Remus Pricopie: Evaluările naționale nu vor conta la admiterea în clasa a IX-a

Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a infirmat duminică, la Caransebeș, zvonurile potrivit cărora rezultatele elevilor la evaluarea națională, introdusă în premieră, din acest an școlar, la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor conta la admiterea în clasa a IX-a.
El a precizat că va fi vorba doar despre o evaluare unitară la nivel național, pentru a testa cunoștințele elevilor și pentru a-i obișnui cu condițiile de examen, fără, însă, ca notele să fie trecute în catalog.
„Evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.
Din păcate, a spus el, la examenul de bacalaureat nu s-au înregistrat rezultate spectaculoase, chiar dacă în ultimul an curba a fost una ascendentă. De exemplu, anul trecut, procentul de promovabilitate la bacalaureat, pentru promoția 2013, a fost de 64%, iar după sesiunea de toamnă s-a ajuns la 70%.
„Eu cred că noi ca profesori, ca școală, ca minister trebuie să ne facem datoria și să asigurăm cele mai bune condiții și șanse copiilor noștri. Atunci când înregistrăm un insucces, trebuie să ne întrebăm cu ce am greșit de când a intrat acest copil pe băncile școlii, trebuie să fim atenți cu ceea ce se întâmplă în școală sau în grădiniță, iar copiii trebuie aduși cât mai repede într-un cadru formal de educație. Acest lucru înseamnă să aducem copiii la grădiniță cât mai devreme, pentru că așa ei se obișnuiesc cu ideea de școală, educație, colectivitate, iar ulterior experiența de grădiniță le va permite ca în ciclul primar să performeze mai bine”, a afirmat ministrul Educației Naționale.
Ultima ora:

ObservatorOana Șerban: Biopolitica azi – Cum ne controlează statul în numele siguranței?

PoliticVictor Negrescu: UE mai face un pas important – apărarea europeană primește un nou cadru de finanțare

EconomieRadu Hanga: Trebuie să începem să vorbim cât mai simplu despre investiţii şi să avem produse potrivite fiecăruia pentru a creşte lichiditatea

ExternOvidiu Nahoi: Rusia a răpit peste 19.000 de copii ucraineni

SocialAndrei Muraru: Revoluția lui Nawaf. În memoria lui Nawaf Salameh, un vizionar care a pus suflet în promovarea României

EvenimenteHoria Răzvan Botiş a primit premiul „In Memoriam Bogdan Gavrilă”

EditorialGrațian Mihăilescu: Ce-ar fi dacă Bucureștiul s-ar schimba în doar două zile? Soluții concrete, inovatoare și inspiraționale pentru un viitor urban mai verde și sustenabil la festivalul care reinventează relația oamenilor cu mediul urban

CulturaIonuț Vulpescu: Podcast – invitat, pr. prof. Ion Buga (sezonul 5, episodul 11)
Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe