OraNoua.ro
Publicat în 26 iunie 2013, 20:07 / 259 elite & idei

Gruia Stoica (GFR): Nu este intenţia mea primordială de a da oameni afară; nu vrem să creăm probleme sociale

Gruia Stoica (GFR): Nu este intenţia mea primordială de a da oameni afară; nu vrem să creăm probleme sociale

CFR Marfă nu este o societate uşor de adus la un nivel de profitabilitate şi urmează să luăm nişte decizii destul de grele, a declarat, joi, la TVR, omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controlează compania Grup Feroviar Român, declarată câştigătoarea competiţiei în privatizarea CFR Marfă.

„Acum există un moment de satisfacţie, dar în acelaşi timp combinat de teamă pentru că CFR Marfă nu este o societate uşoară de adus la un nivel de profitabilitate. Urmează să luăm nişte decizii destul de grele. (…) Cu siguranţă în anumite puncte este nevoie de restructurare, dar eu aş vrea să găsim soluţii împreună cu Ministerul Muncii şi cu sindicatele, să nu dăm oameni afară. Nu este intenţia mea primordială de a da oameni afară. Nu vrem să creăm probleme sociale. M-aş bucura ca împreună cu Ministerul Muncii să găsim soluţii, să creăm şi să le dăm de lucru altceva”, a spus Stoica.

CFR Marfă are 10.800 de angajaţi şi 9.000 în grupul Grampet, în total fiind aproape 20.000 de oameni.

„Există o supradimensionare de personal, dar nu atât cât se vehiculează. O primă măsură a luat-o MT, a demarat o procedură pentru 1.000 de salariaţi ai CFR Marfă, şi cred că mai este necesar încă un număr de 500 de angajaţi”, a explicat omul de afaceri.

Întrebat dacă nu vor exista probleme cu legislaţia antimonopol, în condiţiile în care CFR Marfă împreună cu GFR vor deţine o cotă de piaţă de 80%, acesta a precizat că nu ar trebui să ne raportăm doar la calea ferată, ci şi la coridoarele europene.

„CFR Marfă are o cotă de piaţă de 45%-46%, iar GFR de 34-35%, dar noi nu ne raportăm strict doar pe calea ferată. Pe auto se transportă acum 90 de milioane de tone, iar pe calea ferată doar 50 de milioane de tone. De asemenea, ar trebui să ne raportăm la coridoarele europene şi nu neapărat strict loco pe calea ferată. Au mai intrat şi alţi operatori pe piaţă (…) În timpul negocierilor s-a pus problema depourilor şi avem un timp pentru a vinde sau găsi o soluţie pentru ca să beneficieze toţi concurenţii de acele depouri. Sunt mulţi operatori feroviari mici, din restul cotei de 20%”, a explicat Stoica.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarată joi câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, după şapte ore de negocieri.

‘După şapte ore de negocieri pot să vă anunţ că a ieşit fumul alb. Astăzi putem declara un câştigător în competiţia de privatizare a CFR Marfă, Grup Feroviar Român’, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Potrivit acestuia, preţul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro şi va fi achitat integral. Pe de altă parte, GFR îşi asumă investiţii de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă, a precizat Fenechiu.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro. AGERPRES/(A – autor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu)

Ultima ora:

ObservatorAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

PoliticSebastian Burduja propune o întâlnire cu părţile implicate în problema gunoiului şi constituirea unui grup de lucru

EconomieBogdan Chiriţoiu: 2020 a fost clar un an diferit; pe ansamblu economia noastră a mers surprinzător de bine

ExternMarco Badea: Moștenirea politică a lui Netanyahu nu va fi o națiune mai sigură, ci o societate israeliană profund fracturată, care trăiește în spatele zidurilor

SocialManuela Catrina: Ne luptam cu birocratia, iar unii cred ca hartia e mai safe

EvenimenteAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

CulturaIonuț Vulpescu: Proiectul pe care l-am inițiat, prin care mi-am propus să rezolv una dintre problemele dificile cu care se confruntă în special muzeele, a devenit lege!

EditorialCorneliu Vișoianu: Voluntarul și Club România după 10 ani | Bogdan Gavrilă, Spiritul Voluntarului care dă, fară să aștepte răsplată ci doar construiește ”Zero-risk” society



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe