Matei Bogdan
Publicat în 22 decembrie 2021, 12:49 / 151 elite & idei

Radu Hanga: „Pilonul principal al strategiei noastre este poziţionarea bursei ca principalul canal de finanţare pentru companii”

Radu Hanga: „Pilonul principal al strategiei noastre este poziţionarea bursei ca principalul canal de finanţare pentru companii”

„Contrapartea Centrală este cel mai important proiect al nostru” • „Vrem să avem 100.000 de investitori la bursă”

Principalul pilon al strategiei Bursei de Valori Bucureşti (BVB) este poziţionarea operatorului pieţei noastre de capital ca principalul canal de finanţare pentru companiile locale, a afirmat Radu Hanga, preşedintele BVB, în cadrul unei întâlniri de ieri cu presa. De asemenea, domnia sa a subliniat că sistemul bancar şi piaţa de capital sunt complementare în procesul de finanţare.

Radu Hanga a spus: „Principalul pilon al strategiei noastre este poziţionarea bursei ca principalul canal de finanţare pentru companiile locale (…). Sigur că există piaţa bancară, care este mult mai mare, dar noi credem că este vorba despre două sectoare complementare – cel bancar şi piaţa de capital. Lucrăm împreună cu sectorul bancar, care are nevoie de piaţa de capital pentru că are nevoie de companii solvabile. Practic, noi creăm clienţi solvabili pentru sectorul bancar. Dacă piaţa de capital se dezvoltă, se va dezvolta şi creditarea în România şi se va dezvolta mai departe şi piaţa bancară. Acesta este cel mai important obiectiv pentru noi şi cred că am făcut paşi importanţi înainte. Vedem ce se întâmplă în Piaţa Principală, în Piaţa AeRO, vedem numărul de listări şi cel puţin nouă ni se pare că lucrurile merg în direcţia bună”.

De asemenea, un alt obiectiv strategic al bursei este lărgirea bazei de investitori, ţinta fiind de 100.000 de conturi ale investitorilor individuali, până la finele lui 2024, reiese din afirmaţiile preşedintelui BVB, în condiţiile în care Strategia de Business a bursei este pentru perioada 2021-2024.

„Vedem că românii încep să aibă tot mai mulţi bani, dobânzile sunt încă la un nivel scăzut, iar o parte din aceşti bani merg către alte alternative (n.r. de investiţie/economisire), inclusiv către bursă. Sigur că noi facem promovare. Încercăm să creăm vizibilitate în jurul listărilor, a companiilor care vin, am făcut rebranding pentru a transforma imaginea bursei într-una mai proaspătă, mai potrivită pentru mediul digital. Vedem că partea de investitori locali se dezvoltă şi investim în imagine şi în awareness (n.r. conştientizare)”, a spus Radu Hanga.

„În această perioadă de patru ani, dorim să ajungem să avem 100.000 de investitori la bursă. Dacă ne uităm la cifrele publicate de Fondul de Compensare a Investitorilor, am toată încrederea că vom atinge această ţintă”, a mai afirmat Radu Hanga.

Este o ţintă formulată în condiţiile în care, conform datelor Fondului, la finele lunii septembrie a acestui an, numărul maxim de investitori se ridica 74.436, cu aproape 13.200 mai mulţi decât cei de la finalul lunii septembrie 2020. Totuşi, numărul de investitori este mai mic, deoarece datele Fondului nu iau în calcul dacă un investitor apelează la unul sau mai mulţi intermediari.

Bineînţeles, Contrapartea Centrală şi lansarea pieţei de derivate se află în topul priorităţilor Bursei de Valori Bucureşti, termenul fiind anul 2022, după cum scrie în strategia bursei.

Radu Hanga a spus: „Proiectul Contrapărţii Centrale este cel mai important proiect la nostru. Aproape jumătate din capitalul Bursei de Valori Bucureşti este investit în acest proiect şi este foarte important pentru noi ca acesta să curgă conform graficului, să înceapă să genereze business şi profitabilitate”.

Un alt punct al strategiei Bursei de Valori Bucureşti este legat de dezvoltarea şi profitabilitatea companiei, după cum a punctat preşedintele BVB.

„Noi suntem o companie listată şi avem acţionari care aşteaptă să vadă o companie care se dezvoltă, dar în acelaşi timp aşteaptă şi profitabilitate. Referitor la venituri, avem trei piloni din care câştigăm bani. Unul este partea de trading, adică fee-urile (n.r. tarifele) de tranzacţionare. Ceilalţi doi piloni sunt sumele pe care le plătesc emitenţii şi vânzarea de date”, a spus Radu Hanga, adăugând că ultimii doi piloni reprezintă partea stabilă a afacerilor BVB.

„Vrem să creştem cât se poate de mult componenta stabilă a business-ului bursei. Iar cifrele arată că lucrurile se întâmplă. Anul acesta, veniturile din vânzarea de date vor fi aproape duble faţă de 2020. La fel şi partea de emitenţi a crescut semnificativ”, a conchis preşedintele Bursei de Valori Bucureşti.

www.bursa.ro

Ultima ora:

ObservatorGabriel Andronache: Digitalizarea sistemului energetic național: soluții și proiecte inovative pentru o infrastructură energetică modernă

PoliticOana Țoiu, despre victimele violenței domestice: ”Nu poate nimeni în locul lor să apeleze la autorități, însă sunt câteva lucruri care le pot fi de ajutor”

EconomieGabriel Andronache: Digitalizarea sistemului energetic național: soluții și proiecte inovative pentru o infrastructură energetică modernă

ExternRadu Carp: Umbra lui Putin în Italia post-Draghi – între Rousseau şi Montesquieu

SocialNicoleta Munteanu: Povestea româncei care este parteneră într-o companie care are în responsabilitate peste 6 miliarde de euro şi care a dezvoltat singură un program unic pentru copiii din toate şcolile din România

EvenimenteFlavia Popa şi Ciprian Stănescu – Climate Change Summit şi cum schimbăm paradigma mediului

CulturaDan Mircea Cipariu: ORLAN, file de corp și auto-hagiografie

EditorialAlexandru Grumaz: După Putin ultranaționaliști? (III) (lecții din războiul din Ucraina)



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe