Adriana
Publicat în 10 aprilie 2013, 13:26 / 299 elite & idei

Gruia Stoica: Un om cât Orient Expressul

Gruia Stoica: Un om cât Orient Expressul
+ Observator

Unul dintre cei mai discreţi miliardari ai României, Gruia Stoica este dovada faptului că sindromul bogăţiei afişate şi exhibarea potenţei financiare nu au contaminat tot businessul românesc.

Un nume care nu spune nimic marelui public, pentru că omul de afaceri a refuzat să devină persoană publică, să apară în ziare sau în aşa-zise emisiuni de televiziune. Numele său a început să prindă o oarecare rezonanţă abia când George Copos a anunţat că negociază cu Gruia Stoica preluarea Rapidului. Până atunci, Stoica era cunoscut doar în cercul rarefiat al celor cu foarte mulţi bani şi cu businessuri de anvergură.

Dar mai mult ca o nălucă, iar trecutul său era şi este însoţit de mister. Poate-i şi place, iar pe seama sa circulă destule legende: de la aceea a fierarului îmbogăţit peste noapte, până la cele mai amuzante, ca de exemplu aceea că a devenit bogat după ce a inventat o locomotivă-minune! Cert este că odată cu anunțata şi mult comentata privatizare a CFR Marfă, numele său a apărut în prim-plan. În exclusivitate pentru Q Magazine, Gruia Stoica s-a decis să vorbească!

9.000 de angajaţi

Nimeni nu ştie exact ce avere are Gruia Stoica, probabil nici măcar el. Revista Forbes îl plasează pe Gruia Stoica în Top 10 „Cei mai bogați români”, cu o avere estimată la 450 de milioane de euro.

În Top 500 miliardari, editat de Forbes România, Gruia Stoica este situat pe locul 8, iar în Top 300 cei mai bogați români, editat de revista Capital, Gruia Stoica este pe locul 10. Diferenţa de 100 de milioane demonstrează clar nivelul la care lucrează omul de afaceri. Despre „Fierarul” sau „Locomotiva ţării”, cum îi spun admiratorii, dar şi concurenţii, se cunosc extrem de puţine lucruri. Şi acestea scăpate cu greu de omul de afaceri sau dezvăluite de adversari care nu s-au sfiit să trimită jurnaliştii în localitatea de baştină, satul Toflea din județul Galaţi. Afacerea sa e totuşi una grea. Una este să manevrezi locomotive, vagoane, şi alta este să faci speculaţii bursiere sau imobiliare. Firma sa, Grampet Group, din care face parte şi Grup Feroviar Român – cel mai mare operator feroviar privat de marfă, este un colos. Are aproximativ 9.000 de angajați, atât în România, cât și în străinătate, şi operează în nouă ţări europene: Germania, Austria, Ungaria, Serbia, Muntenegru, Bulgaria, România, Moldova şi Ucraina, reuşind astfel să conecteze Marea Nordului la Marea Neagră și Marea Adriatică, prin instituirea unei reale „coloane vertebrale de fier” care se întinde de-a lungul întregii Europe. Din acest motiv, lui Gruia Stoica i se mai spune şi Orient Express!

www.qmagazine.ro

Ultima ora:

ObservatorAntonia Pup: Honored&humbled I got to be one of the moderators of this year’s edition of the Euro-Atlantic Resilience Forum

PoliticMircea Geoană: România ar putea fi prima ţară europeană care să se alăture Antantei pentru protecţia mediului

EconomieÖmer Tetik, despre expoziția „Brâncuși: surse românești și perspective universale”

ExternTeodor Baconschi: 33 de ani de la reunificarea Germaniei. De ce Berlinul rămâne stindardul democrației europene

SocialRadu Carp, despre softurile anti-plagiat

EvenimenteAntonia Pup: Honored&humbled I got to be one of the moderators of this year’s edition of the Euro-Atlantic Resilience Forum

EditorialRadu Magdin: C-Suite’s Next Challenge – AI And Disinformation

CulturaMireille Rădoi: Strada de C’Arte și un gând către generațiile tinere



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe