Matei Bogdan
Publicat în 8 noiembrie 2022, 20:00 / 54 elite & idei

Ionuţ Simion: Crearea agenţiei pentru investiţii este o veste foarte bună pentru comunitatea de investitori

Ionuţ Simion: Crearea agenţiei pentru investiţii este o veste foarte bună pentru comunitatea de investitori

Crearea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior este un pas important înainte pentru atragerea de noi investiţii, pentru că ţara avea nevoie de o platformă unică care să asigure dialogul cu investitorii, consideră Ionuţ Simion, preşedintele AmCham România.

„Crearea agenţiei pentru investiţii este o veste foarte bună pentru comunitatea de investitori şi un important pas înainte pentru atragerea de noi investiţii. România avea nevoie acută de un „one stop shop” pentru investiţii, de acea platformă unică care asigure dialogul cu investitorii şi să răspundă nevoilor acestora. Indiferent dacă au ales deja ţara noastră şi vor să se extindă sau doar analizează oportunităţile, toţi investitorii vor fi interesaţi de măsura în care România asigură un cadru echitabil, transparenţă, predictibilitate şi condiţii de piaţă competitive. În plus, încorporarea dimensiunii de export în această agenţie indică o orientare spre echilibrarea balanţei comerciale a României, ceea ce este indiscutabil benefic pentru economie”, a precizat Ionuţ Simion, potrivit unui comunicat al Camerei de Comerţ Americane în România (AmCham România) transmis joi AGERPRES.

Organizaţia îşi exprimă încrederea în operaţionalizarea cu celeritate a acestei structuri într-o arhitectură instituţională care să asigure un impact pozitiv similar cu cel din ţările în care o asemenea agenţie funcţionează cu succes.

Potrivit sursei citate, în contextul unui apetit în creştere al investitorilor pentru România şi pentru a valorifica trendul de relocare a capacităţilor industriale mai aproape de pieţele de consum, ţara are nevoie de o agenţie solidă şi profesionistă, cu anvergura necesară menţinerii şi atragerii de capital şi de activităţi economice cu valoare adăugată mare.

Pe termen mediu şi lung, Agenţia Română pentru Investiţii şi Comerţ Exterior este un element necesar şi în perspectiva obiectivului de schimbare a modelului economic al României bazat pe consum prin utilizarea investiţiilor drept vector pentru o dezvoltare economică sustenabilă şi echilibrată, şi prin politici economice orientate spre competitivitate şi dezvoltarea sistematică a capitalului în toate formele sale, precizează sursa citată.

„Pentru că milităm de foarte mulţi ani pentru o agenţie de investiţii de anvergură, pe măsura nevoilor şi oportunităţilor României, AmCham s-a implicat activ şi a facilitat accesul în etapa de consultare la agenţiile de investiţii cu rezultate remarcabile în atragerea de capital, precum cele din Cehia şi Irlanda, şi credem că reprezintă modele de urmat şi pentru etapa următoare, de operaţionalizare a acestei structuri. Crearea Agenţiei este doar primul pas în poziţionarea României pe harta investiţională iar măsura succesului său şi al nostru, ca ţară, va depinde, printre altele, de o strategie implementată coerent, de către profesionişti”, susţine directorul executiv al AmCham România, Letiţia Pupăzeanu.

Camera de Comerţ Americană în România este între cele mai reprezentative asociaţii ale comunităţii de afaceri din România, recunoscută drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea României sau dinamica relaţiilor comerciale între SUA şi România.

În prezent, cele peste 500 de companii americane, internaţionale şi româneşti, membre ale comunităţii AmCham România, fac posibilă implicarea AmCham în promovarea priorităţilor economice pentru multe domenii de activitate, prin grupuri de lucru specializate, precum: Pieţe de Capital şi Servicii Financiare, Guvernanţă Corporatistă, Concurenţă şi Ajutor de Stat, Energie, Educaţie, Economie Digitală, Fiscalitate, Mediu , Piaţa Muncii, Sănătate, Fonduri Europene, Achiziţii Publice şi Partneriat Public-Privat, Real-Estate şi Turism.

Guvernul a aprobat, la sfârşitul săptămânii trecute, Ordonanţa de urgenţă privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.43/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului.

Agenţia se află în subordinea Guvernului şi coordonarea prim-ministrului.

„Agenţia va avea personalitate juridică şi se constituie prin reorganizarea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, prin divizare parţială, prin preluarea activităţilor, posturilor şi personalului Direcţiei Investiţii Străine şi Departamentului Comerţ Exterior, cu excepţia Direcţiei Politici Comerciale”, a arătat Guvernul într-un comunicat.

Ultima ora:

ObservatorOvidiu Nahoi: Cei „5D” ai manipulării și dezinformării online. Cum poate răspunde Europa?

PoliticKelemen Hunor: În acest moment, comasarea alegerilor locale şi parlamentare nu este posibilă constituţional

EconomieMarian Năstase: ALRO este al doilea cel mai transparent emitent BET privind raportarea ESG

ExternMarco Badea: Președintele ucrainean Volodimir Zelenski a îndemnat Regatul Unit să trimită avioane de luptă în Ucraina

SocialCsibi Magor: Pentru prima data de cand donez

EvenimenteAndreea Paul: Conferința CDG ”Banii României producătoare – finanțarea economiei private”

CulturaVlad Mixich: Mi s-a întâmplat de câteva ori să trăiesc o emoție foarte specială: gratitudinea de a fi martorul nemijlocit a unei frumuseți unice

EditorialOvidiu Nahoi: Cei „5D” ai manipulării și dezinformării online. Cum poate răspunde Europa?



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe