OraNoua.ro
Publicat în 17 iulie 2013, 10:16 / 185 elite & idei

Jean Valvis: Aqua Carpatica a ajuns la vanzari de 34 de milioane de lei

Jean Valvis: Aqua Carpatica a ajuns la vanzari de 34 de milioane de lei

Carpathian Springs, compania care pro­duce brandul de apă minerală Aqua Car­pa­tica creat în 2010 de omul de afaceri Jean Valvis, şi-a dublat cifra de afaceri anul trecut, pâ­nă la aproximativ 34 mil. lei (7,5 mil. euro), ara­tă o analiză a ZF pe ba­za datelor de la Re­gistrul Co­merţului. Compania a avut anul tre­cut un profit de 380.000 lei, la un număr de 71 de angajaţi.

„Volumele s-au dublat în primele şase luni ale acestui an (comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut – n. red.). Am lansat şi gama la cinci litri (…), păstrăm preţu­ri­le, în situaţia ac­tua­lă, nu avem ce să facem“, a spus Jean Val­vis, al cărui nume se leagă de două mari bran­duri locale, Dorna (apă minerală) şi LaDorna (lactate).

Valvis a pus bazele com­pa­niei producă­toare de apă minerală Dorna Apemin în 1994, care deţinea mărcile Dorna, Izvorul Alb şi Poiana Negri, iar în 2002 a vândut-o grecilor de la Coca-Cola HBC pentru circa 40 mil. euro, conform datelor de la acea vreme.

La opt ani după tranzacţia prin care cele trei branduri intrau în portofoliul gigantului din industria băuturilor răcoritoare, Valvis a decis să revină în unul dintre businessurile care l-au con­sa­crat, dar de data aceas­ta du­pă o investiţie de apro­xi­mativ 12 mil. euro într-o fabri­că situată la 20 de kilo­metri de Vatra Dornei şi cu un nou brand – Aqua Carpatica.

În 2010, când a lansat noul brand, piaţa era domi­na­tă de mărci locale, primii trei cei mai mari îmbuteliatori de la acea vreme fiind Romaqua (cu mărcile Borsec, Aqua­tique, Stânceni), Coca-Cola HBC şi European Drinks (Hera, Izvorul Minunilor), com­panie deţinută de fraţii Micula.

Cele opt branduri româ­neşti aveau atunci o cotă cu­mu­lată estimată la peste 70% din piaţă, potrivit datelor anterioare ale ZF.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Ultima ora:

ObservatorAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

PoliticSebastian Burduja propune o întâlnire cu părţile implicate în problema gunoiului şi constituirea unui grup de lucru

EconomieBogdan Chiriţoiu: 2020 a fost clar un an diferit; pe ansamblu economia noastră a mers surprinzător de bine

ExternMarco Badea: Moștenirea politică a lui Netanyahu nu va fi o națiune mai sigură, ci o societate israeliană profund fracturată, care trăiește în spatele zidurilor

SocialManuela Catrina: Ne luptam cu birocratia, iar unii cred ca hartia e mai safe

EvenimenteAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

CulturaIonuț Vulpescu: Proiectul pe care l-am inițiat, prin care mi-am propus să rezolv una dintre problemele dificile cu care se confruntă în special muzeele, a devenit lege!

EditorialCorneliu Vișoianu: Voluntarul și Club România după 10 ani | Bogdan Gavrilă, Spiritul Voluntarului care dă, fară să aștepte răsplată ci doar construiește ”Zero-risk” society



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe