Mugurel Radulescu: pasi de urmat in gestionarea situatiilor de criza

In cadrul Conferintei dedicate Comunicarii de Criza, Mugurel Radulescu (Group Coordinator of EU Industry Association Affairs, Coca-Cola Hellenic) a discutat despre necesitatea unui plan de criza, gestionarea echipei care va actiona intr-o astfel de situatie si despre procedurile ce trebuie avute in vedere atunci cand se gestioneaza o posibila criza.
Mugurel Radulescu a pus accent pe pregatirea modului de actionare intr-o situatie de criza standard prin alcatuirea unui plan de criza care sa fie revizuit periodic, pe necesitatea captarii de informatii relevante care sa ajute la depistarea unei posibile astfel de situatii, pe importanta stakeholderilor si a faptului ca trebuie avuti mereu in vedere atunci cand se actioneaza intr-o astfel de situatie. In acelasi timp, Mugurel a mai punctat importanta gestionarii reactiei publicului in cazul unei crize si a empatiei si diplomatiei de care compania trebuie sa dea dovada atunci cand vrea sa inlature un motiv de ingrijorare pe care publicul il manifesta.
Acesta si-a inceput prezentarea prin punctarea faptului ca este important ca o companie sa utilizeze mijloacele necesare pentru a afla atunci cand exista pericolul unei crize. „Este foarte important, mai ales pentru o organizatie care are o reputatie de aparat, sa detina mijloacele necesare pentru a sti ca se intampla o criza. Daca de exemplu nu scanezi media, daca nu ai un infoline, daca nu ai un sistem de scanare a mediului online cu siguranta nu vei afla atunci cand exista un pericol de criza care planeaza asupra companiei tale”, a declarat el.
In acelasi timp, Mugurel a pus accentul pe 3 reguli cheie pentru o companiei atunci cand vrea sa gestioneze situatiile de criza: existenta unui punct de contact unic – o echipa responsabila cu gestionarea situatilor de criza la care sa ajunga toate informatiile referitoare la situatii care pot genera o criza -, instruirea angajatilor si filtrarea informatiilor.
„Ceea ce se intampla in viata reala este ca o echipa de management neinstruita poate sa fie cel mai mare pericol. Oamenii actioneaza disparat. De obicei, e nevoie de 2 sau 3 traininguri pentru ca o echipa de management sa fie rodata si sa isi aminteasca faptul ca trebuie sa actioneze coordonat. Nu se actioneaza in afara echipei de manageriere a crizei”, a mai spus Mugurel.
In cadrul punctului de contact unic are loc filtrarea informatiilor de catre o persoana responsabila de acest lucru. Pentru aceasta „se pun cateva intrebari simple – Este afectata sanatatea cuiva? Pot fi afectate bunurile companiei? Exista un risc de pierdere a reputatiei? Se poate ajunge la o pierdere financiara? Ce piete si ce produse sunt afectate? Sunt afectate si alte companii? –, intrebari structurate in cateva proceduri simple pentru ca intr-o situatie de criza este important ca deciziile sa fie rapide”, a spus Mugurel.
El a mai punctat importanta comportamentului responsabil fata de stakeholderi. De exemplu, in cazul in care exista o situatie conflictuala cu partenerii sociali, angajatii trebuie informati cu privire la cursul negocierilor si interesele lor trebuie avute in vedere atunci cand se iau decizii in cadrul lor.
O echipa care se ocupa cu gestionarea situatiilor de criza include componenti din mai multe departamente ale companiei, cum ar fi calitate, juridic sau productie, insa se poate ajunge la decizia de a aduce echipe suplimentare, de exemplu din cadrul unei firme de avocatura sau PR.
In incheiere, Mugurel a punctat cele mai importante 2 aspecte de care o companie trebuie sa tina cont atunci cand gestioneaza o criza, si anume: un comportament de o maniera responsabila care sa ia in considerare necesitatile tuturor stakeholderilor care pot fi afectati si coordonarea care trebuie sa stea la baza tuturor deciziilor companiei.
Articol publicat pe www.smark.ro
Ultima ora:

ObservatorGruia Stoica: Mă bucur să anunț un nou capitol pentru GRAMPET Group și pentru țara noastră

PoliticCătălin Predoiu, privind amânarea aderării la Visa Waiver: Nu este o chestiune legată de România. SUA își reevaluează programele privind migrația

EconomieGruia Stoica: Mă bucur să anunț un nou capitol pentru GRAMPET Group și pentru țara noastră

ExternMihai Covaliu: COSR – Sprijin din partea Comisiei Europene pentru organizarea FOTE Brașov 2027

SocialDaniel David va prezenta în luna mai un „diagnostic” al sistemului de educație, bazat pe datele furnizate de OCDE: „Aderarea la OCDE este un proiect de țară”

EvenimenteOvidiu Raețchi: Am avut marea bucurie de a găzdui la Ambasada României în Japonia 在日ルーマニア大使館 prezentarea pe care ambasadorul Republicii Moldova, E.S. dl. Dumitru Socolan, a sustinut-o în fața ambasadorilor statelor NATO

EditorialAlexandru Grumaz: Tratativele de pace în Ucraina au început la Jeddah! Ce înseamnă noile cerințe puse de Putin pe masa negocierilor

CulturaMireille Rădoi: Biblioteca Centrală Universitară ‘Carol I’ – simbol al aspirațiilor intelectuale ale României
Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe