Jean Valvis vrea să vândă cea mai scumpă apă din lume
Jean Valvis, elvețianul care s-a îmbogăţit din apa Dorna, are ambiția să cucerească piețele internaționale tot cu apă. Aqua Carpatica, brandul lansat în urmă cu doi ani şi susţinut cu investiții de circa 14 milioane de euro, trebuie să devină „un Rolls-Royce al apelor minerale“, relateaza revista Capital.
În mod sigur, lui Jean Valvis, omul de afaceri elveţian de origine elenă care, la sfârșitul lui 2002, vindea cu aproape 40 de milioane de euro către Coca-Cola compania de ape minerale Dorna, îi place să dezvolte noi branduri. „Mare parte“, după cum se exprimă el, din suma încasată din tranzacţiile pe care le-a făcut până acum – cu Coca-Cola, plus vânzarea LaDorna către Lactalis (în aprilie 2008, care i-a adus între 70 și 90 de milioane de euro) – a reinvestit-o în afacerile reunite azi sub umbrela Valvis Holding. Dintre ele, Aqua Carpatica este „unul din cele mai importante subiecte, care absoarbe și timp, și energie, și mijloace de finanțare“, spune Valvis. Dacă e să trecem la cifre, anul acesta mai mult de jumătate din vânzările hodingului – estimate la 25- 26 de milioane de euro – vor proveni din Aqua Carpatica.
Valvis mizează pe „raritatea produsului“
Valvis mizează, în primul rând, pe faptul că are un produs unic pe acest segment – „Avem un izvor diamant. Aqua Carpatica este singura apă minerală carbogazoasă din lume fără nitraţi, iar apa plată conţine aceste substanţe doar în proporţie de 0,8 mg pe litru“, susţine Valvis. Raritatea produsului, este susţinută de un ambalaj pe măsură (în octombrie 2008 a lansat chiar un concurs internațional de designpentru sticla Aqua Carpatica) şi de un plan de promovare agresiv. Deja Carpathian Springs, îmbuteliatorul Aqua Carpatica, negociază contracte de livrare în străinătate. „Aşteptăm sticla perfectă, care va veni în primele luni ale lui 2013, și probabil înainte de Paşti vom face primele exporturi“, spune omul de afaceri. Apa de lux românească va fi distribuită în hoteluri, restaurante şi cluburi din Europa de Vest și din Statele Unite ale Americi. Întrebat care este volumul vânzărilor pe care vrea să-l realizeze peste graniţe, Valvis nu dă o cifră exactă. „Dacă i-ai convins pe americani că ești cel mai eco produs, cel mai pur… ne trebuie toate izvoarele Carpaților să facem față. Acest adevăr e de un asemnea impact, încât dacă l-ai comunicat și consumatorul a aflat, rupi piața (…) Nu mă întrebați de cifre, nu văd un plafon“. Pentru a face faţă la o cerere „explozivă“, omul de afaceri are planificate investiţii de 8-10 milioane de euro în 2013, în creşterea capacităţilor de producţie.
Revenind la România, Aqua Carpatica a atins deja o cotă de 7% din piaţa totală de apă minerală, și la apa plată a ajuns la 14%. Iar perspectivele sunt în continuare încurajatoare: deși peste o treime din apele minerale ale Europei (35%) se găsesc în România, consumul anual din țara noastră abia dacă trece de 70 de litri pe cap de locuitor, potrivit lui Valvis, în timp ce media europeană depășește 150 de litri – „Deci, e clar că exisă un potențial mare și pe piaţa internă“. Estimată la circa 1,2 miliarde de euro pe an, piața locală a apelor minerale este împărțită între Coca-Cola HBC (Dorna, Izvorul Alb), Romaqua (Borsec) și European Drinks (Izvorul Minunilor).
Dar planurile de investiţii ale lui Valvis nu se limitează la industria apelor minerale. Are o podgorie la Sâmburești și trei mărci de vin (Chateau Valvis, Domeniile Sâmburești şi Sâmburel de Olt), cu care vrea să se bată în volume cu marii producători – Cotnari, Murfatlar sau Jidvei. Același obiectiv îl are și pentru cele două afaceri din agricultură – bio şi producția de cereale. Și mai sunt două proiecte mari în pregătire, pe energie verde, despre care spune că nu poate da detalii, încă. Oferă, totuşi, un indiciu: „Biomasa e unul din atuurile competitive al României. Avem 1,5 milioane de hectare în starea de pârloagă, nepropice pentru hrană (…) Trebuie să valorificăm doar 20% din pârloagă, adică 300.000 de hectare, şi e suficient să acoperim deficitul termic al ţării… nu mai avem nevoie de import de gaz şi de ţiţei“.
Ultima ora:
ObservatorEmil Constantinescu: “Pe timpul meu, tinerii au murit pentru libertate”. Apel ca generația actuală și tinerii să înțeleagă “vulnerabilitățile dictaturii”
PoliticEmil Constantinescu: “Pe timpul meu, tinerii au murit pentru libertate”. Apel ca generația actuală și tinerii să înțeleagă “vulnerabilitățile dictaturii”
EconomieRadu Burnete: Dacă alegem un model economic izolaționist și autarhic, atunci ne întoarcem în trecut
ExternCătălin Predoiu a discutat cu ambasadorii Franței și Germaniei despre dosarul Schengen: Discuțiile pe care le-am avut confirmă poziționarea foarte bună pe care o avem în perspectiva Consiliului JAI
SocialDragos Bucurenci: Ce-am făcut în ultimii 22 de ani, cum am ajuns din societatea civilă în lumea multinaționalelor
EvenimenteVictor Vevera, la Bucharest Security Conference 2024: Investițiile în tehnologie sunt importante pentru a răspunde provocărilor referitoare la securitatea cibernetică
EditorialIulian Chifu: De pe frontul războiului hibrid al Rusiei – România a probat reziliența societală democratică
CulturaFlaviu Predescu: Despre Festivalul de Teatru de la Cluj, la Cultura pentru toți – Video
Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe