Matei Bogdan
Publicat în 11 mai 2022, 14:19 / 84 elite & idei

Mihai Chisu: 3 lucruri care mi-au atras atentia din studiul lui Cornerstone Communications

Mihai Chisu: 3 lucruri care mi-au atras atentia din studiul lui Cornerstone Communications

3 lucruri mi-au atras atentia din studiul lui Cornerstone Communications ( link in primul comm) :
a) durata mica de detinere a actiunilor
b) procent mare de investitori cu detineri si in criptomonede
c) atractia fata de piata Aero
a) Din nefericire acest comportament de a tine actiunile pe perioade prea scurte de timp este contraproductiv in termeni de randament. Cu cat un investitor este mai implicat in portofoliul sau, cu atat el va fi influentat de teama de pierdere, motiv pentru care va lua decizii pripite sau neinspirate. Pretul acestei „vigilențe” se traduce in multe procente de randament pierdute fata de un investitor pe termen lung cu strategia potrivita. Sunt fel si fel de calcule si teorii care sustin aceasta idee, probabil cea mai la obiect este: ” Myopic loss aversion – occurs when investors take a view of their investments that is strongly focused on the short term, leading them to react too negatively to recent losses, which may be at the expense of long-term benefits „(Thaler et al., 1997).
b) Ma asteptam sa fie foarte multi investitori in cripto, dar parca nu ma asteptam sa fie aceiasi investitori si in piata de capital. Adica ma surprinde aceasta dubla calitate atat de raspandita. Spun asta pentru ca in diverse discutii cu investitori la BVB am observat o atitudine refractara a acestora fata de universul cripto. Concluzia mea este ca acest univers cripto are sanse sa ramana in continuare, chiar daca acum e greu incercat. Este ca in efectul Pygmalion… speranta fata de aceste monede este atat de mare incat se transforma in profetii care se autoindeplinesc.
Pe de alta parte sunt curios care ar fi procentul daca am privi invers: cati din cei care investesc in cripto sunt si investitori la BVB ?
c) ” 53,7% dintre participanții la studiu dețin atât acțiuni cotate pe piața principală cât și pe piața AeRO, iar 44,1% dețin doar acțiuni listate pe piața principală a BVB.”
Procentul acesta descrie o noua realitate: investitorii vor companii noi, povesti noi, sanse, growth stories, sperante etc. O noua generatie intra la bursa si cauta actiuni dupa felul si asemanarea ei. Cred ca in scurt timp vor apare companii romanesti mari care vor cauta bursa, nu neaparat piata Aero. Aero a fost convingator ca prezenta companiilor la bursa e dorita, investitorii sunt pregatiti sa plaseze bani.
Studiul este in linkul din primul comentariu.

Ultima ora:

ObservatorAlexandru Grumaz: Jurnal de război (XIV). Paradoxul extinderi NATO

PoliticKelemen Hunor: În timp ce alţii dărâmă statui, noi ridicăm statui şi construim un viitor paşnic

EconomieDaniel Dăianu: Se întoarce o economie a tristeţii?

ExternIulian Chifu: Gâtuirea Europei – Un vas venind din China a blocat aprovizionarea cu petrol şi gaze prin Suez

SocialAndreea Paul: Meseriile viitorului pentru copilul meu

EvenimenteVictor Vevera: ICI București a organizat prima ediție a conferinței internaționale în domeniul diplomației cibernetice – „Building global digitalisation: creating trust & security through cyber diplomacy”

CulturaIonuț Vulpescu: Naționalismul religios crește radical în perioadele istorice marcate de o dramatică vulnerabilitate

EditorialAlexandru Grumaz: Jurnal de război (XIV). Paradoxul extinderi NATO



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe