OraNoua.ro
Publicat în 20 februarie 2013, 19:36 / 246 elite & idei

Gruia Stoica: Grup Feroviar Român, în cursa pentru privatizarea operatorului feroviar de stat din Bulgaria

Gruia Stoica: Grup Feroviar Român, în cursa pentru privatizarea operatorului feroviar de stat din Bulgaria

Grup Feroviar Român, parte a grupului de companii Grampet controlat de omul de afaceri roman Gruia Stoica a fost admis de către Agenția de Privatizare din Bulgaria să participe la privatizarea BDZ Cargo, operatorul feroviar de stat din țara vecină, transmite Forbes Romania.

Grup Feroviar Român (GFR) a primit comunicarea oficială din partea Agenției de Privatizare din Bulgaria care atestă faptul că societatea a îndeplinit cerințele de calificare și este admisă să participe în continuare la procesul de privatizare operatorului feroviar de stat, pe lista scurtă.

“Din toate calculele și din toate analizele pe care le-am afectuat, reiese foarte clar faptul că transportul pe cale ferată va fi cu adevărat eficient în momentul în care România, Bulgaria și Serbia vor funcționa sub umbrela unui operator regional, capabil să integreze transportul feroviar de marfă din aceste țări și să facă competitiv acest sector”, a declarat președintele Grampet, Gruia Stoica.

Grampet este în acest moment cel mai mare grup feroviar privat din România şi sud-estul Europei, cu afaceri de aproximativ 325 de milioane de euro şi 8.500 de angajaţi. Grupul derulează operaţiuni în nouă ţări, respectiv în România, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Germania, Ucraina, Republica Moldova şi Austria.

Grupul deține patru fabrici de construcţii, reparaţii şi modernizări vagoa­ne de călători şi marfă, în România (Remar Paşcani şi Reva Simeria), Ungaria (Grampet Debrecen) şi Serbia (FZV Zelvoz Smederevo). În curând, Grampet se va extinde şi pe piaţa transportului feroviar din Cehia, Slovacia şi Serbia, iar în Kazakhstan şi China vor fi în­fiinţate case de expediţii.

Recent, omul de afaceri a cumpărat divizia de producţie locomotive a Electroputere Craiova şi com­pania Reloc Craiova, care repară şi modernizează locomotive.

Ultima ora:

ObservatorAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

PoliticSebastian Burduja propune o întâlnire cu părţile implicate în problema gunoiului şi constituirea unui grup de lucru

EconomieBogdan Chiriţoiu: 2020 a fost clar un an diferit; pe ansamblu economia noastră a mers surprinzător de bine

ExternMarco Badea: Moștenirea politică a lui Netanyahu nu va fi o națiune mai sigură, ci o societate israeliană profund fracturată, care trăiește în spatele zidurilor

SocialManuela Catrina: Ne luptam cu birocratia, iar unii cred ca hartia e mai safe

EvenimenteAndreea Paul: Digitalizarea administrației – România are nevoie de un plan coerent pe verticală

CulturaIonuț Vulpescu: Proiectul pe care l-am inițiat, prin care mi-am propus să rezolv una dintre problemele dificile cu care se confruntă în special muzeele, a devenit lege!

EditorialCorneliu Vișoianu: Voluntarul și Club România după 10 ani | Bogdan Gavrilă, Spiritul Voluntarului care dă, fară să aștepte răsplată ci doar construiește ”Zero-risk” society



Club Romania | Elite si idei / www.oranoua.ro - Open Source Internet Database part of a non-governmental project / Contact: office[at]oranoua[.]ro | Operated by CRSC Europe