Matei Bogdan
Publicat în 23 iunie 2021, 20:25 / 137 elite & idei

Marian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

Marian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

Transformarea curriculară în funcțiile de nevoile comunității este componenta cea mai importantă a școlilor-pilot, spune Marian Staș, expert în educație și inițiator, din 2020, al creării școlilor-pilot, în baza art. 26 din Legea Educației Naționale. Staș este și membru al comisiei din Ministerul Educației care se ocupă de validarea școlilor-pilot.

 La o dezbatere organizată de Asociația ”Ține de noi”și RFI România, el a detaliat ce înseamnă apariția școlilor-pilot pentru Educația din România.

Ce spune Marian Staș:

Componenta cea mai importantă este transformarea curriculară, în funcțiile de nevoile comunității. Școlile știu cel mai bine care sunt modalitățile prin care pot oferi cele mai bune servicii educaționale, specifice zonei lor. 

Acest plan de de redresare și reziliență consemnează posibilitatea acestui proces trecând de la o paradigmă educațională comunistă, centralizată prin existența unui singur plan cadru pentru toată populația școlară, la ceea ce înseamnă subsidiaritate politică, respectiv la ofertă curriculară. Aspectul cel mai important aici este că prezență de proiect în PNRR înseamnă fonduri și bani alocați pentru materializarea acestor proiecte, ceea ce este foarte important în acest proces.

Reporter- Care sunt criteriile de selecție pentru școlile pilot?

Cel mai important este să vrea și al doilea este să poată. Metodologia cadru, un document bine structurat, prevede o construcție de ofertă sau de proiect care include: viziunea, resursele, o analiza de risc pentru  ceea  ce înseamnă oferta curriculară, dar și tot ce înseamnă profesori și resurse educaționale pe care le poate pune școala la dispoziție. În cursul zilei de 10 iunie  am avut o întâlnire excepțională la  școala gimanzială Gheorghe Vernescu din Râmnicu-Sărat, unde am întâlnit o echipă managerială, o doamnă director și o doamnă director adjunct, cu o echipă de profesori remarcabili care au primit această oportunitate extrem de deschiși și foarte creativi. Abia aștept să văd cum va arăta această   ofertă  construită  realmente superb în raport cu nevoile copiilor. 

www.educatieprivata.ro

Ultima ora:

ObservatorVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

PoliticRemus Pricopie: Este politica o profesie serioasă?

EconomieNovel Research, Editura Club România: Trenduri în reglementări financiare

ExternIulian Fota, despre concluziile summit-ului Biden-Putin

SocialMarian Staș, despre criteriile pentru școlile-pilot: Cel mai important e să vrea și al doilea să poată

EvenimenteVictor Vevera, Mireille Rădoi, Doina Banciu: 500 de ani de la „cel mai important document al culturii românești”. Simpozion la BCU „Carol I”

CulturaFlaviu Predescu: Marile portrete ale lui Nadar. Expoziție la Timișoara

EditorialCiprian Stănescu: Educația viitorului în realitatea mixtă. Top 3 provocări pentru Generația Z



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe