Marius Geantă: Despre testarea rapidă și deschiderea școlilor
Am mai spus-o: odată deschise, trebuie să ne asigurăm că școlile vor și rămâne deschise o perioadă cât mai lungă de timp. Pentru asta, trebuie să mergem mai departe de asigurarea măsurilor de igienă, a ventilației sălilor de clasă și a distanțării fizice. Oricine a trecut prin școală știe că aceste măsuri nu pot fi respectate 100% și oricine a fost atent la discuțiile publice din ultimul an știe că nu protejează 100% față de apariția cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2.
Trebuie să fim realiști și să pornim de la realitatea că, inevitabil, în școlile din România, vor apărea cazuri de infectare.
Pe care, însă, trebuie să ne propunem să le identificăm cât mai repede, prin testare proactivă, utilizând testele antigen rapide (urmate de PCR și, într-un scenariu ideal, de secvențiere genomică).
Testele antigen rapide au valoare pentru depistarea cazurilor asimptomatice de infecție, într-un moment din evoluția bolii în care nu apare niciun semn. S-ar putea câștiga astfel nu doar câteva zile, ci prin testare urmată de izolare timpurie se limitează transmiterea virusului, permitând continuarea cursurilor.
Testarea în momentul apariției simptomelor este importantă pentru confirmarea sau infirmarea diagnosticului persoanei respective, dar valoarea pentru sănătatea publică este limitată, în comparație cu testarea proactivă.
Ținând cont de particularitățile sistemelor de educație și de sănătate din România, este rezonabil să ne propunem implementarea unor programe pilot, în școli din toate zonele de risc (verde, galben, roșu), pe baza cărora să se definească modelul de urmat apoi, la scară națională.
Într-un astfel de proiect pilot:
👉 este esențială colaborarea dintre corpul de profesori și părinții copiilor, precum și cu autoritățile de sănătate publică locală
👉 participarea trebuie să se facă în baza unui consimtâmânt informat, pe baze voluntare
👉 corpul didactic trebuie să beneficieze de testare proactivă cel puțin odată pe săptămână, indiferent de scenariul în care se află localitatea
👉 testarea elevilor, numai în baza consimțământului informat, va fi realizată în urma aplicării unui algoritm care va lua în calcul realitatea epidemiologică locală și datele furnizate de părinți
👉 datele vor fi colectate și vor fi generați indicatori specifici pentru școlile respective, pe baza cărora se vor lua ulterior deciziile de închidere/deschidere
Ultima ora:
ObservatorRobert Lupițu: Ursula von der Leyen și Keir Starmer au adoptat o declarație comună pentru întărirea cooperării strategice UE – Marea Britanie, inclusiv prin organizarea de summit-uri bilaterale
PoliticNicolae Ciucă, întâlnire cu reprezentanții comunităților evreiești din mai multe țări: România trebuie să fie patria tuturor cetăţenilor săi, indiferent de etnie, credinţă sau limbă
EconomieLucian Croitoru: Cum am pregătit noi viitoarea recesiune
ExternRobert Lupițu: Ursula von der Leyen și Keir Starmer au adoptat o declarație comună pentru întărirea cooperării strategice UE – Marea Britanie, inclusiv prin organizarea de summit-uri bilaterale
SocialLigia Deca promovează sportul în școli, cu ajutorul marilor campioni români
EvenimenteRadu Magdin va vorbi la Viitorul afacerilor de familie în România – Ediția a III-a, 03 octombrie 2024
EditorialAlexandru Grumaz: Europa, incapabilă să răspundă celor două crize – Ucraina și Orientul Mijlociu
CulturaCristina Popescu: Cultura. De la tradiție la societatea informațională
Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe