Matei Bogdan
Publicat în 28 aprilie 2021, 18:07 / 43 elite & idei

Interviu cu Alina Rizescu

Interviu cu Alina Rizescu

Interviu: Alina Rizescu (absolventă, Facultatea de Film, master – Tehnologii interactive pentru arte performative și media / Interactive Technologies for Performing and Media Arts, 2019)
🎤Ce anume din preocupările tale te-a făcut să te îndrepți spre masterul Tehnologii interactive pentru arte performative și media?
👉Am fondat în urmă cu opt ani un studio de design care a urmărit, încă de la început, combinarea de medii diferite, de la spațiul fizic la cel digital. În timp, am devenit din ce în ce mai interesanți de designul de experiențe cross-media, proiecte în care mesajul este transmis prin mai multe medii concomitent, într-un mod unitar și coerent. Masterul a venit ca o creștere firească înspre zona de experiențe interactive pentru evenimente și expoziții.
🎤Cum descrii pe scurt experiența la acest master, din punctul de vedere al cunoștințelor acumulate și al grupului de colegi și profesori?
👉Masterul mi-a oferit ocazia să intru în contact cu profesioniști din domenii diferite, fiecare pasionați să-și extindă cunoașterea spre zona unde arta întălnește tehnologia. Și aici mă refer și la profesori, dar și la colegii de master. În anul nostru, s-a potrivit ca toți masteranzii să fim deja de ceva vreme într-o zonă profesională, iar masterul a venit ca un experiment, o căutare să ne extindem tool-urile creative. Asta a dat naștere unor colaborări între noi care au depășit strict activitatea de la școală. Desigur, CINETic a oferit oportunitatea de a participa și a de a crea evenimente la care să ne putem juca cu noile skill-uri împreună.
🎤În ce mod te ajută concret ceea ce ai învățat la acest master în activitatea profesională?
👉Masterul a deschis în primul rând perspectiva către un domeniu extrem de larg și de ofertant în momentul acesta, cel al instalațiilor interactive. Începând cu 2017, am participat la diverse festivaluri unde creațiile new-media au fost centrul atenției, Amural, Radar și Binar la noi în țară, Mirage Festival și Fête des Lumières în Franța. Pe lângă asta am creat și evenimentele noastre, cum ar fi expoziția de MNAC, prezența la Noaptea Albă a Galeriilor sau expoziția BIOS de anul trecut.
🎤Plecând de la preocuparea ta pentru spațiu și organizarea lui, din ce perspectivă/e consideri că trebuie abordat design-ul de interior?
👉Mă interesează modul în care tehnologia schimbă spațiile interioare și exterioare. Faptul că interacționăm zilnic cu tehnologia a setat un nivel de așteptare asupra mediului antropic de a fi responsive, viu, să recționeze la input-ul nostru. Acest lucru se poate traduce în tehnologie strict functională – de exemplu, sisteme smart pentru case – sau înspre zona artistică – tehnologie care poartă mesaj, influențază starea de spirit, naște întrebări. Prin integrarea tehnologiei, spațiile prin care trecem zi de zi, de la cel urban, la cele publice interioare, pot deveni spații de cunoaștere.
🎤Ai câștigat și o finanțare AFCN pentru o expoziție cu lucrări interactive. Despre ce este vorba?
🙂BIOS a fost o expoziție prezentată anul trecut la București și Brașov care vorbește despre Antropocen – era curentă în care omul este factorul dominant pe planetă. Am participat un grup de 11 artiști, mulți dintre ei absolvenți ai masterului ITPMA și am explorat tema în 12 instalații de artă digitală și interactivă (Bogdan Ștefănescu, Dorin Cucicov, Dan Adrian Ionescu, Sebastian Comănescu, Matei Băcanu, Adrian Tăbăcaru, Emil Drăgan, Răzvan Pascu, Maria Năstase, Octavian Albu și cu mine). Fiecare a ales altă perspectivă și alt mediu de expresie, de la VR, animație, sculptură sau instalație interactivă. Desi a fost un an dificil din punct de vedere al prezenței la evenimente, expoziția a fost vizitată și ne dorim să o reluam și în alte orașe.
🎤Ai creat studioul de creație și producție RIZI. Ce îți propui prin această organizație?
👉RIZI este un studio în continuă creștere și transformare. Urmărim să experimentăm modul în care noile tehnologii influențează mediul în care trăim, dar și cum tehnologia ne ajută să proiectam un mediu în care experiența umană să fie în armonie cu natura. Suntem mereu deschiși să colaborăm cu profesioniști din diverse domenii, căutăm proiectele interdisciplinare în care creativitatea se alimentează din schimbul dintre oamenii din diverse domenii.
🎤Ce abilități și înclinații trebuie să aibă candidatul la admiterea pentru masterul Tehnologii interactive pentru arte performative și media?
👉Cred ca este important să identifice de la început o zonă de interes care să completeze competențe acumulate anterior. E un domeniu extrem de fluid, dar trebuie să ai ceva expertiză într-o zonă practică ca să poți adăuga layer-ul de interactivitate peste tipul de producție cu care ești familiar. Pe lângă asta, curiozitatea și dorința de experiment cred că sunt de bun augur.

AlumniUnatc

Ultima ora:

ObservatorMugur Cozmanciuc: Am semnat pentru recunoașterea meritelor personalului participant la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român

PoliticMugur Cozmanciuc: Am semnat pentru recunoașterea meritelor personalului participant la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român

EconomieMihaela Bîtu, la MEET THE CEO: Cum a fost anul pandemiei

ExternCorina Vintan: I feel sad for all human beings involved in the never ending conflict between Israel and Palestinian territories

SocialAndrei Stoian: Nu mai bine v-ați da mâna pentru o inițiativă faină de promovare a lecturii în mediul rural?

EvenimenteVictor Vevera: “BLOCKCHAIN TECHNOLOGY – APPLICATION AND INNOVATION TOWARDS TRANSFORMATIONAL BUSINESS” continua cu modul 5 / Speaker: Prof. Dr. Alfred TAUDES

CulturaDan Mircea Cipariu: #ZiuaAdolescenților

EditorialMirel Palada: Libertatea, această primejdie de care ne apără stăpînii noștri ce ne vor binele cu de-a forța



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe