Matei Bogdan
Publicat în 14 octombrie 2020, 14:06 / 155 elite & idei

Marco Badea: Știrea verde a zilei

Marco Badea: Știrea verde a zilei

Știrea verde a zilei🌍: Federația Europeană pentru Transporturi și Mediu a publicat la începutul săptămânii o nouă analiză despre piața de automobile din Europa, în care arată că în pofida pandemiei de COVID-19, vânzările de vehicule electrice au crescut constant de la 1 ianuarie 2020 și vor ajunge la 10% din totalul vânzărilor de automobile până la finalul acestui an, urmând să continue să crească și în 2021 până la nivelul de 15%. După această fază, prognoza de acum arată că vânzările de automobile electrice vor intra într-o perioadă de stabilizare la nivelul aproximativ din acești doi ani (https://bit.ly/3iUy2SJ).
Reuters notează că în timp ce pandemia de coronavirus a condus la o scădere generală a vânzărilor de mașini pe tot continentul, mașinile electrice, pe care Transport & Environment le-a definit atât ca modele de baterii, cât și ca modele hibride plug-in, au devenit tot mai populare și anul acesta își vor tripla cota de piață în Europa, pe măsură ce majoritatea producătorilor de automobile vizează îndeplinirea obiectivelor UE privind emisiile și mai ales că European Commission a subliniat deja că va continua politica de limitare a CO2 pentru autoturisme, această măsură făcând parte din propunerile executivului comunitar de înăsprire a obiectivelor climatice ale UE pentru 2030 (https://reut.rs/3jZbCB4).
Așa cum reiese și din graficul de mai jos, PSA Group, Volvo, FCA-Tesla și BMW Group respectă deja obiectivul UE privind emisiile de carbon, pe baza vânzărilor lor în prima jumătate a anului 2020. În același timp, Renault, Nissan, Toyota-Mazda și Ford au un mic decalaj de 2 grame de CO2 pe km, iar la distanță considerabilă se află Volkswagen, care are 5g de CO2 pe km, Hyundai-Kia cu emisii de CO2 între 7g și 3g pe km, Daimler cu 9g pe km și Jaguar-Land Rover cu emisii de CO2 de 13g pe km.
Pe același subiect, cotidianul croat The Dubrovnik Times citează Asociația Producătorilor de Automobile Europene, care a declarat că vânzările de vehicule electrice au fost stimulate de schemele naționale de sprijin pentru a favoriza redresarea economică, doar că această tendință nu este neapărat una de lungă durată, chiar dacă stimulente de cumpărare din Germania și Franța au încurajat latura sustenabilă a comportamentului cumpărătorilor de mașini în ultimele zece luni (https://bit.ly/3dy5NZa).

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera a participat la ședința Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România

PoliticNicuşor Dan: Nu se pune problema ca stimulentele pentru nou-născuţi sau voucherele materna să nu mai fie plătite

EconomieCosmin Ghita: Societatea Nationala Nuclearelectrica launches the 2021-2023 Scolarship program “The Young Nuclearist”

ExternManuela Catrina: Despre #suveranitate tehnologica si #semiconductori. Cum poate #Romania contribui la acest efort european

SocialMarian Staș: Reportaj la singura școală rurală care va funcționa după programul lui Iohannis „România Educată”

EvenimenteVictor Vevera a participat la ședința Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România

CulturaDoina Banciu: Tradiție și continuitate în valorificarea patrimoniului imaterial, ediția I

EditorialAlina Bârgăoanu: 11 septembrie și noul Internet



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe