, la Consiliul Concurenţei, notificarea privind achiziţia a 51% din CFR Marfă.
„În urmă cu 25 de minute a fost depusă notificarea la Consiliul Concurenţei. De acum privatizarea este în curtea Consiliului Concurenţei. Noi am demonstrat că ne îndeplinim obligaţiile pe care le avem”, au declarat pentru gândul reprezentanţii GFR. Primirea avizului a fost confirmată de reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
După primirea avizului, Consiliul Concurenţei poate demara analiza de concentrare economică care va concluziona dacă prin preluarea CFR Marfă se produce sau nu o eventuală concentrare economică pe segmentul de transport marfă pe calea ferată.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat, la începutul lunii septembrie, că în medie, întocmirea unei analize de concentrare economică durează două luni, însă, în cazul CFR Marfă, acordarea avizului ar putea dura mai mult. „E un caz mai complicat. Va fi mai aproape de termenul maxim de cinci luni”, a arătat Chiriţoiu.
Reprezentanţii CC au declarat, în august, că nu este foarte clar cine se va ocupa de această analiză, fiind posibil ca avizul să fie dat de Comisia Europeană.
„Cam o lună ne va lua după notificare să stabilim cu Comisia Europeană cine are jurisdicţie”, a declarat în august pentru gândul Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC.
Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă către Grup Feroviar Român (GFR) a fost semnat pe 2 septembrie.
Mănescu: Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat marţi că procedura de privatizare a CFR Marfă este „în termen”, dar va fi reluată dacă nu se va finaliza în graficul stabilit, respectiv până la jumătatea lunii octombrie.
„CFR Marfă este într-o procedură de privatizare. (…) Cel care cumpără este încă în termen pentru a depune garanţia şi pentru a face toate diligenţele necesare. Atât timp cât este în termen şi nu avem motive să ne îndoim de buna credinţă, suntem în regulă cu procedura de privatizare şi sigur că noi ne dorim ca privatizarea aceasta finalizeze cu succes”, a afirmat ministrul.
Ea a adăugat că nu doreşte să comenteze anumite speculaţii care se fac pe marginea acestui subiect.
„Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare. Este foarte simplu. Acesta este singurul plan B care este la dispoziţia noastră din punct de vedere legal”, a spus ea, întrebată dacă se lucrează la un alt plan în cazul în care procedura eşuează la mijlocul lunii octombrie.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că dacă privatizarea eşuează, fie se poate relua procedura, fie se poate decide ca „CFR Marfă să nu se mai privatizeze acum, că face şi profit”.
Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câştigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.
www.gandul.info
Ultima ora:
ObservatorRadu Hanga: În 2024, am înregistrat un nou maxim în ceea ce privește numărul de tranzacții la bursă, respectiv 2,6 milioane
PoliticMinistrul Emil Hurezeanu a subliniat omologului ungar susținerea României pentru Republica Moldova, inclusiv în domeniul energiei
EconomieRadu Hanga: În 2024, am înregistrat un nou maxim în ceea ce privește numărul de tranzacții la bursă, respectiv 2,6 milioane
ExternLuca Niculescu: Încă un pas înainte in drumul către OCDE
SocialMarian Staș: Educație și securitate națională. Somnul rațiunii „României Educate” naște monștrii „României neolegionare”
EvenimenteAlexandru Nazare: Together, we build bridges for a stronger, more united Europe!
EditorialTeodor Baconschi: De la Budapesta la București și înapoi. Cronica relației tumultuoase dintre două națiuni cu un destin până la urmă european
CulturaMarco Badea: Ar merita să mergem mai mult la teatru, să citim mai mult, să consumăm mai multă cinematografie în sala de cinema
Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe